Τρίτη 10 Φεβρουαρίου 2015

Υπόμνημα φορέων Νομού Φθιώτιδας για το σύστημα ενίσχυσης των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων.


Ταχ.Δ/νση: ΟΘΩΝΟΣ 3-ΛΑΜΙΑ 35100
Τηλ.2231022112, 2231021395
Φαξ 2231030985
http://www.fthiotidoscc.gr
e-mail: info@fthiotidoscc.gr

Προς:
- ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ του κ. ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ- ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ- ΥΠΟΥΡΓΟ  ΕΡΓΑΣΙΑΣ- ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ  -ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΌΜΜΑΤΑ-ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ  Ν. ΦΘ/ΔΑΣ-ΓΣΕΒΕΕ-Π.Ο.Φ.Ε.Ε.-ΟΕΒΕ  ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΧΏΡΑΣ-ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΜΈΛΗ ΟΕΒΕ ΦΘ/ΔΑΣ-ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ-Μ.Μ.Ε

ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΘΕΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΤΩΝ ΜΙΚΡΩΝ ΚΑΙΜΕΣΑΙΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ


Οι μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις έχουν υποστεί τεράστιο πλήγμα σε όλη τη διάρκεια της κρίσης. Όπως έχει καταγραφεί περισσότερες από 200.000 χιλιάδες επιχειρήσεις έβαλαν λουκέτο, ενώ πολλές προσπαθούν να επιβιώσουν με τεράστιες δυσκολίες. Οι μικρομεσαίοι της αγοράς βάλλονται από την ταυτόχρονη συρρίκνωση της οικονομικής δραστηριότητας και την απαίτηση αλλεπάλληλων και άδικων φόρων, ενώ το πρόβλημα της ρευστότητας έχει δημιουργήσει ασφυξία.

Οι Φορείς, που αντιπροσωπεύουμε το σύνολο των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων του Νομού Φθιώτιδας, καταθέτουμε συγκεκριμένες προτάσεις σε όλα τα θέματα αιχμής που απασχολούν τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, πολλές από τις οποίες έχουν γίνει αποδεκτές και έχουν συμπεριληφθεί στο πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ.
  
Ως εκ τούτου, ελπίζουμε η νέα κυβέρνηση να ευθυγραμμιστεί ως προς τις προγραμματικές της θέσεις με τις προεκλογικές εξαγγελίες της, σε σχέση με τις πολιτικές που θα ακολουθήσει για την στήριξη και ενίσχυση των επιχειρήσεων.

Ενδεικτικά αναφέρουμε τις κυριότερες από αυτές:


Α. ΓΙΑ ΤΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ  

1.      Απλό και σταθερό φορολογικό σύστημα σε βάθος πενταετίας.
2.      Υιοθέτηση ενιαίας κλίμακας φορολογίας εισοδήματος με προοδευτική κλιμάκωση και επαναφορά του αφορολόγητου στα φυσικά πρόσωπα 12.000€.
3.      Θέσπιση κοινού φορολογικού συντελεστή, ανεξαρτήτως της νομικής μορφής των επιχειρήσεων (ατομικές, προσωπικές, κεφαλαιουχικές), ο οποίος θα διαμορφώνεται στο 15% επί των φορολογικών κερδών, ενώ σε περίπτωση διανομής μερίσματος θα επιβάλλεται περαιτέρω επιβάρυνση της τάξεως 15%, που θα σηματοδοτεί και την εξάντληση/ εκπλήρωση των υποχρεώσεων, όσον αφορά το φόρο εισοδήματος.
4.      Κατάργηση του ΕΝΦΙΑ και επαναφορά του φόρου Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας με αφορολόγητο όριο τις 300.000€ με προοδευτικότητα στους συντελεστές φορολόγησης. Οι παραγωγικές επιχειρήσεις να εξαιρούνται απ’τον συγκεκριμένο φόρο, ως αναπτυξιακό κίνητρο.
5.      Μείωση της προκαταβολής του φόρου εισοδήματος από 55% που είναι σήμερα, στο επίπεδο του 10% ή 15%.
6.      Αύξηση των δόσεων φορολογίας εισοδήματος από 3 κάθε δίμηνο σε 10 μηνιαίες.
7.      Κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος των επιχειρήσεων, που ενώ ψηφίστηκε ως προσωρινό μέτρο για ενίσχυση των εσόδων, καθιερώθηκε ως μόνιμος φόρος.
8.      Μείωση των αντικειμενικών αξιών στα ακίνητα, ώστε να ανταποκρίνονται και να προσεγγίζουν τις αγοραίες τιμές.
9.      Μείωση των συντελεστών ΦΠΑ σε αγαθά και υπηρεσίες, όπως και του ΕΦΚ στα καύσιμα. Αυτό θα έχει ως άμεση συνέπεια την ανακούφιση των πολιτών και των επιχειρήσεων, τη ρευστότητα στην αγορά και τη τόνωση των Δημοσίων Εσόδων.
10.  Πάταξη της φοροδιαφυγής, του λαθρεμπορίου καυσίμων και τσιγάρων, όπως και την καταπολέμηση του παραεμπορίου.
11.  Επαναφορά αφορολόγητου αποθεματικού ως μέτρο ανάπτυξης και ανασυγκρότησης.
12.  Άμεση παύση ποινικών διώξεων, κατασχέσεων μισθών και τραπεζικών λογαριασμών, προσωποκράτησης και χορήγησης φορολ/κής- ασφαλιστικής ενημερότητας.               
Έπ’ αόριστο αναστολή των πλειστηριασμών της Α’ κατοικίας μέχρι 300.000€.
13.  Άμεση ενεργοποίηση του προγράμματος ΕΣΠΑ.
14.  Αλλαγή του νόμου περί επαγγελματικών μισθώσεων και επαναφορά του ελάχιστου ορίου των δώδεκα ετών.
15.   Αναθεώρηση και αλλαγή φιλοσοφίας στο Ποινολόγιο που εφαρμόζει το Υπουργείο Οικονομικών. Η υπάρχουσα νομοθεσία με τα πρόστιμα που έχει θεσπίσει, εξαντλεί για τυπικές παραβάσεις ή ασήμαντες παραλείψεις την μικρομεσαία επιχείρηση.
16.  Κατάργηση του νόμου περί ενδικοφανών προσφυγών, και θεσμοθέτηση ενός οργάνου, που δεν αφαιρεί από τους πολίτες τη δυνατότητα εύκολης πρόσβασης σε διοικητικές λύσεις, χωρίς την προκαταβολή του ½ του επιβληθέντος προστίμου.
17.  Κατάργηση των συγκεντρωτικών καταστάσεων Προμηθευτών-Πελατών στην υπάρχουσα μορφή τους, και επαναφορά της ετήσιας υποβολής με όριο ανά συναλλαγή 300€. 
Μ’ αυτόν τον τρόπο, θα αποσυμφορηθεί η επιχείρηση από ένα πολύπλοκο, γραφειοκρατικό και χωρίς ιδιαίτερο νόημα βάρος.
  18. Το όριο των συναλλαγών μεταξύ επιτηδευματιών, που απαιτείται υποχρεωτικά           
        κατάθεση μέσω επιταγής ή τραπεζικού λογαριασμού, από 500€ που είναι   
        σήμερα, να επανέλθει στα 1.500€ για επαγγελματίες. και 3.000€ για ιδιώτες.
   19. Ενεργειακή τιμολογιακή πολιτική, που θα μειώνει το λειτουργικό κόστος της 
         επιχείρησης.
    20. Κατάργηση του φορολογικού διαχωρισμού των πολιτών, με βάση την πηγή του    
          εισοδήματος και όχι με βάση τις συνολικά διαθέσιμες απολαβές, ανεξαρτήτως 
          πηγής προελεύσεως.
    21. Ανάθεση του (Ε9) Δήλωσης στοιχείων ακινήτων, στους συμβολαιογράφους.
          Άμεση καταχώρηση στο σύστημα του TAXISNET, με τη σύνταξη του  
          Συμβολαίου.


  Β. ΓΙΑ ΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

1.      Κατάργηση του ΚΕΑΟ.
2.      Κατάργηση των εξαντλητικών προστίμων, που στην πραγματικότητα οδηγούν την μικρομεσαία επιχείρηση σε κλείσιμο.
3.      Σταδιακή επαναφορά του κατώτατου μισθού στα 751,00€.
4.      Επιδότηση της εργασίας στις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, σύμφωνα με την κατάταξη των επιχειρήσεων κατά κατηγορία αριθμού απασχολουμένων. (π.χ. για τις επιχειρήσεις που απασχολούν 3 εργαζόμενους, να επιδοτείται η απασχόληση του ενός για διάστημα 18 μηνών, υπό την προϋπόθεση της διατήρησης και των τριών θέσεων εργασίας.
5.      Επιδότηση δημιουργίας θέσεων εργασίας με το ισόποσο επιδόματος ανεργίας.
6.      Ποσοστό επί του ΦΠΑ (π.χ. 1%) για την τόνωση του ασφαλιστικού συστήματος.
7.      Επανεξέταση των αποφάσεων που εξέδωσε η Κεντρική Διοίκηση του ΙΚΑ , σχετικά με το βιβλίο νεοπροσληφθέντων, ενώ αρχικά οι εργοδότες είχαν δικαιωθεί με προσφυγή τους στις τοπικές διοικητικές επιτροπές του ΙΚΑ.
8.      Ρύθμιση των χρεών, ιδιωτικών επιχειρήσεων, προς τους ασφαλιστικούς φορείς με τέτοιο τρόπο, ώστε το σύνολο των δόσεων, να μην ξεπερνά το 20% του ετήσιου εισοδήματος. 
9.      Εγγυημένη και επαρκής κρατική χρηματοδότηση του Συστήματος Κοινωνικής Ασφάλισης, όπως εξ ορισμού πηγάζει από το Δημόσιο Χαρακτήρα της Κοινωνικής Ασφάλισης.
10.  Εύρεση νέων πηγών χρηματοδότησης του Συστήματος Κοινωνικής Ασφάλισης της χώρας. Η εξέλιξη των δεικτών απασχόλησης την τελευταία τριετία υποδηλώνει ότι η εργασία δεν μπορεί πλέον να σηκώσει στον ίδιο βαθμό το κύριο βάρος χρηματοδότησης του ασφαλιστικού συστήματος, των παροχών πρόνοιας και της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας. Παρότι η θέση της ΓΣΕΒΕΕ επί της αρχής είναι η κατάργηση κάθε έκτακτου τέλους ή επιβάρυνση προς τις επιχειρήσεις, ωστόσο δεδομένων των συνθηκών και για όσο καιρό εισπράττεται το τέλος επιτηδεύματος θεωρούμε ότι θα πρέπει να αποδίδεται ανταποδοτικά υπέρ του ΟΑΕΕ και όχι για τα ελλείμματα του προϋπολογισμού.
11.  Παροχή της δυνατότητας στον ασφαλισμένο, να επιλέξει ελεύθερα ασφαλιστική κατηγορία, για 2 έτη τουλάχιστον, πληρώνοντας, ακόμη κι αν έχει οφειλές, μόνο τις τρέχουσες εισφορές του. Από αυτό το μέτρο, με τις πλέον μετριοπαθείς εκτιμήσεις του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ υπολογίζεται, ότι, με την ενεργοποίηση των μισών οφειλετών του Οργανισμού (~ 200.000 ασφαλισμένοι), μπορούν να εισρεύσουν στα ταμεία ΟΑΕΕ περισσότερα από 600 εκ.€/έτος.
12.  Ειδική μέριμνα για υπερήλικες ασφαλισμένους, που έχουν συμπληρώσει το όριο ηλικίας, οι οποίοι έχοντας οφειλή των 20.000€, έχουν τερματίσει την επαγγελματική τους δραστηριότητα. Αυτές οι περιπτώσεις είναι αναγκαίο να αντιμετωπιστούν με αυξημένα ανθρωπιστικά κριτήρια και να τους δοθεί δυνατότητα να συνταξιοδοτηθούν, λαμβάνοντας την εθνική σύνταξη με ότι μπορεί να προκύψει αναλογικά από τις εισφορές που έχουν καταβάλει. Σημειώνεται, ότι στον ΟΑΕΕ δεν υπάρχουν διατάξεις, όπως ισχύουν σε άλλους ΦΚΑ, που να προβλέπουν πρόωρη και κατ’ επέκταση μειωμένη συνταξιοδότηση. Επίσης υπάρχει μια κατηγορία ασφαλισμένων, οι όποιοι δεν έχουν συμπληρώσει το όριο ηλικίας και χρειάζεται να ληφθεί ειδική μέριμνα.
13.  Δημιουργία κατώτατης ασφαλιστικής κλάσης στον ΟΑΕΕ, ανταγωνιστικής προς τον ΟΓΑ, για την ένταξη των ασφαλισμένων που ανήκουν στις προαιρετικές περιοχές. Όλοι οι επιτηδευματίες να υπόκεινται υποχρεωτικά στην ασφάλιση του ΟΑΕΕ, χωρίς καμία χαριστική εξαίρεση, αλλά λαμβάνοντας υπ’όψιν ιδιαίτερες γεωγραφικές συνθήκες και εισοδηματικά κριτήρια (στην λογική των προαιρετικών περιοχών).
14.  Βασική προϋπόθεση για τα παραπάνω είναι ο εξορθολογισμός της λειτουργίας του ΟΑΕΕ έτσι ώστε αφενός να ενδυναμωθεί η εισπρακτική του ικανότητα και αφετέρου να αποκατασταθεί η αξιοπιστία του ως προς τις παροχές και τις υπηρεσίες που προσφέρει, τόσο στους ασφαλισμένους όσο και στους συνταξιούχους. Η Διοίκηση πρέπει να αντιληφθεί ότι βασικός της ρόλος δεν είναι αυτός του τιμωρού, αλλά της υποστήριξης του ασφαλισμένου.
15.  Κατάργηση της ποινικοποίησης για οφειλές στον ΟΑΕΕ.
16.  Δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για έμπορους και μικρομεσαίους επιχειρηματίες που έχουν ληξιπρόθεσμες ασφαλιστικές οφειλές και αποδεδειγμένα δεν είναι σε θέση να τις καταβάλουν.
17.  Πάγωμα /κεφαλαιοποίηση ασφαλιστικών οφειλών και μετατροπή τους σε ασφαλιστικό χρόνο στο τέλος του ασφαλιστικού βίου.
18.  Θεσμοθέτηση της “Εντός κρίσης μικρομεσαίας επιχείρησης” στην οποία θα υπάγονται οι επιχειρήσεις που απέκτησαν ληξιπρόθεσμες οφειλές από το 2009 και μετά, με αυτόματη ένταξη τους σε όλες τις ευνοϊκές υφιστάμενες φορολογικές και ασφαλιστικές ρυθμίσεις.
19.  Ειδική ρύθμιση για τους ασφαλισμένους του ΟΑΕΕ, που επί σειρά ετών  πλήρωναν προαιρετικά αυξημένες εισφορές.
20.  Εξαίρεση απ’ την καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών του τομέα υγείας όλων των ταμείων, στους οφειλέτες που από το 2009 έως και το 2014 ήταν ανασφάλιστοι.
21.  Διάρθρωση της Α.Π.Δ. του ΙΚΑ, με το έντυπο Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών που υποβάλλουν οι επιχειρήσεις ηλεκτρονικά στο TAXISNET.
22.  Κατάργηση της ηλεκτρονικής υποβολής του βιβλίου τροποποίησης ωραρίου του προσωπικού, όπως και της υποβολής του βιβλίου Αδειών ηλεκτρονικά.


Γ. ΓΙΑ ΤΗΝ ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΕΣ                                  

     1. Σύσταση ειδικής αναπτυξιακής τράπεζας μικρών επιχειρήσεων, που θα 
        προέλθει μέσα από τις συνεργίες του ΕΤΕΑΝ, αξιοποιώντας τις δομές τόσο των
        συνεταιριστικών τραπεζών, όσο και των Τριτοβαθμίων Συνδικαλιστικών Οργάνων των ΕΒΕ.
      2. Εξάλειψη γραφειοκρατικών διαδικασιών του χρηματοπιστωτικού τομέα.
      3. Ιδιαίτερη έμφαση και ώθηση στα εγγυοδοτικά επενδυτικά προγράμματα.
      4.“Νέα Σεισάχθεια” στα κόκκινα δάνεια των τραπεζών με ίδρυση Ενδιάμεσου   
          Δημόσιου Φορέα διαχείρισης κάθε ληξιπρόθεσμης οφειλής προς τις τράπεζες. 
          Κατά περίπτωση διαγραφής μέρους των οφειλών για όσους δανειολήπτες είναι
          κάτω από το όριο φτώχιας που ορίζεται στο ποσό των 9.540€ και
          αναπροσαρμογή των οφειλών έτσι ώστε συνολικά οι ετήσιες καταβολές            
           σε τράπεζες, δημόσιο και ασφαλιστικά ταμεία  να μην ξεπερνούν 
           συνολικά το 30% του εισοδήματος.
      5. Άμεση παύση ποινικών διώξεων, κατασχέσεων, μισθών και τραπεζικών
          λογαριασμών, προσωποκράτησης και χορήγηση φορολογικής και 
          ασφαλιστικής ενημερότητας. Επ’ αόριστο αναστολή των πλειστηριασμών
          της Α΄ κατοικίας μέχρι 300.000€.
          Επιβολή κυρώσεων μόνο στους “έχοντες” και οι οποίοι κακόπιστα αρνούνται
          να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους.
      6. Δίκαιη και ίση αντιμετώπιση των δανειοληπτών που μέχρι τώρα ήταν συνεπείς
          στις υποχρεώσεις τους, παρά τα προβλήματα που αντιμετώπιζαν. (Διευκόλυνση
          στις Δόσεις, χαμηλό επιτόκιο).
      7. Ρύθμιση για τους δανειολήπτες που έλαβαν δάνεια με ρήτρα Ελβετικού    
          φράγκου .

  Δ. ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΜΜΕ

    1. Απλοποίηση υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου για την ίδρυση και λειτουργία μιας
        επιχείρησης.
    2. Αυτόματη/αυτεπάγγελτη αναζήτηση δικαιολογητικών από τους αρμόδιους
        κρατικούς φορείς.
    3. Δημιουργία πολυδύναμων κέντρων εξυπηρέτησης φυσικών προσώπων και
         επιχειρήσεων ως φορέων ενημέρωσης και ουσιαστικής διεκπεραίωσης, με
         κατάλληλο νομικό πλαίσιο, που διασφαλίζει την άμεση εξυπηρέτηση
         ιδιωτών και επιχειρήσεων. Βασικό ρόλο μπορεί και πρέπει να παίξουν τα Επιμελητήρια ως  
         Κέντρα Επιχειρηματικότητας
     4.  Κατάργηση του νόμου για την κυριακάτικη λειτουργία των καταστημάτων και   
         επαναφορά της Κυριακάτικης αργίας.


                                                                                          Λαμία 06 Φεβρουαρίου 2015.



  ΟΙ ΣΥΝΤΑΚΤΕΣ ΤΟΥ ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΟΣ

      Επιμελητήριο Φθιώτιδας
      Ομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας
      Ομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Ν. Φθ/δας
      Σύλλογος Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματιών Ν. Φθ/δας και Ευρυτανίας
      Εμπορικός Σύλλογος Λαμίας
      Επιτροπή Αλληλεγγύης παραγωγικών Φορέων Ν.Φθ/δας
     
     

      

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε γράφετε τα σχόλια σας με ελληνικούς χαρακτήρες (κεφαλαία ή μικρά). Επίσης παρακαλούμε πολύ να μην γράφετε υβριστικά σχόλια. Πάντα υπάρχει τρόπος να περιγράψετε μία κακή κατάσταση χωρίς ύβρεις.

Σχόλια με λατινικούς ή άλλους χαρακτήρες, όπως επίσης σχόλια υβριστικά και συκοφαντικά στο εξής θα διαγράφονται.

Παρακαλούμε λοιπόν τους φίλους αναγνώστες:

ΟΧΙ SPAM,
ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

Παρακαλούμε επίσης τα σχόλιά σας να είναι σχετικά με την ανάρτηση.

ΣΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ ΑΡΘΡΑ, ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΠΩΝΥΜΑ ΣΧΟΛΙΑ.

______________________________________ Αρχειοθήκη αναρτήσεων ιστολογίου