Σελίδες

Πέμπτη 4 Απριλίου 2013

Συνέχεια δίνει ο Συμεών στην εξυπηρέτηση των αναπήρων στα ΚΕΠΑ


Μετά την υιοθέτηση από το Υπουργείο της πρότασης του ΠΑΣΟΚ να καταβάλλεται το επίδομα των αναπήρων έως ότου κριθούν από τις επιτροπές πιστοποίησης, καθώς η αναπηρία δεν έχει διάλειμμα, όπως συμβαίνει σήμερα με το επίδομά τους, ο εισηγητής του τομέα υγείας του ΠΑΣΟΚ Συμεών Κεδίκογλου ζητά από το Υπουργείο να μεριμνήσει και για τις διοικητικές υπηρεσίες όπου εξυπηρετούνται οι ανάπηροι, καθώς «μόνο ταλαιπωρία» περιγράφει την κατάσταση που επικρατεί σε αυτές.

Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης:


ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ  ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ

Θέμα: Ταλαιπωρία των ανάπηρων πολιτών στις διοικητικές υπηρεσίες ΚΕΠΑ

Κύριε Υπουργέ,

Με τον νόμο 3863/2010 δημιουργήθηκε το Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας, ώστε το ελληνικό κράτος να βάλει μία τάξη και να γνωρίζει το ίδιο πόσα επιδόματα δίνει και σε ποιους. Με την εξέταση των δικαιούχων στο Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας, προβλέπεται να γίνει εξοικονόμηση δαπανών, καθώς ο έλεγχος θα βάλει τέλος στα επιδόματα που δίνονται σε πολίτες που σφετερίζονται την αναπηρία.

Ωστόσο, σήμερα οι λίστες αναμονής του ΚΕΠΑ αριθμούν περίπου 60.000 άτομα με αναπηρία και χρόνια πάσχοντες για την πιστοποίηση και αξιολόγηση της αναπηρίας τους, με μέσο χρόνο αναμονής τους 10 μήνες-για την περιφέρεια ο χρόνος αναμονής είναι μεγαλύτερος, λόγω κυρίως της έλλειψης ιατρών για τη στελέχωση των επιτροπών. Όσο αναμένουν την αξιολόγησή τους, οι ασφαλισμένοι δεν λαμβάνουν επίδομα ή σύνταξη.

Επειδή όμως η αναπηρία δεν έχει διάλειμμα, το ΠΑΣΟΚ έχει υποβάλει την πρόταση, σε περίπτωση που σημειώνεται καθυστέρηση στις υγειονομικές επιτροπές ΚΕ.Π.Α. χωρίς υπαιτιότητα του ασφαλισμένου, να χορηγείται κανονικά η σύνταξή του ανάπηρου, η οποία υιοθετείται από το Υπουργείο, καθώς την έχει ενσωματώσει σε διάταξη νομοσχεδίου που έχει έρθει στη Βουλή προς ψήφιση. Παράλληλα, στο ίδιο νομοσχέδιο, οι ιατροί του ΕΟΠΥΥ υποχρεώνονται, μετά από σχετική εκπαίδευση, να συμμετέχουν στις επιτροπές ΚΕΠΑ για αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της υποστελέχωσης των επιτροπών.

Με τις δύο ως άνω ενέργειες, αναμένεται να επέλθει ομαλοποίηση της κατάστασης. Ωστόσο, τα έντονα προβλήματα στην εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων στις διοικητικές υπηρεσίες στα Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας παραμένουν. Σύμφωνα τόσο με μαρτυρίες πολλών ασφαλισμένων όσο και με ρεπορτάζ της έγκριτης εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ», από τις 15 τηλεφωνικές γραμμές στα κεντρικά γραφεία της Αθήνας καμία δεν απαντά, ενώ οι ώρες υποδοχής του κοινού από τη διεύθυνση είναι μόλις τρεις ημερησίως, με αποτέλεσμα να σχηματίζονται ουρές και πολλές φορές οι ασφαλισμένοι να αναγκάζονται να επαναλαμβάνουν την επίσκεψη προκειμένου να εξυπηρετηθούν (σημειώνεται ότι πρόκειται για περιπτώσεις αναπήρων). 

Επειδή στις υπηρεσίες ΚΕΠΑ καταγράφεται μια απίστευτη ταλαιπωρία των πιο αδύναμων πολιτών και η εξυπηρέτηση φαίνεται να είναι άγνωστη λέξη,

Επειδή το ελληνικό δημόσιο πάσχει περισσότερο από ανορθολογική κατανομή πόρων παρά από έλλειψη αυτών, ερωτάσθε:

1.       Σε ποιες ενέργειες σκοπεύετε να προβείτε για τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων από τις διοικητικές υπηρεσίες των Κέντρων Πιστοποίησης Αναπηρίας;

2   Πώς θα διασφαλίσετε το δικαίωμα των ασφαλισμένων να εξυπηρετούνται τηλεφωνικά και χωρίς μεγάλη ταλαιπωρία από τις υπηρεσίες του δημοσίου για τις οποίες καταβάλλουν φόρους και εισφορές;

4 Απριλίου 2013
         
Ο Βουλευτής
Συμεών Κεδίκογλου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε γράφετε τα σχόλια σας με ελληνικούς χαρακτήρες (κεφαλαία ή μικρά). Επίσης παρακαλούμε πολύ να μην γράφετε υβριστικά σχόλια. Πάντα υπάρχει τρόπος να περιγράψετε μία κακή κατάσταση χωρίς ύβρεις.

Σχόλια με λατινικούς ή άλλους χαρακτήρες, όπως επίσης σχόλια υβριστικά και συκοφαντικά στο εξής θα διαγράφονται.

Παρακαλούμε λοιπόν τους φίλους αναγνώστες:

ΟΧΙ SPAM,
ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

Παρακαλούμε επίσης τα σχόλιά σας να είναι σχετικά με την ανάρτηση.

ΣΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ ΑΡΘΡΑ, ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΠΩΝΥΜΑ ΣΧΟΛΙΑ.