Μετά την παρατηρηθείσα δραματική αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων στο δευτερεύον εθνικό οδικό δίκτυο και το δίκτυο των παραδρόμων της ΠΑΘΕ στον Νομό Φθιώτιδας και με δεδομένη την απάντηση του αρμόδιου Υπουργού σε ερώτηση Βουλευτή για τα διόδια της Αττικής Οδού, ο Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ του Ν. Φθιώτιδας, κ. Απόστολος Καραναστάσης, επανέφερε προς συζήτηση – απάντηση, με τη διαδικασία της επίκαιρης ερώτησης, ώστε να απαντηθεί άμεσα, ερώτηση σχετικά με τα έργα που εκτελούνται με συμβάσεις παραχώρησης, την οποία είχε καταθέσει τον Μάρτιο του 2015 και μέχρι σήμερα δεν είχε απαντηθεί.
Ο κ. Καραναστάσης κάνει την ερώτηση επερώτηση και περιμένει απαντήσεις αμέσως μετά την επαναλειτουργία της Βουλής στις 17 Αυγούστου.
Ολόκληρη η ερώτηση έχει ως εξής :
3-8-2015
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό:
Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού
Θέμα: Συμβάσεις παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων - τέλη διοδίων.
Είναι γνωστό ότι, μέγιστο θέμα για τους Νομούς που διατρέχονται από τα λεγόμενα μεγάλα έργα (ΠΑΘΕ, γενικά οδικοί άξονες εκτελούμενοι με συμβάσεις παραχώρησης), αποτελούν, ακριβώς, οι συμβάσεις παραχώρησης που τα διέπουν, τόσο ως προς το τεχνικό τμήμα τους, όσο και, κυρίως, ως προς το οικονομικό σκέλος τους, ιδιαίτερα δε ως προς το προβλεπόμενο τέλος διοδίων. Οι κάτοικοι του Ν. Φθιώτιδας, π.χ., έχουν το θλιβερό προνόμιο, για τις εντός νομού μετακινήσεις τους, να αντιμετωπίζουν πέντε (5) και, προσεχώς, λόγω Ε65, έξι (6) σταθμούς διοδίων.
Η αναθεώρηση των συμβάσεων αυτών, τον Δεκέμβρη του 2013, έγινε προς όφελος των παραχωρησιούχων (αύξηση τέλους διοδίων), με το σκεπτικό ότι, λόγω μείωσης του ΑΕΠ κατά 25%, μειώθηκε η κίνηση στους αυτοκινητοδρόμους και, συνεπώς ο χρόνος παραχώρησης δεν θα επαρκούσε για την αποπληρωμή των εταιρειών. Το γεγονός ότι η μείωση αυτή του ΑΕΠ και η ακόμη μεγαλύτερη που ακολούθησε μέχρι σήμερα έκανε το τέλος αυτό δυσβάστακτο για τον λαό φαίνεται ότι δεν απασχόλησε την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου.
Επιπρόσθετα, το τεράστιο κόστος των διοδίων για τα μεγάλα οχήματα των διεθνών εμπορικών μεταφορών, έχει οδηγήσει μαζικά τα οχήματα αυτά στο δευτερεύον εθνικό δίκτυο και τους (ακόμη, δυστυχώς, ημιτελείς) παραδρόμους των αυτοκινητοδρόμων, δηλαδή σε οδικό δίκτυο ακατάλληλο για τέτοια κυκλοφορία, με συνέπεια καθημερινά ατυχήματα – δυστυχήματα. (Στον νομό Φθιώτιδας, π.χ., αναβιώνει το αλήστου μνήμης «πέταλο του Μαλιακού»).
Ερωτάται ο αρμόδιος κ. Υπουργός :
1. Προτίθεται το υπουργείο να προβεί και πότε στη μείωση της τιμής του τέλους διοδίων και την εγκατάσταση αναλογικού συστήματος χρέωσης με βάση τη διανυόμενη χιλιομετρική απόσταση, με παράλληλη λήψη μέτρων για τις ειδικές ομάδες πληθυσμού (συχνοί χρήστες, μετακινήσεις εντός δήμου – νομού, χρήστες με χαμηλό εισόδημα, χρήστες με ειδικά προβλήματα);
2. Προτίθεται το υπουργείο να ρυθμίσει το κόστος των τελών διοδίων για τα οχήματα εμπορικών μεταφορών σε εύλογο ύψος, ώστε να επιλέγουν την χρήση του αυτοκινητοδρόμου αντί αυτής των παραδρόμων και του δευτερεύ-οντος εθνικού οδικού δικτύου;
Ο ερωτών βουλευτής
Απόστολος Δ. Καραναστάσης
ΕΝΑ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΟΛΟ ΒΛΑΚΕΙΑ . ΠΡΩΗΝ ΨΗΦΟΦΟΡΟΣ ΤΟΥ
ΑπάντησηΔιαγραφή