[ Του ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΚΑΡΑΝΑΣΤΑΣΗ ] |
Από την ανακοίνωση της πρόθεσης του Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα να προσφύγει σε εκλογές και μετά, πριν ακόμη από την τυπική διάλυση της Βουλής και την επίσημη προκήρυξή τους, παρακολουθούμε ένα θέατρο του παραλόγου. Οι πολιτικές δυνάμεις που βρίσκονται στα δεξιά του ΣΥΡΙΖΑ, σε αγαστή συνεργασία με αυτές που αυτοπροσδιορίζονται ως «αριστερότερες», έχουν επιδοθεί σε έναν αγώνα να πείσουν τον Ελληνικό Λαό για την αποτυχία της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ και για τα δεινά που θα επισωρεύσει στη χώρα ενδεχόμενη επανεκλογή της.
Η προσπάθεια θα ήταν θεμιτή, αν στηριζόταν σε σοβαρά επιχειρήματα που θα καταδείκνυαν τις όποιες αστοχίες της 7-μηνης διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ. Αντ’ αυτού, παρακολουθούμε έκπληκτοι την ενορχηστρωμένη προσπάθεια όλων να αναδείξουν τις ασυμφωνίες – ακριβέστερα, αυτά που αυτοί θεωρούν ασυμφωνίες – μεταξύ του προεκλογικού προγράμματος του ΣΥΡΙΖΑ (προ της 25/1/15) και της κυβερνητικής πρακτικής του και να θεμελιώσουν εκεί το επιχείρημά τους ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είπε ψέματα στον Λαό, υφαρπάζοντας την ψήφο του. Ολη η προεκλογική τους τακτική, από τα διαφημιστικά σποτς μέχρι τη ρητορική τους, συντείνει στο να καταδείξει την δήθεν ανακολουθία μεταξύ λόγων και έργων του ΣΥΡΙΖΑ, χρησι-μοποιώντας ψέματα, αδόκιμες συγκρίσεις, ευφάνταστα σενάρια και ότι άλλο γεννά η δημιουργική, είναι αλήθεια, φαντασία τους.
Τίποτα δεν ξέχασε ο Ελληνικός Λαός. Και επειδή το ψέμα έχει «κοντά ποδάρια» και ο κόσμος έχει και γνώση και κρίση και θυμάται καλά τι πέρασε, τόσο τα τελευταία 5 χρόνια, ειδικά, όσο και τα προηγούμενα 50 χρόνια, γενικά, η προσπάθειά τους δεν καρποφορεί, με αποτέλεσμα να διολισθαίνουν σε χυδαίες και αγοραίες μεθόδους και ρητορικές (ψευτράκος, πολιτικός αγύρτης, αυτοφωράκιας κλπ.), στην προσπάθειά τους να κλείσουν το μάτι ψευτομάγκικα στον λαό, να προσποιηθούν τον «κολλητό» του, να δείξουν ότι είναι σαρξ εκ της σαρκός του, να τον κάνουν να ξεχάσει ποιοι πραγματικά είναι.
Θυμάται πολύ καλά ο Λαός, ποιός έφτασε το χρέος της χώρας στα 320 δις € και μάλιστα με δανεισμό που μόνο ελάχιστο τμήμα του έφτασε στα λαϊκά στρώ-ματα, μέσα από την πραγματική οικονομία, ενώ η μερίδα του λέοντος κατέληγε πάντα στις ίδιες τσέπες, χωρίς να συμβάλλει, έστω στο ελάχιστο, στην οικονομία της χώρας. Στις τσέπες αυτών, που είναι εκλεκτοί πελάτες των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων του εξωτερικού, αυτών που το όνομά τους φιγουράρει στη λίστα Λαγκάρντ, αυτών που, παρά τους λεονταρισμούς των προηγουμένων κυβερνήσεων για πάταξη της διαφθοράς και της φοροδιαφυγής, ουδείς τόλμησε να αγγίξει.
Θυμάται πολύ καλά ο Λαός, ποιος, πότε και με ποιες πρακτικές οδήγησεστην αποβιομηχανοποίηση της χώρας, στην εξάλειψη κάθε πρωτογενούς παρα-γωγής, στο κλείσιμο σωρείας μικρομεσαίων επιχειρήσεων, στη δημιουργία της θλιβερής στρατιάς των 1.500.000 ανέργων. Ποιος είπε το αλήστου μνήμης «στόχος μας είναι να υπάρχει ένας εργαζόμενος σε κάθε οικογένεια».
Θυμάται πολύ καλά ο Λαός, ποιός ευθύνεται για την, πρωτοφανή για εξελιγμένη χώρα, μαζική μετανάστευση νέων ανθρώπων, στην πλειονότητά τους επιστημόνων, στο εξωτερικό, σε αναζήτηση δουλειάς και καλύτερων συνθηκών ζωής. Μετανάστευση που στερεί τη χώρα από εξειδικευμένο έμψυχο δυναμικό και κάνει την ήδη δύσκολη προσπάθειά της για ανάπτυξη ακόμη δυσκολότερη.
Θυμάται, τέλος, πολύ καλά ο Λαός, τι επιφύλαξε στα ασφαλιστικά ταμεία το πολυδιαφημισμένο PSI του κ. Βενιζέλου. Βιώνει καθημερινά την κατάρρευση του κράτους πρόνοιας, του συστήματος υγείας, των συντάξεων, γενικά του επιπέδου ζωής των απόμαχων της εργασίας.
Αυτοί που έκαναν όλα αυτά σε βάρος του λαού και της χώρας, έχουν ονοματεπώνυμο, τόσο τα άτομα, όσο και τα κόμματα. Και στο ονοματεπώνυμο αυτόΔΕΝ περιλαμβάνεται η λέξη ΣΥΡΙΖΑ. Οσο και αν προσπαθούν δεν θα μπορέσουν να πείσουν ούτε έναν πολίτη ότι τα δεινά της χώρας ξεκίνησαν την 25/1/2015, όταν ανέλαβε την κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ.
Καιρός λοιπόν να βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους και να μιλήσουμε καθαρά, χωρίς ψέματα και υπεκφυγές, για όσα έγιναν και για αυτά που μένει να γίνουν.
Για να μπορέσουμε να κρίνουμε το κυβερνητικό έργο του 7μήνου, θα πρέπει, βέβαια, να λάβουμε υπ’ όψη μας αφ’ ενός μεν το οικονομικό και πολιτικό πλαίσιο μέσα στο οποίο υποχρεωθήκαμε να κινηθούμε (χρηματοπιστωτική ασφυξία 5μηνες διαπραγματεύσεις) και αφ’ ετέρου το μικρό χρονικό διάστημα της διακυβέρνησης. Θα πρέπει, επίσης, να διαχωρίσουμε τις προγραμματικές δεσμεύσεις σε αυτές που εξαρτώνται από το αποτέλεσμα της διαπραγμάτευσης και στις ανεξάρτητες απ’ αυτό, οι οποίες δίνουν και το πολιτικό και κοινωνικό στίγμα της κυβέρνησης.
Πράγματι, πριν την 25/1/2015 είχαμε καταθέσει στον λαό ένα πλήρες πρόγραμμα διακυβέρνησης, με βάση το οποίο πήραμε την εντολή να κυβερνήσουμε.Η εντολή μας όμως, ήταν εντολή 4ετίας και όχι 7μήνου, πράγμα που σκόπιμα αποσιωπούν αυτοί που επιδίδονται σε υψηλή κριτική των δήθεν παραλείψεων και ελλειμμάτων της διακυβέρνησής μας.
Δυστυχώς, υπήρξαν κάποιοι «υπεραριστεροί – υπερπατριώτες», που θεώρησαν επαρκές το δείγμα του 7μήνου και οδήγησαν στην πτώση την πρώτη αριστερή κυβέρνηση του τόπου, κουνώντας της το δάχτυλο για την δήθεν εγκατάλειψη των προεκλογικών της δεσμεύσεων και στροφή προς τα δεξιά. Αγνόησαν ότι διακυβέρνηση σημαίνει τακτική, που προϋποθέτει ελιγμούς, υπαναχωρήσεις και αναπροσαρμογές στόχων, προγραμματισμό 4ετίας, ιεράρχηση προτεραιοτήτων, ανάγνωση και αντίληψη του διεθνούς περιβάλλοντος. Δεν είχαν το σθένος, αλλά λυπάμαι που το λέω. ούτε και τη συντροφικότητα που θα τους ωθούσε να στηρίξουν την προσπάθεια της κυβέρνησης και να προσπαθήσουν από μέσα να διορθώσουν τα ενδεχομένως κακώς κείμενα. Προτίμησαν την δήθεν διατήρηση της ιδεολογικής καθαρότητας και την ασφάλεια της χωρίς ευθύνες αντιπολίτευσης, χωρίς δημιουργική πρόταση, χωρίς ρεαλιστική προοπτική, οδηγώντας την κυβέρνηση σε πτώση και αναζωπυρώνοντας τις ελπίδες για αριστερή παρένθεση αυτών που οδήγησαν τον τόπο σε αδιέξοδο. Ο Λαός θα τους κρίνει και δεν θα τους αναγνωρίσει ελαφρυντικά.
Παρά τις αντιξοότητες και το περιορισμένο χρονικό διάστημα, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ πρόλαβε να καταγράψει θετική δραστηριότητα σε μια σειρά τομέων του κοινωνικού γίγνεσθαι, σε αρμονία με το προεκλογικό της πρόγραμμα.
Ετσι, στα πλαίσια του προγράμματος για την καταπολέμηση της ανθρωπιστικής κρίσης προχώρησε:
· στην παροχή δωρεάν ρεύματος σε 212.216 δικαιούχους
· στην δημιουργία της κάρτας σίτισης για 349.826 δικαιούχους
· στην υλοποίηση του προγράμματος εξασφάλισης στέγης με επιδότηση ενοικίου για 30.575 οικογένειες
· στην παροχή δωρεάν ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης για όλους τους ανέρ γους
· στην κατάργηση του πεντάευρου στα νοσοκομεία όλης της χώρας
Παρά το γεγονός ότι δεν καταφέραμε, εξαιτίας των δυσμενών οικονομικών συνθηκών και της μεθοδευμένης ασφυξίας, να προχωρήσουμε στις αναγκαίες φοροελαφρύνσεις υπέρ των μικρομεσαίων στρωμάτων, τις οποίες μεταθέσαμε για αργότε-ρα, πήραμε μέτρα άμεσης ανακούφισης των στρωμάτων αυτών, όπως :
· Οι 100 δόσεις για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία, ρύθμιση που έχουν ήδη αξιοποιήσει πάνω από 750.000 φυσικά και νομικά πρόσωπα.
· Η αποποινικοποίηση των οφειλών προς το Δημόσιο μέχρι και τις 50.000 Ευρώ
– Η νομοθέτηση της Δεύτερης Ευκαιρίας, με την πλήρη απαλλαγή χρεών για τα φυσικά πρόσωπα που εντίμως πτώχευσαν, επιτρέποντάς τους να ξαναξεκινήσουν εργασιακή και επιχειρηματική δραστηριότητα.
– Η κατάργηση του νόμου για την πολιτική επιστράτευση
– Η αναδιαμόρφωση των προγραμμάτων Voucher, που οδήγησε σε αύξηση των ανέργων που συμμετέχουν και των ποσών που εισπράττουν. Ηδη, 100.000 άνεργοι είναι σήμερα σε επιδοτούμενα προγράμματα και μέχρι τον Φεβρουάριο του 2016 (δηλαδή σε λιγότερο από ένα έτος) θα φτάσουν στους 212.000 περίπου (αύξηση πάνω από 100%), ενώ προγραμματίζουμε και 150.000 νέες προσωρινές θέσεις εργασίας για το 2016, διάρκειας 8 μηνών.
Εξ άλλου, στον τομέα της γενικής διακυβέρνησης,
· Ψηφίσαμε το νόμο για τον εκδημοκρατισμό της δημόσιας διοίκησης, την κατάργηση της εργασιακής εφεδρείας και την αναδιαμόρφωση του θεσμού της κινητικότητας
· Ανοίξαμε τις μεγάλες υποθέσεις φοροδιαφυγής και διαφθοράς (λίστα Λαγκάρντ) και ξεκινήσαμε τον συγκριτικό έλεγχο – ανάλυση των τραπεζικών καταθέσεων άνω των 300.000 € σε σχέση με τα δηλωθέντα εισοδήματα της τελευταίας 10ετίας, για τον εντοπισμό της πραγματικής αφορολόγητης ύλης.
· Επαναπροσλάβαμε τους αντισυνταγματικά απολυμένους, αποκαθιστώντας το κράτος δικαίου
· Δρομολογήσαμε 3500 προσλήψεις νοσηλευτικού και ιατρικού προσωπικού με στόχο την ενίσχυση του συστήματος υγείας
· Δώσαμε σε δημόσια διαβούλευση τον νόμο για τις τηλεοπτικές άδειες και καταλογίσαμε τις, ανείσπρακτες μέχρι σήμερα, οφειλές των τηλεοπτικών σταθμών.
Όλα αυτά, πέρα από το πρακτικό τους αποτέλεσμα, δείχνουν την πρόθεση της κυβέρνησης να υπηρετήσει με συνέπεια τις προεκλογικές της δεσμεύσεις και δίνουν το στίγμα της πολιτικής την οποία θα ασκήσει.
Εκτός όμως από την εσωτερική διακυβέρνηση και, σημασιολογικά, πάνω απ’ αυτή, την κυβέρνηση απασχόλησε η διαπραγμάτευση με τους δανειστές μας για τη συμφωνία που παρέλαβε και για τη μελλοντική χρηματοδότηση της χώρας. Δεν θα σταθώ στα γνωστά γεγονότα του 5μηνου διαστήματος της διαπραγμάτευσης, αλλά στα αποτελέσματά της. Παρόλη την αφόρητη πίεση που δεχθήκαμε και παρά τις μικρές μας δυνάμεις δεν μπορεί κανείς να αμφισβητήσει ότι πετύχαμε μια συμφωνία η οποία υπό συγκεκριμένους όρους μπορεί να δημιουργήσει μια νέα προοπτική για την ελληνική οικονομία.
Η συμφωνία αποτυπώνει τον συσχετισμό δύναμης. Για πρώτη φορά όμως σε αυτό το συσχετισμό συμπεριλαμβάνονται και τα συμφέροντα της κοινωνικής πλειο-ψηφίας στην Ελλάδα. Παραθέτω λοιπόν τα τρία σημεία της Συμφωνίας που από-τελούν πραγματικά και αδιαμφισβήτητα κέρδη για την ελληνική πλευρά:
– Το πρώτο αφορά στα προβλεπόμενα δημοσιονομικά πλεονάσματα. Με τους χαμηλότερους δημοσιονομικούς στόχους που πετύχαμε, εξοικονομούμε πόρους της τάξης των 20 δις Ευρώ σε βάθος τετραετίας, που μπορούν να χρηματοδοτήσουν την ανάπτυξη και την στήριξη του κοινωνικού κράτους.
– Το δεύτερο σημείο αφορά στην χρηματοδότηση που εξασφαλίσαμε από τον ESM, που μπορεί να φτάσει και τα 83 δις Ευρώ για μια τριετία, ενώ το αρχικό σχέδιο των θεσμών προέβλεπε χρηματοδότηση ύψους 5 δις Ευρώ για ένα πεντάμηνο, με συνεχόμενες αξιολογήσεις. Η εξέλιξη αυτή, εξ άλλου, κλείνει μια και καλή την υπόθεση του Grexit.
– Τρίτο θετικό σημείο της Συμφωνίας αποτελεί το γεγονός ότι η νέα δανειακή σύμβαση έχει συναφθεί με τον ESM, που αποτελεί διεθνή οργανισμό και όχι ανώνυμη εταιρεία όπως ήταν ο EFSF, ο προηγούμενος αντισυμβαλλόμενος της ελληνικής δημοκρατίας, οπότε, η σχέση μας με τους δανειστές διέπεται πλέον από τοδιεθνές και το ευρωπαϊκό δίκαιο και όχι από το αγγλικό, διασφαλίζονται δε οι ασυλίες και τα προνόμια προστασίας της περιουσίας της ελληνικής δημοκρατίας και της Τράπεζας της Ελλάδος, εν αντιθέσει προς τα προβλεπόμενα των προηγούμενων δανειακών συμβάσεων.
Εκτός όμως από τα δεδομένα οφέλη της συμφωνίας , υπάρχουν και ανοι-χτά σημεία προς διαπραγμάτευση, με το κρίσιμο ερώτημα να είναι το ποιος είναι ικανός να ολοκληρώσει την διαπραγμάτευσή τους και την προφανή απάντηση : Αυτός που κατάφερε να τα βάλει στο τραπέζι των διαπραγ-ματεύσεων, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.
Τα ανοιχτά αυτά σημεία της συμφωνίας, είναι τα εξής :
– Πρώτο και σπουδαιότερο, η μάχηγια την αναδιάρθρωση του χρέους. Το ζήτημα αυτό, μετά από την επιμονή μας στη διαπραγμάτευση μπαίνει επιτέλους στις πραγματικές του διαστάσεις ως πρόβλημα υπερεθνικό, οικονομικό και πολιτικό, καθώς από την επίλυση του εξαρτάται η επιστροφή της ελληνικής οικονομίας στην ανάπτυξη αλλά και η θεμελίωση μιας νέας χρηματοπιστωτικής και αρχιτεκτονικής για όλη την Ευρώπη.
– Το δεύτερο μεγάλο θέμα που η επόμενη κυβέρνηση θα έχει μπροστά της θα είναι αυτό της διαχείρισης των κόκκινων δανείων, για την αντιμετώπιση του οποίου ο ΣΥΡΙΖΑ είναι έτοιμος να εφαρμόσει άμεσα μέτρα με ταυτόχρονη μέριμνα για την προστασία της πρώτης κατοικίας όσων αποδεδειγμένα δεν έχουν τη δυνατότητα να εξυπηρετήσουν τις υποχρεώσεις τους.
– Τρίτο σημαντικό ανοιχτό σημείο της Συμφωνίας αποτελεί η δημιουργία του νέουΤαμείου Αξιοποίησης της κρατικής περιουσίας. Η μεγάλη διαφορά του Ταμείου αυτού από το αμαρτωλό ΤΑΙΠΕΔ, είναι η δυνατότητα που δίνεται στο ελληνικό δημόσιο να συγκεντρώσει, να οργανώσει και να αξιοποιήσει τα διάφορα περιουσιακά του στοιχεία, χωρίς να είναι αναγκασμένο να τα ξεπουλήσει. Είναι επομένως κρίσιμο ζήτημα τόσο το θεσμικό πλαίσιο που θα διέπει το ταμείο όσο και η χρηστή διαχείριση της περιουσίας του.
– Τέταρτο πεδίο διαπραγμάτευσης είναι το κρίσιμο και κεντρικό για τον ΣΥΡΙΖΑ θέμα των εργασιακών σχέσεων και των συλλογικών διαπραγματεύσεων. Σε αυτό το σημείο η Συμφωνία είναι απολύτως ανοιχτή και η μοναδική δέσμευση που έχουμε αναλάβει είναι να ρυθμίσουμε τις συλλογικές διαπραγματεύσεις σε αρμονία με τις Ευρωπαϊκές καλές πρακτικές και σύμφωνα με τις αρχές της Διεθνούς Ένωσης Εργασίας.
Τέλος, υπάρχει και το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ, που θα ξεδιπλωθεί σε ορίζοντα 4ετίας και αποσκοπεί στο να δημιουργήσει τους κοινωνικούς και οικονομικούς όρους για την απεμπλοκή από την πολιτική της λιτότητας και την χρηματοπιστωτική καταστολή, καθώς και στην διαρκή βελτίωση των όρων της συμ-φωνίας. Με το πρόγραμμα αυτό, ο ΣΥΡΙΖΑ προτείνει και σκοπεύει να υλοποιήσει 10 παρεμβάσεις κλειδιά που θα μετασχηματίσουν πρακτικές και θα υποστηρίξουν τις ζωντανές και παραγωγικές δυνάμεις της ελληνικής κοινωνίας. Οι παρεμβάσεις αυτές αφορούν:
1. Στην Οικονομία, με :
– Την αποκατάσταση της ρευστότητας και τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου για τις επενδύσεις.
– Την ενίσχυση και τον αναπροσανατολισμό της αγροτικής οικονομίας
– Την υλοποίηση ενός σχεδίου για την ανάπτυξη της κοινωνικής οικονομίας
2. Στην ενίσχυση του κοινωνικού κράτους σε όλες τις πτυχές του, δηλαδή:
– Την καταπολέμηση της ανθρωπιστικής κρίσης
– Την ενίσχυση των ενεργητικών πολιτικών μείωσης της ανεργίας
– Την προστασία και αναβάθμιση του συστήματος υγείας και πρόνοιας
– Την στήριξη και τον δημοκρατικό μετασχηματισμό του εκπαιδευτικού συστήματος
– Η Υγεία θα αποτελέσει επίσης τα επόμενα χρόνια προμετωπίδα του σχεδίου της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ ώστε να βελτιωθεί σημαντικά η ποιότητα ζωής και το αίσθημα ασφάλειας
– Σε ότι αφορά την εκπαίδευση, θα προωθήσουμε την υλοποίηση μιας μεγάλης δημοκρατικής ριζοσπαστικής μεταρρύθμισης σε όλες τις βαθμίδες, από την προσχολική αγωγή μέχρι τις μεταπτυχιακές σπουδές
3. Στον ριζικό οργανωτικό μετασχηματισμό και τον εκδημοκρατισμό του κρά-τους, με παρεμβάσεις για :
– την ανασυγκρότηση της δημόσιας διοίκησης
– την ενίσχυση της προσπάθειας για καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και της διαφθοράς
– την εμβάθυνση της δημοκρατίας σε κάθε πτυχή της πολιτικής και κοινωνικής ζωής
Θα ήταν παράλειψη να κλείσω το άρθρο αυτό χωρίς αναφορά στον μικρόAylan, που η φωτογραφία του, κάπου στα παράλια της Μ. Ασίας, τάραξε τη συνείδη-σή μας και θα στοιχειώνει για πάντα τον «πολιτισμένο» κόσμο. Η Ανθρωπιά είναι, δυστυχώς, στις μέρες μας είδος «ουσιώδες, εν ανεπαρκεία». Ανεπάρκεια που τη βίωσε, σε άλλο θέμα και με άλλη αφορμή, η Ελληνική κοινωνία τα τελευταία δύσκολα χρόνια.
Μετά από όλα τα παραπάνω, είναι, θεωρώ, προφανής η απάντηση στο ερώτημα«γιατί πάλι ΣΥΡΙΖΑ».
Γιατί ο Λαός έχει μνήμη και κρίση και ξέρει ότι μόνο ο ΣΥΡΙΖΑ, με τα πιστεύω του και το πρόγραμμά του, έστω και με τα λάθη και τις παραλείψεις του, μπορεί και θέλει να οδηγήσει τη χώρα στον δύσκολο και δύσβατο δρόμο της εξόδου από την κρίση, με πολιτικές που θα προστατεύουν την αξιοπρέπεια των ανθρώπων και της κοινωνίας.
Την Κυριακή 20 Σεπτέμβρη θα νικήσουμε. Για τη χώρα, για το Λαό, για τα παιδιά μας.
Απόστολος Δ. Καραναστάσης
Υποψήφιος βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Ν. Φθιώτιδας
Καλη επιτυχια κυριε Αποστολη και σας περιμενουμε συντομα στην αταλαντη οπως μας υποσχεθηκατε...Μακρι να υλοποιηθουν ολα τα παραπανω για μια καλυτερη Ελλαδα.
ΑπάντησηΔιαγραφή