Σημαντικές αλλαγές στα διόδια, αν τελικά εφαρμοστούν στο ακέραιο, αφού υπάρχει "η επιφύλαξη του νομικού καθεστώτος που διέπει τις συμβάσεις παραχώρησης" που ήδη έχουν υπογραφεί και είναι σε ισχύ.
Την εφαρμογή πλήρους αναλογικού ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων για πραγματικές χρεώσεις, σύμφωνα με τη διανυόμενη απόσταση, νομοθέτησε ο υπουργός Υποδομών.
Η εφαρμογή πλήρους αναλογικού ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων στους αυτοκινητοδρόμους για τους διερχόμενους οδηγούς οχημάτων όλων των κατηγοριών, απαγορεύοντας τη διέλευση βαρέων οχημάτων από το παράπλευρο οδικό δίκτυο, καθιερώνεται με τροπολογία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων που ψηφίστηκε σήμερα από τη Βουλή.
Σύμφωνα με την ψηφισθείσα τροπολογία, η χρέωση διοδίων μπορεί να γίνεται: α) Ανά χιλιόμετρο χρήσης του δικτύου και β) αναλογικά, ανά χρονική περίοδο χρήσης του δικτύου, ημερήσια, εβδομαδιαία, μηνιαία, ετήσια, κ.α., με την επιφύλαξη του νομικού καθεστώτος που διέπει τις συμβάσεις παραχώρησης.
Όπως αναφέρει το ΑΠΕ ΜΠΕ στην τοποθέτησή του επί της συγκεκριμένης τροπολογίας, ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης έδωσε αναλυτικές διευκρινίσεις για τον τρόπο εφαρμογής του νέου μέτρου, υπογραμμίζοντας ότι εφεξής θα υπάρχει βινιέτα (κάρτα διοδίων) σε όλες τις εισόδους της χώρας. Κατά συνέπεια, τα φορτηγά και τα βαρέα οχήματα θα πληρώνουν διόδια στις εισόδους της χώρας, ώστε να μην διέρχονται με ανορθόδοξο τρόπο από τη χώρα μας και να υπάρχουν έσοδα για τη συντήρηση του δικτύου, «που σήμερα βαραίνει τον ελληνικό λαό».
Παράλληλα, στην ίδια νομοθετική παρέμβαση θεσπίζεται η απαγόρευση διέλευσης από το παράπλευρο οδικό δίκτυο για οχήματα επαγγελματικής χρήσης, όταν αυτά υπερβαίνουν μικτό βάρος άνω των 3,5 τόνων, με σκοπό την ασφαλή διέλευση των οχημάτων και τη μείωση του μεγάλου αριθμού τροχαίων ατυχημάτων, «που σήμερα μας κοστίζουν πολλές ανθρώπινες ζωές».
Σε ό,τι αφορά τις παραχωρήσεις και την ενιαία εφαρμογή του μέτρου και σε αυτά τα οδικά δίκτυα, ο κ. Σπίρτζης έκανε λόγο «για επιμέρους συμφωνίες που έγιναν τους τελευταίους μήνες και τόνισε ότι με βάση αυτές τις συμφωνίες, μέχρι την ολοκλήρωση των έργων, είναι υποχρεωμένοι οι παραχωρησιούχοι να φέρουν μελέτες, προκειμένου να εγκαταστήσουν και αυτοί αναλογικά ηλεκτρονικά διόδια με την ολοκλήρωση των έργων. Με αυτήν τη ρύθμιση, δίνεται ανάσα στις τοπικές κοινωνίες, ενισχύεται η οδική ασφάλεια και προστατεύεται το οδικό δίκτυο, που είναι περιουσία του ελληνικού λαού. Ταυτόχρονα, προσφέρονται έσοδα στα κρατικά ταμεία από τη χρήση του κεντρικού οδικού δικτύου».
Ο υπουργός επεσήμανε ότι το κόστος για τη συντήρηση του παράπλευρου οδικού δικτύου, το οποίο προτιμάται από τους οδηγούς των βαρέων οχημάτων, παρόλο που δεν πληροί τις απαραίτητες προδιαγραφές για τη χρήση αυτή, το επωμιζόταν, τελικά, ο πολίτης. «Η χρήση του παράπλευρου δικτύου πρέπει να εξυπηρετεί μόνο τις τοπικές κοινωνίες και τους πολίτες τους με ασφάλεια» υπογράμμισε ο κ. Σπίρτζης.
Οι επιτροπές αγώνα Λοκρίδας τονίζουν ότι δεν λύθηκε το πρόβλημα των διοδίων μ΄αυτήν την τροπολογία ,συνεχίζουν να ζητούν ελεύθερους δρόμους χωρίς διόδια ,ιδιαίτερα ζητάμε να καταργηθούν άμεσα τα διόδια που χωρίζουν τον δήμο Λοκρών στα δύο και οι κάτοικοι να μην πληρώνουν διόδια ,για τα δε υπόλοιπα διόδια,στην υπόλοιπη Ελλάδα αντιπροτείνουμε έστω πληρώνοντας ένα ποσό πχ της τάξης 50 ευρώ το εξάμηνο για την συντήρηση των δρόμων , βλέπουμε από το 2009 που αγωνιζόμαστε ενάντια στα διόδια, επιτέλους μερική δικαίωση των αγώνων μας ,με την χιλιομετρική χρέωση που θα γίνεται και θα είναι πιο δίκαια ,αλλά και με την απαγόρευση της κυκλοφορίας των υπερβαρέων οχημάτων στο παράπλευρο δίκτυο που δημιουργούσαν τόσα χρόνια πρόβλημα και κίνδυνο στην μετακίνηση των κατοίκων της περιοχής ,αλλά και κατέστρεφαν το οδικό δίκτυο .
ΑπάντησηΔιαγραφήΛύνεται το κυρίαρχο πρόβλημα των χωριών του Προσκυνά και Τραγάνας που είχαν με την διέλευση των φορτηγών, αλλά παραμένει το πρόβλημα της αυξημένης διέλευσης των ΙΧ ,τα οποία δεν τηρούν το όριο ταχύτητας .
Οι επιτροπές αγώνα Λοκρίδας θα συνεχίσουν τον αγώνα τους μέχρι την πλήρη δικαίωση.