Με αφορμή την έναρξη της Σχολικής Χρονιάς, αναζωπυρώνεται το θέμα της έλλειψης εκπαιδευτικών από τα σχολεία της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και της Χώρας.
Μερικοί δε προσδιορίζουν και την αιτία.
Λένε πχ ότι για «τα κενά ευθύνονται οι αποσπάσεις σε Διοικητικές Υπηρεσίες και κυρίως σε γραφεία Πολιτικών».
Αισθάνομαι ότι έχω το χρέος να τραβήξω την κουρτίνα του λαϊκισμού και της δημαγωγίας, η οποία δυστυχώς αναπαραγόμενη συσκοτίζει και διαιωνίζει το πρόβλημα, σημειώνοντας εντελώς συνοπτικά τα εξής:
Η αλήθεια είναι ότι η περιφέρεια, όπως και η χώρα, έχει αρκετά περισσότερους εκπαιδευτικούς σε σχέση με τον αριθμό των μαθητών που εκπαιδεύει, συγκριτικά με τις χώρες της Ευρωζώνης και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Τα αριθμητικά στοιχεία είναι διαθέσιμα.
Οι δυσμενείς συνέπειες, οικονομικές και εκπαιδευτικές, αυτού του γεγονότος είναι μετρημένες και διαθέσιμες.
Η θέση την οποία με αίσθημα ευθύνης υποστηρίζω είναι ότι κύρια αιτία της ύπαρξης των κενών παρά το ότι έχουμε μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών, είναι η ανορθολογική αρχιτεκτονική του συστήματος της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Σε αυτό το θέμα πρέπει να επικεντρώσουμε.
Αυτό το πρόβλημα πρέπει να λύσουμε στην περιφέρεια και τη χώρα.
Οι αποσπάσεις που δημαγωγικά προβάλλονται ως η κύρια αιτία, έχουν πολύ μικρή επίδραση στην ύπαρξη κενών. Και αυτή βεβαίως η αιτία πρέπει ορθολογικά να αντιμετωπισθεί.
Γνωρίζω ότι η αλήθεια που καταθέτω θα δυσαρεστήσει πολλούς.
Όμως, πιστεύω ότι αν με σαφήνεια δεν ορίσουμε τα προβλήματα και δεν προσδιορίσουμε συγκεκριμένα τις αιτίες τους, δεν πρόκειται ποτέ να δώσουμε καλές λύσεις για την περιφέρεια και τη χώρα.
Και αν συνεχίσουμε με τις γνωστές πρακτικές τότε το θλιβερό σημειωτόν θα μας βυθίζει όλο και βαθύτερα στο τέλμα.
Επί τέλους, ας διαλέξουμε.
Δρ. Κωνσταντίνος Τσαμαδιάς
- Καθηγητής (σ) Αξιολόγησης Επενδύσεων και Πολιτικών
στην Εκπαίδευση, τη Δια Βίου Μάθηση και την Έρευνα,
Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο
- Πρόεδρος Ελληνικού Ινστιτούτου Οικονομικών της Εκπαίδευσης
& Δια Βίου Μάθησης της Έρευνας & Καινοτομίας
- Μέλος του Ευρωπαϊκού Δικτύου Ειδικών
στα Οικονομικά της Εκπαίδευσης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε γράφετε τα σχόλια σας με ελληνικούς χαρακτήρες (κεφαλαία ή μικρά). Επίσης παρακαλούμε πολύ να μην γράφετε υβριστικά σχόλια. Πάντα υπάρχει τρόπος να περιγράψετε μία κακή κατάσταση χωρίς ύβρεις.
Σχόλια με λατινικούς ή άλλους χαρακτήρες, όπως επίσης σχόλια υβριστικά και συκοφαντικά στο εξής θα διαγράφονται.
Παρακαλούμε λοιπόν τους φίλους αναγνώστες:
ΟΧΙ SPAM,
ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ
Παρακαλούμε επίσης τα σχόλιά σας να είναι σχετικά με την ανάρτηση.
ΣΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ ΑΡΘΡΑ, ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΠΩΝΥΜΑ ΣΧΟΛΙΑ.