Ομιλία του Συντονιστή Οικονομικών Υποθέσεων της Νέας Δημοκρατίας, Βουλευτή Φθιώτιδας κ. Χρήστου Σταϊκούρα, στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση της Επίκαιρης Επερώτησης της Νέας Δημοκρατίας σχετικά με «Ζητήματα λειτουργίας της φορολογικής διοίκησης και αποτελεσματικότητας των φορολογικών ελέγχων και μηχανισμών για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής»:
Κύριε Υπουργέ,
Θα περίμενα να επιδείξετε μεγαλύτερη αυτοσυγκράτηση και περισσότερο σεβασμό στην Ελληνική κοινωνία και να προχωρήσετε σε κάποιας μορφής αυτοκριτική για τις πράξεις και τις παραλείψεις της Κυβέρνησής σας στο πεδίο της φορολογικής πολιτικής και διοίκησης.
Και αυτό για 2 λόγους:
1ον. Γιατί είστε «πολιτικά έκθετος», αφού κατά το παρελθόν, ως Κόμμα και προσωπικά, καλλιεργήσατε ψεύτικες υποσχέσεις, απόδειξη της αναξιοπιστίας σας.
2ον. Γιατί, σήμερα, αξιολογείστε και για τα πεπραγμένα σας, όπως είναι η επιβολή νέων φόρων σε ολόκληρη της κοινωνία, η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών, η αύξηση των ληξιπρόθεσμων φορολογικών υποχρεώσεων, η διόγκωση της φοροδιαφυγής, απόδειξη της ανικανότητάς σας.
Δυστυχώς όμως, παρά την αποδεδειγμένη πλέον αναξιοπιστία και ανικανότητα της Κυβέρνησής σας, δεν δείχνετε την αναγκαία αυτοσυγκράτηση.
Μάλιστα βγάλατε και ΔΤ για να ενημερώσετε ότι σήμερα θα προσέλθετε στη Βουλή για να απαντήσετε.
Ίσως γιατί επί ΣΥΡΙΖΑ είναι «είδηση» να προσέρχονται οι Υπουργοί στη Βουλή όπως έχουν υποχρέωση…
Με αναγκάζετε συνεπώς να σας θυμίσω ορισμένα πράγματα.
[Συνημμένο Έγγραφο 1]
Το ξεχάσατε;
Και σήμερα που έχετε επιβάλλει την μεγαλύτερη «φοροληστεία» των τελευταίων ετών, με αυξήσεις άμεσων και έμμεσων φόρων άνω των 6 δισ. ευρώ, όχι μόνο δεν ζητάτε μία συγγνώμη, αλλά κατηγορείτε και την Αξιωματική Αντιπολίτευση;
Σεβαστείτε τουλάχιστον την Ελληνική κοινωνία, και τις θυσίες τις οποίες έχει κάνει τα τελευταία χρόνια!!!
Ξέρω όμως, θα μου πείτε ότι όλα αυτά ήταν αυταπάτες.
Αυταπάτες του παρελθόντος.
Αυταπάτες που υπήρχαν πριν τον Ιανουάριο του 2015.
Δυστυχώς όμως για εσάς, κε. Υπουργέ, δεν μιλάμε για αυταπάτες, αλλά για απάτες και ψέματα.
Και τα ψέματα έχουν «κοντά ποδάρια».
Διότι το ίδιο έργο, «σκηνοθεσίας» ΣΥΡΙΖΑ και με τους ίδιους πρωταγωνιστές, επαναλαμβάνεται.
Γιατί απάτη είναι κε. Υπουργέ, μόλις πριν από 7 μήνες, στις 3 Νοεμβρίου, να υποστηρίζετε ότι «δεν έχουμε καμία υποχρέωση για εφαρμογή του ΕΝΦΙΑ το 2016», και τελικά ο ΕΝΦΙΑ να διατηρείται και να διευρύνεται.
[Συνημμένο Έγγραφο 2]
Γιατί απάτη είναι κε. Υπουργέ, μόλις πριν από 8 μήνες, στις 18 Οκτωβρίου, να υποστηρίζετε ότι «δεν θα προχωρήσετε σε επιβαρύνσεις στα χαμηλά και μεσαία εισοδήματα, γιατί τότε τα 80 δισ. ευρώ ληξιπρόθεσμα θα ανέβουν στα 85-90 δισ. ευρώ», και σήμερα να έχετε προχωρήσει σε μία φοροκαταιγίδα, με αποτέλεσμα οι ληξιπρόθεσμες οφειλές να έχουν ήδη υπερβεί τα 87 δισ. ευρώ.
Μόνος σας μάλιστα επιβεβαιώνεται ότι αυτό το «τσουνάμι» φόρων πλήττει κυρίως στα χαμηλά και τα μεσαία εισοδήματα.
[Συνημμένο Έγγραφο 3]
Γιατί απάτη είναι κε. Υπουργέ, μόλις πριν 3 μήνες, στις 12 Μαρτίου, να υποστηρίζετε ότι «για να σταματήσει η αύξηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών πρέπει να σταματήσουμε να παίρνουμε φορολογικά εισπρακτικά μέτρα», και τελικά σήμερα να κάνετα ακριβώς το αντίθετο.
[Συνημμένο Έγγραφο 4]
Γιατί απάτη είναι κε. Υπουργέ, μόλις πριν 5 μήνες, στις 22 Ιανουαρίου, να υποστηρίζετε ότι «δεν θα υπάρξει φορολογική καταιγίδα, ούτε χαράτσια, ούτε οτιδήποτε άλλο για τους αγρότες», και τελικά να τους έχετε αυξήσει τις ασφαλιστικές εισφορές, να τους έχετε αυξήσει το κόστος πρώτων υλών, να τους έχετε επιβάλει προκαταβολές φόρων, να τους έχετε καταργήσει την επιστροφή του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο για αγροτική χρήση, να τους έχετε αυξήσει τους συντελεστές του φόρου εισοδήματος, να τους έχετε καταργήσει τον ΟΓΑ.
[Συνημμένο Έγγραφο 5]
Γιατί απάτη είναι κε. Υπουργέ, μόλις πριν 1 μήνα, στις 7 Μαΐου, να υποστηρίζετε ότι δεν κρατάμε «επίτηδες χαμηλά τις επιστροφές των φόρων», και σήμερα, οι ληξιπρόθεσμες επιστροφές φόρων να έχουν ξεπεράσει το 1,2 δισ. ευρώ, από 750 εκατ. ευρώ που ήταν το Δεκέμβριο του 2014, αυξημένες κατά 60% επί ημερών σας.
[Συνημμένο Έγγραφο 6]
Και φυσικά η λίστα θα μπορούσε να διευρυνθεί, με τις πρόσφατες δεσμεύσεις σας για το αφορολόγητο, το πετρέλαιο θέρμανσης, το αφορολόγητο με χρήση πλαστικού χρήματος και άλλα…
Κε. Υπουργέ, αυτά υποστηρίζατε.
Όχι πριν τις εκλογές του Ιανουαρίου του 2015.
Όχι πριν τις εκλογές του Σεπτεμβρίου του 2015.
Αλλά πρόσφατα, μετά τις τελευταίες εκλογές.
Αποτελεί συνεπώς «πολιτικό θράσος» να έρχεστε και να «κουνάτε το δάχτυλο» στην Αξιωματική Αντιπολίτευση.
Βεβαίως, ανάμεσα στα πολλά που έχετε κατά καιρούς πει και τα οποία διαψεύδει η ίδια η πραγματικότητα, είπατε και μία αλήθεια, στις 18 Μαρτίου, από αυτό εδώ το βήμα.
Είπατε «ότι τελείωσαν τα άσχηµα, αλλά έρχονται τα χειρότερα».
Και πράγματι, είχατε δίκιο.
Γιατί τα χειρότερα ακολούθησαν, και δεν έχουν ακόμη τελειώσει.
Με τον «καταιγισμό» νέων φόρων, με την περικοπή σε συντάξεις, σε μερίσματα, σε εφάπαξ και στο ΕΚΑΣ.
Μέτρα «έμπνευσης», «ιδιοκτησίας» και «εκτέλεσης» της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ.
Κυβέρνηση η οποία, για να θυμηθούμε, μέσα σε ένα χρόνο:
Έχει αυξήσει, δύο φορές, τους συντελεστές ΦΠΑ.
Έχει αυξήσει τους συντελεστές του φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων.
Έχει μειώσει το αφορολόγητο.
Έχει αυξήσει και έχει μονιμοποιήσει τους συντελεστές της εισφοράς αλληλεγγύης.
Έχει αυξήσει τους συντελεστές του φόρου ασφαλίστρων.
Έχει αυξήσει τη φορολόγηση των ενοικίων.
Έχει καταργήσει εκπτώσεις εφάπαξ πληρωμής φόρου εισοδήματος.
Έχει καταργήσει απαλλαγές πληρωμής του ΕΝΦΙΑ.
Έχει αυξήσει τις προκαταβολές φόρου εισοδήματος.
Έχει φορολογήσει τα μερίσματα.
Έχει καταργήσει την επιστροφή του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο για αγροτική χρήση.
Έχει αυξήσει το φόρο εισοδήματος στους αγρότες.
Έχει αυξήσει το κόστος των πρώτων υλών στην αγροτική παραγωγή.
Έχει αυξήσει τις ασφαλιστικές εισφορές.
Έχει αυξήσει τον ΕΝΦΙΑ στα οικόπεδα, στα αγροτεμάχια, στις επιχειρήσεις.
Έχει αυξήσει το φόρο στις εταιρείες επενδύσεων.
Έχει αυξήσει το φόρο στα τσιγάρα.
Έχει αυξήσει τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στην μπύρα.
Έχει καταργήσει το ειδικό καθεστώς μειωμένου ΦΠΑ στα νησιά.
Έχει αυξήσει τον φόρο στον καφέ.
Έχει αυξήσει τον φόρο στη βενζίνη.
Έχει αυξήσει το φόρο στο πετρέλαιο θέρμανσης.
Έχει επιβάλλει ειδικό τέλος στους λογαριασμούς της σταθερής τηλεφωνίας και συνδρομητικής τηλεόρασης.
Έχει επιβάλλει φόρο διαμονής στα ξενοδοχεία και στα ενοικιαζόμενα δωμάτια.
Έχει επιβάλλει φόρο στα ηλεκτρονικά τσιγάρα.
Έχει αυξήσει το τέλος ταξινόμησης σε αυτοκίνητα και φορτηγά.
Αυτό το «τσουνάμι» νέων φόρων είναι συνέπεια της ιδεοληπτικής εμμονής και της ανικανότητας της σημερινής Κυβέρνησης.
Εμμονή που την βιώνουν επώδυνα όλοι οι πολίτες, κυρίως των χαμηλών και μεσαίων στρωμάτων της κοινωνίας, με αλλεπάλληλες, επί τα χείρω, ανατροπές στη ζωή τους.
Εμμονή που δεν έχει λογική, δεν έχει φραγμό, δεν έχει τέλος.
Εμμονή, που όπως απεδείχθη και με το 1ο Μνημόνιο, είναι οικονομικά αναποτελεσματική και κοινωνικά άδικη.
Οδηγεί σε πλήρες στέγνωμα την οικονομία.
«Δυναμιτίζει» κάθε προοπτική ανάπτυξης, ιδιωτικής πρωτοβουλίας, δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας.
«Σκοτώνει» ότι παραγωγικό έχει απομείνει.
Φτωχοποιεί περαιτέρω την κοινωνία.
Απαιτείται συνεπώς αλλαγή της δημοσιονομικής προσαρμογής, στην κατεύθυνση σταδιακής μείωσης της φορολόγησης νοικοκυριών και επιχειρήσεων.
Αυτό μπορεί να γίνει όταν υπάρχει κυβερνητική αξιοπιστία και επιτυγχάνονται οι δημοσιονομικοί στόχοι, όπως απεδείχθη το 2014.
Τότε κερδίσαμε «βαθμούς ελευθερίας» και προχωρήσαμε στις πρώτες στοχευμένες φορολογικές ελαφρύνσεις (μείωση ΦΠΑ στην εστίαση, μείωση ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης, μείωση της εισφοράς αλληλεγγύης, μείωση των ασφαλιστικών εισφορών κ.α.).
Σήμερα, όλα αυτά αυξήθηκαν!!!
Μπορεί όμως να γίνει και με τη χρήση δημοσιονομικών ισοδυνάμων, από την πλευρά των δαπανών.
Υπάρχουν περιθώρια περιστολής, δεν είναι μεγάλα, είναι όμως εντοπισμένα.
Και φυσικά μπορεί να γίνει με τη συνεχής θεσμική, διοικητική και τεχνολογική ενδυνάμωση του φοροεισπρακτικού μηχανισμού.
Πεδίο στο οποίο η Κυβέρνηση έχει, μέχρι σήμερα, πενιχρά αποτελέσματα.
Γιατί ενώ δείχνει εξαιρετική «προθυμία» και «επιμέλεια» στην αύξηση των φόρων, στα υπόλοιπα πεδία της φορολογικής πολιτικής και διοίκησης κάνει μόνο εξαγγελίες, επιδεικνύει αβελτηρία, χαρακτηρίζεται από αναποτελεσματικότητα και προσπαθεί να τα αντιμετωπίσει με όρους επικοινωνίας και όχι ουσίας.
Έτσι, μέχρι σήμερα, επί 17 μήνες, ο «πολυδιαφημισμένος» πόλεμος της Κυβέρνησης εναντίον της φοροδιαφυγής απεδείχθη «κενός περιεχομένου», απλά «πολιτικά φληναφήματα».
Όπως και τα 2,5 δισ. ευρώ που θα εισέπραττε από τη λίστα Λαγκάρντ.
Όπως και το 1 δισ. ευρώ που θα εισέπραττε από την πάταξη του λαθρεμπορίου καπνού, για το οποίο όλως τυχαίως σήμερα καταθέσατε Σχέδιο Νόμου για διαβούλευση.
Όπως και τα 2 δισ. ευρώ που θα εισέπραττε από το λαθρεμπόριο καυσίμων.
Και αντί για όλα αυτά, η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ βάζει νέους φόρους, περισσότερους από 6 δισ. ευρώ.
Απόδειξη της ανικανότητας και της αναποτελεσματικότητάς της.
Κύριε Υπουργέ,
Ας δούμε όμως λίγο πιο αναλυτικά τα «πεπραγμένα» της Κυβέρνησης σε διάφορα φορολογικά πεδία:
1ον. Ως προς τη λειτουργία του ΣΔΟΕ
Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ, σε αντίθεση με την προηγούμενη Κυβέρνηση, ενέδωσε ολοκληρωτικά στις πιέσεις των δανειστών σε ότι τη μεταβίβαση αρμοδιοτήτων από το ΣΔΟΕ, ακόμη και για τις αρμοδιότητες που αφορούν εισαγγελικές παραγγελίες και οικονομική απάτη, περιλαμβάνοντας μάλιστα και τις φορολογικές υποθέσεις ο έλεγχος των οποίων είναι σε εξέλιξη.
Ακόμη και ο πρώην Ειδικός Γραμματέας του ΣΔΟΕ, επί ημερών της σημερινής Κυβέρνησης, με επιστολή του προς τον Υπουργό και τον Πρωθυπουργό, τον Αύγουστο και τον Νοέμβριο του 2015, μαζί με την παραίτησή του, έκρουε τον «κώδωνα» του κινδύνου και μιλούσε αναλυτικά για το ότι το ΣΔΟΕ είχε προχωρήσει στην ταυτοποίηση μερικών εκατομμυρίων ΑΦΜ από μια σειρά υπό έλεγχο λιστών και εισαγγελικών παραγγελιών.
Το αποτέλεσμα σήμερα είναι, με βάση τις εκτιμήσεις, να μην μπορούν να ολοκληρωθούν έλεγχοι σε 36.000 ανέλεγκτες υποθέσεις, που αντιστοιχούν πιθανότητα σε περισσότερα ΑΦΜ, στις οποίες περιλαμβάνονται 2.500 υποθέσεις που συνδέονται με εισαγγελικές παραγγελίες, ακόμη και για αυτές που βρισκόταν σε τελικό στάδιο επεξεργασίας.
Ενώ μόλις ένα πολύ μικρό ποσοστό αυτών των υποθέσεων, περίπου 4.000, μεταφέρθηκαν στην ΓΓΔΕ ύστερα από τη διάλυση του ΣΔΟΕ.
Και από αυτές, σχεδόν οι μισές είναι μικρού φορολογικού ενδιαφέροντος και αφορούν στη μη έκδοση φορολογικών στοιχείων σε επιχειρήσεις εστίασης και διασκέδασης.
Με λίγα λόγια, η δουλειά που έγινε τα προηγούμενα χρόνια δεν αξιοποιείται, ουσιαστική πρόοδος δεν έχει υπάρξει, ο κίνδυνος παραγραφής υποθέσεων είναι ορατός, ενώ το γεγονός ότι όλες οι υποθέσεις είναι σε μορφή φυσικού φακέλου και όχι ηλεκτρονικά, δίνει τη δυνατότητα διακριτικής μεταχείρισης των υποθέσεων.
Παράλληλα, το Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων παραμένει, τυπικά, ακέφαλο.
Ενώ δεν έχουν εφαρμοσθεί, παρά τη σημαντική προεργασία και ποσοτικοποίηση που είχε γίνει και συμφωνηθεί με τους δανειστές το 2014, τα μέτρα για την καταπολέμηση της απάτης στο ΦΠΑ, όπως επίσης και η εισαγωγή συστήματος λοταρίας για την ενθάρρυνση της έκδοσης αποδείξεων.
2ον. Λίστες
Να επαναλάβουμε ορισμένες αλήθειες, όπως τις είχε καταθέσει και ο τότε αρμόδιος Υφυπουργός Οικονομικών:
Η Λίστα Λαγκάρντ παραδόθηκε, αυθημερόν, στις 2 Οκτωβρίου 2012, στον οικονομικό εισαγγελέα, όταν και παρελήφθη από το ΣΔΟΕ σύμφωνα με την ανακοίνωση της σημερινής ηγεσίας του Υπουργείου Οικονομικών.
Το δεύτερο cd της λίστας που παραλήφθηκε από το Υπουργείο Οικονομικών της Γαλλίας, παραδόθηκε, και πάλι αυθημερόν, στις 21 Δεκεμβρίου 2012, στον οικονομικό εισαγγελέα.
Η λίστα εμβασμάτων εξωτερικού, που περιλαμβάνει 54.246 φυσικά πρόσωπα με καταθέσεις άνω των 100.000 ευρώ για το χρονικό διάστημα 2009 έως Ιούνιο 2012, διαβιβάστηκε στους οικονομικούς εισαγγελείς, στις 5 Σεπτεμβρίου 2012.
Η λίστα Λουξεμβούργου, με 38 αρχεία, βρίσκεται στα χέρια των οικονομικών εισαγγελέων, από τις αρχές Σεπτεμβρίου 2012.
Η λίστα με δεδομένα από 65 cds (1.364.069 ΑΦΜ), διαβιβάστηκε στους οικονομικούς εισαγγελείς τον Δεκέμβριο του 2013, μετά τη συγκέντρωση στοιχείων από τις τράπεζες, και δημιουργήθηκε μετά από αίτημα του ΣΔΟΕ προς την Ελληνική Ένωση Τραπεζών, στις 15 Ιουλίου του 2012.
Από τότε, οι οικονομικοί εισαγγελείς, εργάζονται συστηματικά επί αυτών.
Χρειαζόταν όμως να φτιάξουμε και τις υποδομές, που δεν υπήρχαν για τέτοιας έκτασης και σε τέτοιο βάθος χρόνου έρευνα.
Δημιουργήθηκε ειδική τεχνογνωσία για την εξεύρεση και την ανάλυση των στοιχείων.
Έγινε ταυτοποίηση ονομάτων με φορολογούμενους.
Έγινε συγκέντρωση των στοιχείων των τραπεζικών λογαριασμών και άλλων περιουσιακών στοιχείων, ενώ υλοποιήθηκε το 90% του μητρώου τραπεζικών λογαριασμών.
Μετά την επεξεργασία των στοιχείων, με βάση τα συμπεράσματα, δόθηκαν υποθέσεις από τον εισαγγελέα σε ελεγκτές, τόσο του ΣΔΟΕ όσο και της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων.
Άρχισε να επιταχύνεται ο ρυθμός ολοκλήρωσης των υποθέσεων.
Το πόσο αυτή η προσπάθεια άρχισε να αποδίδει φαίνεται από τα στατιστικά στοιχεία που έδωσε ο σημερινός Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών κατά την ομιλία του στη Βουλή επί των προγραμματικών δηλώσεων της σημερινής Κυβέρνησης, στις 6 Οκτωβρίου 2015.
Το 2012 δεν έγινε κανένας έλεγχος λόγω του ότι η λίστα παραλήφθηκε στο τέλος Δεκεμβρίου.
Το 2013 ξεκίνησε ο έλεγχος σε 258 υποθέσεις και ολοκληρώθηκε σε 3 διότι ήταν το έτος δημιουργίας υποδομών και απόκτησης τεχνογνωσίας.
Το 2014 ξεκίνησε ο έλεγχος σε 143 υποθέσεις και ολοκληρώθηκε σε 95, παρουσιάζοντας σημαντική αύξηση λόγω της δημιουργίας υποδομών, τεχνογνωσίας και ειδικευμένης ομάδας.
Και ενώ θα αναμενόταν αύξηση με γεωμετρική πρόοδο της ολοκλήρωσης ελέγχων το 2015, λόγω συσσωρευμένης εμπειρίας, δυστυχώς στο πρώτο έτος διακυβέρνησης από το ΣΥΡΙΖΑ είχαμε έναρξη λιγότερων ελέγχων και ολοκλήρωση ακόμη λιγότερων.
Δηλαδή αντί να έχουμε αύξηση είχαμε μείωση.
Ακόμα και τα ποσά που βεβαιώθηκαν το 2015, για τα οποία επαίρεται η Κυβέρνηση, αποτελούν, στο σύνολό τους, προϊόν των ελέγχων και της δουλειάς που έγινε τα δύο προηγούμενα χρόνια.
Συνεπώς, και σε αυτό το πεδίο, σε επίπεδο ουσίας και όχι μικροκομματικών σκοπιμοτήτων, αποτύχατε κε. Υπουργέ.
3ον. Ως προς το λαθρεμπόριο καυσίμων
Η προηγούμενη Κυβέρνηση εγκατέστησε το σύστημα εκροών - εισροών στο 98% των πρατηρίων.
Από τότε όμως δεν έχει γίνει τίποτα.
Απουσιάζουν, επίσης, οι έλεγχοι και οι διασταυρώσεις, από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων.
Αν δεν γίνουν έλεγχοι και διασταυρώσεις, το σύστημα εισροών-εκροών καυσίμων παραμένει ανενεργό, οπότε η Κυβέρνηση στρέφεται πλέον στην εύκολη λύση: στην αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα.
Σ’ αυτό το σημείο βέβαια οφείλω να σας αναγνωρίσω και μία παραδοχή.
Σε συνέντευξή σας, στις 18 Οκτωβρίου, είχατε πει ότι «στο πεδίο του λαθρεμπορίου φαίνεται και η ολιγωρία του ελληνικού κράτους, με ποσοστό ευθύνης να ανήκει σε μένα προσωπικά και στον ΣΥΡΙΖΑ διότι η πολύ σωστή νομοθεσία που έχει γίνει τα τελευταία χρόνια δεν έχει ακόμη εφαρμοστεί.»
Συνεπώς κε. Υπουργέ, επιτέλους, εφαρμόστε το νόμο της προηγούμενης Κυβέρνησης.
Και προχωρήστε σε αξιολόγηση και διασταύρωση των στοιχείων εισοροών-εκορών, όπως θα έπρεπε ήδη να έχετε κάνει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε γράφετε τα σχόλια σας με ελληνικούς χαρακτήρες (κεφαλαία ή μικρά). Επίσης παρακαλούμε πολύ να μην γράφετε υβριστικά σχόλια. Πάντα υπάρχει τρόπος να περιγράψετε μία κακή κατάσταση χωρίς ύβρεις.
Σχόλια με λατινικούς ή άλλους χαρακτήρες, όπως επίσης σχόλια υβριστικά και συκοφαντικά στο εξής θα διαγράφονται.
Παρακαλούμε λοιπόν τους φίλους αναγνώστες:
ΟΧΙ SPAM,
ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ
Παρακαλούμε επίσης τα σχόλιά σας να είναι σχετικά με την ανάρτηση.
ΣΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ ΑΡΘΡΑ, ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΠΩΝΥΜΑ ΣΧΟΛΙΑ.