Δευτέρα 18 Ιουνίου 2018

Νόμος για “ΚΑΘΑΙΡΕΣΗ” Υπαλλήλων, Δ.Σ. και Εκτελεστικών Οργάνων: Δείτε τι ψηφίστηκε…

Νέο Αντι-Αυτοδιοικητικό Νομοσχέδιο

Το νέο θεσμικό πλαίσιο για τα ταμειακά διαθέσιμα και τον “Ενιαίο Λογαριασμό Θησαυροφυλακίου” αποτελεί πλέον μια νέα πραγματικότητα για τη Χώρα, αλλά και την Αυτοδιοίκηση ειδικότερα.




Τα δύο κόμματα της συγκυβέρνησης, ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ, ψήφισαν στο πολυνομοσχέδιο ειδικό Κεφάλαιο “Ρυθμίσεις για τον Ενιαίο Λογαριασμό Θησαυροφυλακίου” (Άρθρα 80 έως και 90), με προεξέχον το Αρ.80, όπου ρητά αναγράφονται και οι Ο.Τ.Α. (εδάφιο α’, παρ.10 αρ.80).

Δεδομένης της σπουδαιότητας των διατάξεων για την Αυτοδιοίκηση, αξίζει να σημειωθεί ότι η Κ.Ο. της Δημοκρατικής Συμπαράταξης με την Επικεφαλής της, Φώφη Γεννηματά, κατέθεσε χθες αίτημα διεξαγωγής ονομαστικής ψηφοφορίας στη Βουλή για τοΑρ.80 του πολυνομοσχεδίου.

Επισημαίνεται ότι - ενώ το αυστηρότερο νομικό πλαίσιο για τα διαθέσιμα ήταν αναμενόμενο - την έκπληξη έκανε η διάταξη για τις ΚΥΡΩΣΕΙΣ, που η Κυβέρνηση συμπεριέλαβε εντός του.

Είναι η παρ.16 του αρ.80, η οποία παραπέμπει και στην παρ.10 που αναφέρει τους Ο.Τ.Α. Α’ και Β’ βαθμού.Σε αυτήν ορίζεται ότι :




«  16. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του εκάστοτε εποπτεύοντος Υπουργού είναι δυνατή, σε περίπτωση  ΜΗ  ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ  φορέα της Γενικής Κυβέρνησης µε τις διατάξεις των παραγράφων 10, 14 και 15, η ΚΑΘΑΙΡΕΣΗ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ Δ.Σ. του φορέα,  ΤΩΝ  ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΩΝ  ΤΟΥ  ΟΡΓΑΝΩΝ  και  ΤΟΥ  ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΥ  ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ  ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ.

Με την ίδια ή όμοια απόφαση δύναται  ΝΑ  ΜΕΙΩΝΕΤΑΙ το ύψος της ετήσιας  ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗΣ  του φορέα από τον Τακτικό Προϋπολογισμό.  »

Σημειώνεται ότι ειδικά το κομβικό θέμα των κυρώσεων είχε πρώτη επισημάνει η μείζων αντιπολίτευση στην ΚΕΔΕ, το“Αυτοδιοικητικό Κίνημα”, όταν στις 11 Ιουνίου, μεταξύ άλλων, υπογράμμιζε


« (…)  Θεσμικά, όμως, οφείλουμε να εστιάσουμε στις κυρώσεις που ο νομοθέτης επιφυλάσσει στους “απείθαρχους”, παραπέμποντας ρητώς στο σημείο που περιλαμβάνει τους Ο.Τ.Α. …

Νομοθετούν λοιπόν “την καθαίρεση των μελών του Δ.Σ. του φορέα, των εκτελεστικών του οργάνων και του προϊσταμένου Οικονομικών Υπηρεσιών”.  
Η Κυβέρνηση ονειρεύεται με Απόφαση δύο Υπουργών της να καθαιρεί, μεταξύ άλλων, όσα όργανα, μονοπρόσωπα ή/και συλλογικά της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ασκούν εκτελεστικές αρμοδιότητες ;  Το Δήμαρχο ; Το Δημοτικό Συμβούλιο ;  Την Εκτελεστική Επιτροπή ;
Εάν η κύρωση δεν αφορά τα αυτοδιοικητικά όργανα, γιατί παραλήφθηκε η ρητή εξαίρεσή τους ;
Πώς μπορεί να καθαιρείται αυτοδιοικητικός υπάλληλος-προϊστάμενος από δυο Υπουργούς, κατά παράκαμψη των ισχυουσών πειθαρχικών διαδικασιών ; (…)  ».

Κριτική στο νομοσχέδιο για το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα ασκεί ο επικεφαλής της παράταξης της ΚΕΔΕ “Αυτοδιοικητικό Κίνημα” και δήμαρχος Αμφιλοχίας κ. Απόστολος Κοιμήσης.

Συγκεκριμένα στην ανακοίνωσή του ο κ. Κοιμήσης αναφέρει τα εξής:


Ραγδαία μείωση των Κ.Α.Π. κατά εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, παρά τις μόλις προ ολίγων μηνών κατηγορηματικές -αλλά όπως αποδεικνύεται ψεύτικες- διαβεβαιώσεις στη Bουλή, πρόσθετο ασφυκτικό πλαίσιο στα ταμειακά διαθέσιμα των Ο.Τ.Α., κυρώσεις “καθαίρεσης” οργάνων, νέα υπερδιόγκωση της γραφειοκρατίας και λοιπές διατάξεις που επηρεάζουν, άμεσα και έμμεσα, την Τοπική Αυτοδιοίκηση περιλαμβάνονται στις 122 σελίδες του μνημονιακού ν/σ που κατέθεσε προς ψήφιση το βράδυ της Παρασκευής η Κυβέρνηση.

Χωρίς κανένα διάλογο, αυτοί που υποτίθεται πως κόπτονται για διαβουλεύσεις, συγκλίσεις και συναινέσεις, μόνο στα λόγια όμως απ’ ό,τι διαρκώς αποδεικνύεται. Χωρίς στοιχειώδη επίγνωση για τις επιπλέον συνέπειες που επιφέρουν στη δραματικά επιβαρυμένη λειτουργία των Δήμων και των Περιφερειών.
Αναφέρουμε απολύτως ενδεικτικά:
Ι] ΡΑΓΔΑΙΑ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ Κ.Α.Π. ΚΑΤΑ 848, 724, 724 ΕΚΑΤ. ΤΟ 2019,2020, 2021 ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΣ.
Η σύγκριση του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής (Μ.Π.Δ.Σ.) 2019-2022, που κατετέθη ως Άρθρο 119 του ν/σ περιλαμβάνοντας Παράρτημα 18 σελίδων, με το Μ.Π.Δ.Σ. 2018-2021 που έχει ψηφιστεί και ισχύει ως Άρθρο 163 του ν.4472/2017 (Φ.Ε.Κ. Α’ 74/19.5.2017), είναι ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΗ του κυβερνητικού εμπαιγμού απέναντι στο θεσμό.
Αρκεί να υπενθυμίσουμε ότι οι μεταβιβάσεις από τον τακτικό π/υ στους Ο.Τ.Α., δηλαδή οι Κ.Α.Π., είχαν ψηφιστεί (βλ. ανωτέρω Φ.Ε.Κ. ν.4472/2017) για το 2019 να είναι 3.358 εκατ. ευρώ. Τώρα, η Κυβέρνηση τους μειώνει –εάν είναι δυνατόν– σε 2.510 εκατ. ευρώ. Μείωση κατά 848 ολόκληρα εκατομμύρια !
Για το 2020, είχαν ψηφίσει 3.469 εκατ. ευρώ. Τώρα το αλλάζουν σε 2.745 εκατ. ευρώ. Μας κόβουν δηλαδή 724 εκατομμύρια !
Αντιστοίχως, για το 2021, είχαν ψηφιστεί 3.469 εκατ. ευρώ. Ομοίως, τώρα τα μειώνουν σε 2.745 εκατ. ευρώ, αφαιρώντας 724 εκατομμύρια !
Η Αιτιολογική Έκθεση είναι αποκαλυπτική. Στην Ενότητα 6.3 (σελίδα 165-166) αναφέρει ότι “οι προβλέψεις για τα επόμενα έτη διαμορφώθηκαν με βάση τα εξής: (…) την επίπτωση της μεταρρύθμισης του ΟΠΕΚΑ στον υποτομέα και συγκεκριμένα της ανάληψης από τον ΟΠΕΚΑ της καταβολής των αναπηρικών προνοιακών επιδομάτων από το 2019 (…)”. Συναφές το περιεχόμενο των άρθρων 17 και 18 του ν/σ.
Δηλαδή παίρνουν τα δικά μας χρήματα για τα προνοιακά επιδόματα, που θα χορηγεί το Κράτος.
Πολύ έγκαιρα η Παράταξή μας στην Κ.Ε.Δ.Ε., το “Αυτοδιοικητικό Κίνημα”, είχε επισημάνει ήδη μήνες πριν, στις από 11/1/18 και 7/2/2018 παρεμβάσεις μας για την αφαίρεση της αυτοδιοικητικής αρμοδιότητας περί προνοιακών, τόσο πιλοτικά (όταν κατετέθη το ψηφισμένο αρ.215 του ν.4512/2018) όσο και για όλη τη Χώρα (όταν κατετέθη ο νυν ν.4520/2018), αυτή την απαράδεκτη εξέλιξη, που δυστυχώς είτε δεν έγινε αντιληπτή είτε δεν αξιολογήθηκε ως θα έπρεπε από τη Διοίκηση της ΚΕΔΕ, ώστε να προληφθούν τα χειρότερα που συμβαίνουν τώρα.
Ήδη με κείμενό μας από τον Φεβρουάριο τονίζαμε ότι “εάν η Κυβέρνηση ως μεταφορά των αναγκαίων πιστώσεων στον ΟΠΕΚΑ εννοεί την κατακρεούργηση των Κ.Α.Π., θα πρόκειται για την απόλυτη ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΑ που με κανέναν τρόπο δεν μπορεί και δεν πρέπει να γίνει αποδεκτή από κανέναν Συνάδελφο”.
Δείτε όμως τι έλεγε τότε η αρμόδια Υπουργός, κα Φωτίου, ρητώς και επανειλημμένως όταν κατηγορηματικά διαβεβαίωνε στις 15/2/2018 στη Συνεδρίαση της Ολομέλειας της Βουλής, τους βουλευτές της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, οι οποίοι είχαν καταθέσει τροπολογία για να αποτρέψουν ενδεχόμενη μείωση των ΚΑΠ: “Με ενδιαφέρει πολύ η τροπολογία …, επειδή συμφωνούμε σε όλα τα σημεία. Ένα από τα σημεία που επαναφέρει η τροπολογία µετ’ εμφάσεως είναι µην τύχει και πάρουμε από τους ΚΑΠ των Δήμων τα χρήματα. … Όλα τα λεφτά θα δίνονται ΜΟΝΟ από τον ΟΠΕΚΑ και ΜΟΝΟ από τον κρατικό προϋπολογισμό. ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΠΕΙΡΑΖΕΙ ΤΟΥΣ ΚΑΠ. Το είπα και εχθές. Δεν µε πιστεύετε. Είναι σαφές ότι ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΕΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΠ. Το λέει το άρθρο αυτό”.
Η κα Υπουργός και οι κυβερνητικοί βουλευτές οφείλουν τώρα να διασώσουν την αξιοπιστία τους και να εξαφανίσουν αυτή την απαράδεκτη διάταξη.
Είναι μάλιστα αρκετά ενδιαφέρον, ότι στο ισχύον Μ.Π.Δ.Σ. 2018-2021 ορίζεται, πως οι πληρωμές για προνοιακά το 2019 θα είναι 723 εκατ. η Κυβέρνηση μας αφαιρεί όχι μόνο 723, αλλά 848 εκατ.
Και ενώ λοιπόν μειώνουν τους Κ.Α.Π. κατά εκατοντάδες εκατομμύρια, αναγράφουν ότι η Αυτοδιοίκηση θα επιτύχει ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΩΝ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ. ΠΛΕΟΝΑΣΜΑ 482 εκατ. το 2018, 258 το 2019, 503 το 2020, 552 το 2021 και 661 (!) το 2022 (βλ. Πίνακα 2.1, σελίδα 121 Αιτιολογικής, “Αποτέλεσμα ΟΤΑ Α’ & Β’ Βαθμού & ΝΠ”).
Αυτό όμως, εκτός από μαγική ή μεταφυσική παρέμβαση, μόνο με δύο διαστροφικούς τρόπους μπορεί να επιτευχθεί. Είτε δημιουργώντας οι Δήμοι απλήρωτες οφειλές προς τρίτους, όπως “επιτυχώς” πράττει το Δημόσιο με τα φέσια που διογκώνει στην αγορά και με τις απλήρωτες συντάξεις, (αρνούμαι να υιοθετήσω την άποψη, ότι αν νομοθετήσουν τον “ΚΛΕΙΣΘΕΝΗ 1”, δεν πρόκειται να ληφθεί και υλοποιηθεί καμία απόφαση και καμία δαπάνη, οπότε οι πόροι θα παραμένουν άθικτοι στον κουμπαρά και το φαινομενικό πλεόνασμα, μπορεί να είναι και μεγαλύτερο) είτε με τη δέσμευση των χρημάτων μας εντός του Ενιαίου Λογαριασμού Θησαυροφυλακίου, ώστε να παρουσιαστούν ως πλεόνασμα, “δι΄επίτευξιν των στόχων”.
II] ΕΝΙΑΙΟΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ ΘΗΣΑΥΡΟΦΥΛΑΚΙΟΥ, ΤΑΜΕΙΑΚΑ ΔΙΑΘΕΣΙΜΑ, ΚΑΘΑΙΡΕΣΗ ΟΡΓΑΝΩΝ - ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ & ΜΕΙΩΣΗ Κ.Α.Π.
Το ζήτημα των ταμειακών διαθεσίμων, όπως είχαμε επισημάνει σε παλαιότερες παρεμβάσεις του “Αυτοδιοικητικού Κινήματος”, από την Π.Ν.Π. του 2015 (που κυρώθηκε με το ν.4323/2015) μέχρι σήμερα, ήταν πάντοτε ενεργό ως κυβερνητική σκέψη.
Η Κυβέρνηση στο ν/σ (αρ. 80 έως και 90) εκτελεί τη μνημονιακή δέσμευσή της για πιο σφιχτό νομικό πλαίσιο περί Ενιαίου Λογαριασμού Θησαυροφυλακίου, που αναγράφεται στη σελ.11 του συμπληρωματικού Μνημονίου της 4ης αξιολόγησης (Supplemental Memorandum of Understanding, Fourth Review of the ESM Programme, 23/5/18, “…the authorities will prepare the new legislative framework defining the Treasury Single Account and the timeline for the full integration of the general government accounts into it…”).
Οι διατάξεις που κατετέθησαν είναι αυτοδιοικητικά πέραν κάθε φαντασίας, ευθέως αντισυνταγματικές, σε τόσο πρόδηλο βαθμό που δεν αξίζει καν να παραθέσουμε επιχειρηματολογία αποδόμησής τους. Είναι πασιφανές ότι θα καταπέσουν με την πρώτη αυτοδιοικητική προσφυγή στη Δικαιοσύνη, καθώς καθιστούν κουρελόχαρτο τη συνταγματική πρόβλεψη περί αυτοτέλειας των Ο.Τ.Α.
Θεσμικά, όμως, οφείλουμε να εστιάσουμε στις ΚΥΡΩΣΕΙΣ που ο νομοθέτης επιφυλάσσει στους «απείθαρχους», παραπέμποντας ρητώς στο σημείο που περιλαμβάνει τους Ο.Τ.Α.
Η παρ.16 του αρ.80 ορίζει τις κυρώσεις σε περίπτωση “μη συμμόρφωσης φορέα Γενικής Κυβέρνησης με τις διατάξεις των παρ.10…”. Η παρ.10 ρητώς αναγράφει “…συμπεριλαμβανομένων και των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ και β’ βαθμού…”. Άρα, δεδομένης της παραπομπής, οι κυρώσεις αφορούν και τους Ο.Τ.Α.
Νομοθετούν λοιπόν “την ΚΑΘΑΙΡΕΣΗ των μελών του Δ.Σ. του φορέα, ΤΩΝ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΩΝ και του ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΥ Οικονομικών Υπηρεσιών”. Η Κυβέρνηση ονειρεύεται με Απόφαση δύο Υπουργών της να καθαιρεί, μεταξύ άλλων, όσα όργανα, μονοπρόσωπα ή/και συλλογικά της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ασκούν εκτελεστικές αρμοδιότητες ; Το Δήμαρχο ; Το Δημοτικό Συμβούλιο ; Την Εκτελεστική Επιτροπή ; Εάν η κύρωση δεν αφορά τα αυτοδιοικητικά όργανα, γιατί παραλήφθηκε η ρητή εξαίρεσή τους ; Πώς μπορεί να καθαιρείται αυτοδιοικητικός υπάλληλος-προϊστάμενος από δυο Υπουργούς, κατά παράκαμψη των ισχυουσών πειθαρχικών διαδικασιών ;
Πρόσθετη κύρωση, “να ΜΕΙΩΝΕΤΑΙ το ύψος της ετήσιας ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗΣ του φορέα από τον τακτικό π/υ”.
Πολιτικά, θεσμικά, συνταγματικά, νομικά, λογικά, από κάθε προσέγγιση, τα άρθρα αυτά του ν/σ όχι μόνον πάσχουν, αλλά στερούνται σοβαρότητας. Η ΑΠΟΣΥΡΣΗ τους είναι μονόδρομος, εάν η Κυβέρνηση θέλει, έστω την τελευταία στιγμή, να περισώσει τα εναπομείναντα ψήγματα επιστημονικών, πολιτικών και ηθικών αντοχών της.Επιπλέον, ειδικά για το ζήτημα των ταμειακών διαθεσίμων, εφιστούμε την προσοχή σε δύο ενδεικτικά σημεία:
- ότι το ΤπΔ μπορεί μεν στην παρ.10 του αρ.80 να αναγράφεται ως εξαίρεση, υπάρχουν όμως σημεία της όλης ασφυκτικής διαδικασίας όπου ρητώς αναφέρεται (π.χ. παρ.9, παρ.15 αρ.80),
- ότι η Κυβέρνηση μεριμνά να νομοθετήσει (παρ.17 αρ.80) τι θα γίνεται σε περίπτωση “ΑΚΡΑΙΩΝ ΣΥΝΘΗΚΩΝ ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑΣ”, όταν ουσιαστικά θα …αποχαιρετούμε τα ταμειακά διαθέσιμα, καθώς θα τα χρησιμοποιεί ο Υπ.Οικ. κατά βούληση για να μην αθετηθούν ανελαστικές υποχρεώσεις, που μόνος του ο Υπ.Οικ. θα προσδιορίζει ποιες θα είναι ….
Απίστευτα πράγματα για κυρίαρχη Χώρα με συνταγματική τάξη, θεσμούς και δημοκρατική λειτουργία.
Το πολυνομοσχέδιο βρίθει πλήθους διατάξεων ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ, που αφορούν και την Τ.Α., καθώς καθορίζουν τη φοροδοτική ικανότητα των δημοτών μας και τη διαχείριση της ακίνητης περιουσίας εντός της γεωγραφικής μας αρμοδιότητας. Επηρεάζουν δηλαδή καθοριστικά τόσο τα ίδια έσοδα των Ο.Τ.Α. όσο και γενικότερα την αλυσίδα των τοπικών οικονομιών. Είναι προφανές ότι δεν μπορούν να αποτυπωθούν σε μία μόνο παρέμβαση.
Όσα όμως, έστω ενδεικτικά αποτυπώθηκαν ανωτέρω, ιδίως η κατακόρυφη περικοπή των ΚΑΠ, με τις κυβερνητικές αυτό-διαψεύσεις, αλλά και η δημοσιονομική διαχείριση των ταμειακών μας διαθεσίμων, αρκούν για να αναδείξουν – για μια ακόμη φορά – την ΑΠΑΞΙΩΣΗ που βιώνει ο θεσμός μας.
Απαξίωση και ΕΜΠΑΙΓΜΟ, που παρά τις εξαγγελίες, εμφιλοχωρεί ΔΙΑΡΚΩΣ στις διατάξεις που σωρηδόν ψηφίζονται στο Κοινοβούλιο, αλλά και στις κανονιστικές πράξεις που εκδίδουν οι Υπουργοί (όπως πρόσφατη Υ.Α., για το ότι ο Υπ.Οικ., μεταξύ άλλων, θα πληρώνει λογαριασμούς ρεύματος των Ο.Τ.Α., αφαιρώντας Κ.Α.Π., χωρίς να ρωτά κανέναν), εξαρθρώνοντας στην κυριολεξία το τελευταίο θεσμικό ανάχωμα, που διαθέτει η Ελλάδα της πιο παρατεταμένης κρίσης και της απίστευτης κοινωνικής δοκιμασίας, τους Ο.Τ.Α.
Ο αγώνας που δίνουμε εδώ και καιρό οι Αιρετοί της Αυτοδιοίκησης, εισέρχεται ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΙΜΟΤΕΡΗ φάση του, φάση ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΗ για την ίδια την ΕΠΙΒΙΩΣΗ ή ΑΠΟΣΥΝΘΕΣΗ της λειτουργίας των πόλεων μας και των παρεχόμενων δημοτικών υπηρεσιών προς τους πολίτες.
ΜΟΝΟ ΕΝΩΜΕΝΟΙ και ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΟΙ, στην κατεύθυνση των ενεργητικών πολιτικών που χαράξαμε στα πρόσφατα Συνέδριά μας, μπορούμε να πετύχουμε.
ΓΙΑ ΤΟ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΟΙΜΗΣΗΣ
ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΑΜΦΙΛΟΧΙΑΣ
ΜΕΛΟΣ Δ.Σ. Κ.Ε.Δ.Ε.

Μπορείτε να δείτε ΕΔΩ https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/bcc26661-143b-4f2d-8916-0e0e66ba4c50/d-mesos-pap-aposp.pdf τα άρθρα 80 έως και 90, όπως ακριβώς ψηφίστηκαν χθες στη Βουλή.

1 σχόλιο:

  1. ΘΑ ΜΠΟΡΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΝΑ "ΚΑΘΑΙΡΕΙ" ΔΗΛΑΔΗ ΕΚΛΕΓΜΕΝΟΥΣ ΔΗΜΑΡΧΟΥΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ??? ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΧΟΥΝΤΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε γράφετε τα σχόλια σας με ελληνικούς χαρακτήρες (κεφαλαία ή μικρά). Επίσης παρακαλούμε πολύ να μην γράφετε υβριστικά σχόλια. Πάντα υπάρχει τρόπος να περιγράψετε μία κακή κατάσταση χωρίς ύβρεις.

Σχόλια με λατινικούς ή άλλους χαρακτήρες, όπως επίσης σχόλια υβριστικά και συκοφαντικά στο εξής θα διαγράφονται.

Παρακαλούμε λοιπόν τους φίλους αναγνώστες:

ΟΧΙ SPAM,
ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

Παρακαλούμε επίσης τα σχόλιά σας να είναι σχετικά με την ανάρτηση.

ΣΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ ΑΡΘΡΑ, ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΠΩΝΥΜΑ ΣΧΟΛΙΑ.

______________________________________ Αρχειοθήκη αναρτήσεων ιστολογίου