Δευτέρα 28 Μαΐου 2018

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2018: Σε «ακροπολικό» ρυθμό!




Στη διεθνή σκηνή του μηχανοκίνητου αθλητισμού βγαίνει η Ελλάδα αυτή την
εβδομάδα με την 64η επανάληψη στις 1-3 Ιουνίου του Ράλλυ Ακρόπολις - ενός από τους πλέον αναγνωρίσιμους και εμβληματικούς χωμάτινους αγώνες αυτοκινήτου του κόσμου, ο οποίος προσμετρά για πέμπτη χρονιά φέτος στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ (ERC).


Για το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2018, η Οργανωτική Επιτροπή της ΟΜΑΕ και οι συνδιοργανωτές του αγώνα -η κεντρική χορηγός ΕΚΟ, η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και ο Δήμος Λαμιέων- πέτυχαν να επαναφέρουν την τριήμερη δομή του αγώνα, την Υπερειδική Διαδρομή (στον Ιππόδρομο Μαρκόπουλου, φέτος) και την εκκίνηση στη φυσική της θέση, στη σκιά του Παρθενώνα.


Το Ακρόπολις πέρασε στη «σφαίρα» του ERC το 2014, με την 60ή επανάληψή του με επίκεντρο το Λουτράκι το 2014. Από το 2016 ο αγώνας επέστρεψε στη Λαμία.


Παράλληλα με τον 3ο γύρο του ERC, το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2018 αποτελεί τον 3ο γύρο του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλλυ Χώματος και τον 1ο γύρο του Π.Π. Ράλλυ Χώματος Ιστορικών αυτοκινήτων για το 2018.


Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις έχει συνολικό μήκος 867,72 χιλιομέτρων, εκ των οποίων τα 237,89 είναι αγωνιστικά και αποτελούν τις 12 Ειδικές Διαδρομές του αγώνα. Μετά την εκκίνηση στην Ακρόπολη (11:00) το πρωί της Παρασκευής 1/06, ο αγώνας θα ξεκινήσει με την Υπερειδική του Ιπποδρόμου Μαρκόπουλου (15:26) και θα ακολουθήσει η μεγαλύτερη Ειδική του αγώνα, η Θήβα των 30,53 χλμ., στις 17:34.


Το Σάββατο 2/06 οι αγωνιζόμενοι θα κάνουν δύο φορές τον κύκλο των τριών Ειδικών Διαδρομών «Νέα Άμφισσα», «Δροσοχώρι» και «Παλαιοχώρι-Μενδενίτσα» νότια της Λαμίας, επιστρέφοντας ενδιάμεσα στο Service Park της Πανελλήνιας Έκθεσης Λαμίας στις 13:52. Η Κυριακή 3/06 περιλαμβάνει επίσης δύο επαναλήψεις των ΕΔ «Γραμμένη» και «Δίβρη», δυτικά και βόρεια της Λαμίας, πριν την επιστροφή στην ΠΕΛ για τον τερματισμό στις 15:04.


Οι αστέρες του ERC


Ο άκρως ικανοποιητικός αριθμός των 19 κορυφαίων προδιαγραφών R5 αυτοκινήτων που θα εκκινήσουν το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2018 περιλαμβάνει και τον Alexey Lukyanuk, πρωτοπόρο της βαθμολογίας του ERC και νικητή των δύο πρώτων αγώνων του 2018 στις Αζόρες και Κανάριες νήσους.

Μεταξύ των πληρωμάτων από 18 εθνικότητες δεν βρίσκεται ο περσινός πρωταθλητής του ERC και νικητής του Ακρόπολις, Kajetan Kajetanowitz, καθότι ο Πολωνός φέτος αναζητά την τύχη του στο WRC. Ωστόσο, το παρόν δίνουν μια σειρά από εθνικούς πρωταθλητές της Ευρώπης, όπως οι εξής:

Bruno Magalhaes: ο τετράκις πρωταθλητής Πορτογαλίας αναζητά τη νίκη για να καλύψει το χαμένο έδαφος των προβλημάτων που τον άφησαν έβδομο στα Κανάρια.
Norbert Herczig: τετράκις πρωταθλητής Ουγγαρίας.
Grzegorz Grzyb: πρώην πρωταθλητής Πολωνίας, είχε τερματίσει τρίτος πέρσι.
Lukasz Habaj: διάδοχος του Kajetanowicz στο «θρόνο» της Πολωνίας.
Eyvind Brynildsen: ο ταχύς Νορβηγός έχει αγωνιστεί στο Ακρόπολις επί WRC.
Ιορδάνης Σερδερίδης: ο ελληνικής καταγωγής οδηγός, με βελγική αγωνιστική άδεια, είναι ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής WRC Trophy του 2017.
Γιώργος Φιλιππίδης: ο πρωταθλητής Ελλάδας του 2016 επιστρέφει με το Fabia R5 για να εξιλεωθεί για την περσινή εγκατάλειψη στο τέλος του αγώνα.
Αλέξανδρος Τσουλόφτας: ο Κύπριος είναι ένα από τα ανερχόμενα ταλέντα της Ευρώπης, και φέτος θέλει το βάθρο που οριακά έχασε πέρσι.
Σίμος Γαλαταριώτης: ο πολλαπλός πρωταθλητής Κύπρου κάνει ένα βήμα παραπάνω στο Ακρόπολις με το Skoda Fabia R5.
Θέμης Χαλκιάς: ο μόνιμος πρωταγωνιστής των ελληνικών ράλλυ πραγματοποιεί το όνειρό του, να αγωνιστεί στο Ακρόπολις με κορυφαίων προδιαγραφών αυτοκίνητο, εξασφαλίζοντας για πρώτη φορά φέτος ένα Skoda Fabia R5 της Motorsport Italia.
Paulo Nobre: ο Βραζιλιάνος αποδεσμεύτηκε από τις επιχειρήσεις του για να επιστρέψει φέτος στα ράλλυ, και στο Ακρόπολις μετά το 2012.
Orhan Avcioglu: O Τούρκος είναι ο περσινός νικητής του FIA Balkan Rally Trophy
Juuso Nordgren: ένα νέο μεγάλο ταλέντο από τη Φινλανδία, μόλις 21 ετών, είναι μέλος της εργοστασιακής Skoda Motorsport στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.
Οι 15 ταχύτεροι οδηγοί του ERC στην Κατατακτήρια Διαδρομή της Πέμπτης 31/05 (16:18), στη ΒΙ.ΠΕ. Λαμίας, θα επιλέξουν το ίδιο απόγευμα στις 19:00 στο Service Park τη θέση εκκίνησής τους στις Ειδικές Διαδρομές της Παρασκευής. Κάτι τέτοιο είναι αρκετά κρίσιμο, ειδικά λόγω του μήκους 30 χιλιομέτρων της μεγαλύτερης Ειδικής του αγώνα, στο πεδίο βολής της Θήβας.

Παράλληλα, το Ακρόπολις έχει συγκεντρώσει φέτος τις περισσότερες συμμετοχές (7) στην κατηγορία ERC2, με αυτοκίνητα της κατηγορίας Ν, όπου μεταξύ των κορυφαίων διεθνών συμμετοχών υπάρχουν και ρεαλιστικές ελληνικές ελπίδες, ενώ η κατηγορία ERC3 -με τα λιγότερο ισχυρά αυτοκίνητα- έχει τέσσερις συμμετοχές, και επίσης ελληνικό ενδιαφέρον.

Alexey Lukyanuk (ERC1, Ford Fiesta R5)
«Είναι ένα από τα πιο δύσκολα ράλλυ της χρονιάς για αυτοκίνητα και πληρώματα.
Έτρεξα σ’ αυτό πριν δύο χρόνια με διαφορετικό συνοδηγό αλλά φύγαμε νωρίς με
σπασμένη ανάρτηση λόγω λανθασμένων σημειώσεων σ’ ένα σημείο. Περισσότερο
από το μισό ράλλυ θα είναι νέο για μένα, και είναι ενδιαφέρον ότι ξεκινάμε με μια
μεγάλη Ειδική το πρώτο απόγευμα. Θέλει προσοχή για να πάρουμε τη σωστή θέση
εκκίνησης, και υπάρχει πάντα η πιθανότητα να βρεθείς πίσω από ένα αργό πλήρωμα, ή από ένα αυτοκίνητο με προβλήματα. Αυτό σημαίνει ότι μπορείς να χάσεις πολύ χρόνο σε μια στιγμή. Αλλά έτσι είναι ο συναγωνισμός κι έτσι θα παίξουμε. Θα είναι ένα συναρπαστικό τριήμερο».

Bruno Magalhães (ERC1, Skoda Fabia R5)
«Αυτό το ράλλυ είναι σίγουρα αρκετά σκληρό. Είναι διαφορετικό από πέρσι, κάποιες Ειδικές έχουν αντίθετη φορά και μία από αυτές είναι εντελώς νέα. Αυτό το ράλλυ είναι πολύ διάσημο διότι όλοι ξέρουν πόσο δύσκολο είναι, με πολύ σκληρές Ειδικές. Πρέπει να είσαι γρήγορος, αλλά την ίδια στιγμή να προσπαθείς και να αποφεύγεις τα προβλήματα. Με θερμοκρασία κοντά στους 30 ο Κελσίου, πρέπει να διαχειρίζεσαι το αυτοκίνητο, τις συνθήκες, τα ελαστικά και τον εαυτό σου, οπότε όλα είναι δύσκολα σε αυτό το ράλλυ. Είναι μια μεγάλη πρόκληση, και όλοι ξέρουν ότι το Ακρόπολις είναι ένα από τα πιο διάσημα ράλλυ του κόσμου».

Norbert Herczig (ERC1, Skoda Fabia R5)
«Δεν έχω αγωνιστεί ποτέ στο παρελθόν σε αυτό το ράλλυ, αλλά αυτό ισχύει για όλα τα ράλλυ διότι είμαι νέος στο πρωτάθλημα. Δεν έχω σημαντικές πληροφορίες για τον αγώνα, μόνο κάποια εσωτερικά πλάνα που μου έχει δώσει η ομάδα. Η Baumschlager Rallye & Racing μου λέει ότι έχουν αλλάξει πολλά από πέρσι».

Eyvind Brynildsen (ERC1, Ford Fiesta R5)
«Στο χώμα θα είμαι πολύ απογοητευμένος αν δεν καταφέρω να πιάνω τον [Alexey]
Lukyanuk. Στα Κανάρια ήμουν πνευματικά προετοιμασμένος ότι δεν θα ήμουν στο
ρυθμό του, αλλά ήλπιζα διαρκώς. Όμως, στο Ακρόπολις θα πρέπει να είμαι στο ίδιο επίπεδο, παρά την έλλειψη δοκιμών. Έφτασα κοντά στη δεύτερη θέση στο Pruction WRC [στο Ακρόπολις του 2018] αλλά έσπασε ο κινητήρας στη μάχη με τον [Toshi] Arai, τον [Juho] Hänninen και τον [Andreas] Aigner. Είναι ένα αληθινά σκληρό ράλλυ αλλά προετοιμαζόμαστε όσο καλύτερα μπορούμε, φτιάχνουμε το αυτοκίνητο σαν άρμα, προσπαθούμε να επιβιώσουμε και ελπίζουμε να ανέβουμε στο βάθρο και να κερδίσουμε».

Juuso Nordgren (ERC1, Skoda Fabia R5)
«Πρώτα από όλα επιδιώκω να αποκτήσω εμπειρία και να μάθω. Ξέρω ότι αυτός ο
αγώνας είναι αληθινά απαιτητικός και σκληρός. Ξέροντας ότι θα υπάρχουν γρήγοροι και έμπειροι οδηγοί, πρώτα απ’ όλα θα θέσω στόχο να τερματίσω σ’ αυτό το ράλλυ που είναι ένα ορόσημο. Παρακολουθώ τακτικά το ERC. Είναι ένα πρωτάθλημα με υψηλό συναγωνισμό, μια καλή πλατφόρμα για νέους οδηγούς. Ο promoter κάνει καλή δουλειά, που σημαίνει ότι δίνει την ευκαιρία στους οδηγούς να αποκτήσουν αναγνώριση. Το μίγμα έμπειρων οδηγών και νέων ταλέντων κάνει το ERC ακόμα πιο ενδιαφέρον».

Sergei Remennik (ERC2, Mitsubishi Lancer Evolution X)
«Αυτό είναι ένα πολύ δύσκολο ράλλυ, ένα από τα πιο σκληρά από άποψη επιφάνειας με κοφτερές πέτρες και αυλακώσεις. Δεν είναι εύκολο να περισώσεις το αυτοκίνητο και να τερματίσεις εδώ. Τα αυτοκίνητα παραγωγής [κατηγορίας Ν] δουλεύουν καλά σε αγώνες με το μισό μήκος, αλλά είναι δύσκολο να κάνεις έναν πλήρη αγώνα του ERC χωρίς μηχανικά προβλήματα. Οδεύουμε στο Ακρόπολις ως πρωτοπόροι στην Κλάση μας, υπάρχουν περισσότεροι που θα συμμετάσχουν σ’ αυτόν τον αγώνα, αλλά δεν αισθανόμαστε κάποιο πνευματικό φορτίο - και είναι πάντα ευχάριστο να είσαι επικεφαλής».

ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ
Εκκίνηση: Παρασκευή 1 Ιουνίου, 11:00, Ακρόπολη
Τερματισμός: Κυριακή 3 Ιουνίου, 15:04, Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας
Κέντρο αγώνα: Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας
Μήκος αγώνα: 867,72 χλμ.
Μήκος ΕΔ: 237,89 χλμ.
Αριθμός ΕΔ: 12
Μεγαλύτερη ΕΔ: Θήβα (30,53 χλμ.)
Μικρότερη ΕΔ: Υπερειδική Ιπποδρόμου Μαρκόπουλου
Συμμετοχές: 34 (ERC) & 33 (Πανελλήνια Πρωταθλήματα)
Εθνικότητες συμμετοχών: 18

Προηγούμενοι νικητές:
2017: Kajetan Kajetanowicz/Jarek Baran (Ford Fiesta R5)
2016: Ralfs Sirmacis/Arturs Šimins (Skoda Fabia R5)
2015: Kajetan Kajetanowicz/Jarek Baran (Ford Fiesta R5)
2014: Craig Breen/Scott Martin (Peugeot 208 T16)
2013: Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (Volkswagen Polo R WRC)*
*Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε γράφετε τα σχόλια σας με ελληνικούς χαρακτήρες (κεφαλαία ή μικρά). Επίσης παρακαλούμε πολύ να μην γράφετε υβριστικά σχόλια. Πάντα υπάρχει τρόπος να περιγράψετε μία κακή κατάσταση χωρίς ύβρεις.

Σχόλια με λατινικούς ή άλλους χαρακτήρες, όπως επίσης σχόλια υβριστικά και συκοφαντικά στο εξής θα διαγράφονται.

Παρακαλούμε λοιπόν τους φίλους αναγνώστες:

ΟΧΙ SPAM,
ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

Παρακαλούμε επίσης τα σχόλιά σας να είναι σχετικά με την ανάρτηση.

ΣΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ ΑΡΘΡΑ, ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΠΩΝΥΜΑ ΣΧΟΛΙΑ.

______________________________________ Αρχειοθήκη αναρτήσεων ιστολογίου