Σάββατο 22 Ιανουαρίου 2011

ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ ΜΠΑΤΖΕΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΑΤΑΝΟΜΗ ΠΟΣΟΤΗΤΩΝ ΒΙΟΝΤΗΖΕΛ

"Το  σύστημα   κατανομής   των  ποσοστώσεων βιοντήζελ  θα   αναθεωρηθεί  και θα  προσαρμοστεί   στα  κοινοτικά   δεδομένα   και  στην πορεία  της  ενεργειακής  πολιτικής  της  χώρας. Ειδικά    για την φετινή περίοδο θα  επιδιωχθεί   η πλήρης   διαφάνεια   στην κατανομή  των  ποσοστώσεων" απάντησε  ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής   Αλλαγής    κ. Γιάννης  Μανιάτης σε επίκαιρη ερώτηση της Βουλευτή Φθιώτιδας Κατερίνας Μπατζελή για την ανακατανομή ποσοτήτων βιοντήζελ σε σημερινή συνεδρίαση στη Βουλή.



Η πρ. Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων  στο πλαίσιο της ομιλίας της   τόνισε μεταξύ άλλων "ότι τα   βιοκαύσιμα   μπορούν  να   συνεισφέρουν  τόσο  στην αγροτική  οικονομία και την περιφερειακή ανάπτυξη όσο και στο αγροτικό  εισόδημα στην  προστασία  του  περιβάλλοντος . Κρίσιμο   σημείο είναι η διαφάνεια   του συστήματος και η τήρηση των συμβάσεων που υπογράφουν οι   εκάστοτε  εταιρείες μερικές   εκ  των οποίων  μπορεί  να  χρησιμοποιήσουν την έλλειψη ελέγχων και την μη  έγκαιρη κατάθεση  των  εξοφλημένων  τιμολογίων   για  κερδοσκοπικούς  λόγους   εις   βάρος   της   εθνικής   οικονομίας αλλά και   των ιδίων των  αγροτών".

Ταυτόχρονα  η Βουλευτής   ζήτησε   τη λίστα  των εταιρειών βιοντήζελ που  κατέθεσαν τα  εξοφλημένα τιμολόγια   μετά  την αρχική   ημερομηνία   υποχρέωσης   υποβολής  τους.

Τέλος επισήμανε ότι η   οποιαδήποτε  ανακατανομή  θα  πρέπει  να  γίνει  όχι μόνο  μετά  τον έλεγχο  των  εξοφλημένων  τιμολογίων στους  αγρότες  αλλά   αφού  προηγηθεί    και η διασταύρωση   των  στοιχείων με τον ΟΣΔΕ .

Επισυνάπτουμε το κείμενο της Ομιλίας της κ. Μπατζελή στη Βουλή  και η Επίκαιρη Ερώτηση προς το ΥΠΕΚΑ.


«κ. Υπουργέ,


Σε μια κρίσιμη οικονομική περίοδο για τη χώρα και ιδιαίτερα για τους αγρότες των οποίων το εισόδημα μειώνεται τα τελευταία χρόνια, τα βιοκαύσιμα μπορούν να συνεισφέρουν τόσο στην ανάπτυξη της αγροτικής οικονομίας όσο και στην ενεργειακή ασφάλεια της Ελλάδας.



Τα πλεονεκτήματα της χώρας μας είναι η ποικιλία πρώτων υλών από παραδοσιακές καλλιέργειες, οι ενθαρρυντικές αποδόσεις νέων ενεργειακών καλλιεργειών.



Η προώθηση των ενεργειακών καλλιεργειών μπορεί να αποτελέσει συμπληρωματική δραστηριότητα για τους παραγωγούς προσφέροντας ικανοποιητικό εισόδημα ιδιαίτερα σε αυτές τις δύσκολες περιόδους.



Κρίσιμο σημείο της όλης διαδικασίας αποτελεί η διαφάνεια του συστήματος και η τήρηση των συμβάσεων που υπογράφουν οι εταιρείες.



Τα προηγούμενα χρόνια αυτό το κρίσιμο σημείο καταστρατηγήθηκε παρουσιάζοντας στις συμβάσεις πλαστές εκτάσεις και λάμβαναν ποσόστωση για χιλιάδες τόνους. Με την απόφαση του Αυγούστου το 2010 αποφασίστηκε να μπει φρένο σε αυτή την κατάσταση θέτοντας ως όρο για την ποσόστωση της κάθε εταιρείας τα εξοφλημένα τιμολόγια αγοράς πρώτης ύλης.



Δηλαδή κατανομή ποσοστώσεων όχι με όσα στρέμματα αναγράφονται στις συμβάσεις αλλά με τις ποσότητες σπόρων που αγόρασαν και εξόφλησαν τους Έλληνες αγρότες.



Με βάση τα τιμολόγια θα γίνονταν ο ουσιαστικός έλεγχος των εταιρειών για το αν τα στρέμματα ήταν αληθινά, καθώς και για τα πόσα κιλά σπόρο παρήγαγαν πραγματικά. Πολλαπλές επιδοτήσεις. Πλαστές αιτήσεις και από παραγωγούς όπου δήλωναν ταυτόχρονα ΟΣΔΕ ( πχ. βαμβάκι και ελαιούχους σπόρους). Ήδη όμως από φέτος (Σεπτέμβριο) έχει ολοκληρωθεί το σύστημα των δηλώσεων και θα μπορούσαν να έχουν διασταυρωθεί με τις αιτήσεις των βιομηχανιών.



Δυστυχώς μέχρι σήμερα ο έλεγχος δεν έχει ολοκληρωθεί με αποτέλεσμα να μην έχει γίνει έγκαιρα η κατανομή της ποσόστωσης.



Η καθυστέρηση του ελέγχου διευκολύνει κάποιους ώστε να παραδώσουν περισσότερες ποσότητες από όσες δικαιούνται και κάποιοι άλλοι περιμένουν την ολοκλήρωση του ελέγχου ώστε να χρησιμοποιήσουν σπόρους αντί για βιοντήζελ σε εξαγωγές προσδοκώντας μεγαλύτερο κέρδος από την άνοδο  των τιμών διεθνών ασχέτως αν η σύμβαση προέβλεπε ότι θα παραχθεί ελληνικό ενεργειακό προϊόν εις βάρος των αγροτών και της εθνικής οικονομίας.



Δηλαδή πληρώνουμε 37 με 39 λεπτά τον παραγωγό για την παραγωγή βιοντήζελ και από την άλλη εξάγουμε τους ίδιους σπόρους με 50 λεπτά για να κερδοσκοπούμε με τη διαφορά των τιμών.



Εκείνοι οι οποίοι ταλαιπωρούνται είναι οι υγιείς βιομηχανίες που έχουν παραδώσει τιμολόγια εντός της ημερομηνίας 1.11, η οποία συνδέεται με την περάτωση της συγκομιδής ηλίανθου.



Σύμφωνα με την ΚΥΑ Δ1/Α/15555 4-8-2010 Απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων: Για την κατανομή για το έτος 2010 ποιότητας 164.000 χιλιολίτρων αυτούσιου βιοντήζελ σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 15Α παρ. 7 του νόμου 3054/2002 και συγκεκριμένα στο Άρθρο 2 παρ.7 αναφέρεται ότι:

Οι δικαιούχοι οι οποίοι ως δικαιολογητικά υπέβαλαν συμβάσεις ενεργειακών καλλιεργειών και για τους οποίους έχει κατανεμηθεί ποσότητα με βάση τις εν λόγω συμβάσεις οφείλουν να καταθέσουν στην αρμόδια υπηρεσία έως την 1η Νοεμβρίου 2010 τα εξοφλημένα τιμολόγια αγοράς ενεργειακών προϊόντων που προέρχονται από τις εκτάσεις των συναφθεισών σχετικών συμβάσεων.



Σε συνέχεια με την ΚΥΑ ΥΠΕΚΑ/δ1/α/21816 12-11-2010 τροποποιείται η προηγούμενη ΚΥΑ και αντικαθίσταται το άρθρο 2, παρ. 7 πρώτο και δεύτερο εδάφιο ως ακολούθως:



Παρατείνεται η ημερομηνία υποβολής των εξοφλημένων τιμολογίων έως και τις 15 Νοεμβρίου 2010. Το ΥΠΑΑΤ ζήτησε την παράταση με το έγγραφο του 52990/26-10-10 έως τις 30 Νοεμβρίου 2010. Το ΥΠΕΚΑ τελικά έδωσε παράταση ως τις 15 Νοεμβρίου 2010.



Δυστυχώς σήμερα ο έλεγχος των εξοφλημένων τιμολογίων δεν έχει ολοκληρωθεί αναιτιολόγητα με πολλαπλές συνέπειες για τους παραγωγούς, τις βιομηχανίες αλλά και για τον τομέα γενικότερα.



Όλοι γνωρίζουμε ότι τα προηγούμενα χρόνια το ασαφές καθεστώς του ελέγχου των συμβάσεων για τις ενεργειακές καλλιέργειες οδήγησε σε φαινόμενα ασάφειας όσον αφορά το μέγεθος της παραγωγής και τις καλλιεργούμενες εκτάσεις με τελικό αποτέλεσμα τη ζημιά των παραγωγών.



Για τους λόγους αυτούς ορθώς προβλέφθηκε στην ΚΥΑ 15555/4-8-2010 η υποχρεωτική υποβολή των εξοφλημένων τιμολογίων την 1η Νοεμβρίου 2010 ώστε να διασφαλιστεί η διάψευση του συστήματος και η κατοχύρωση της πληρωμής των αγροτών.



Η θεσμοθέτηση της έγκαιρης υποβολής των εξοφλημένων τιμολογίων και ο άμεσος έλεγχος τους διασφάλιζε όλα τα παραπάνω.



Δεν κατανοώ για ποιο λόγο ή αν θέλετε μπορώ πολλά να υποθέσω για την καθυστέρηση ελέγχου των τιμολογίων. Ποιους εξυπηρετεί και ποιοι την επιδιώκουν;

Τι συνέπειες έχουμε από την καθυστέρηση των ελέγχων;

Ο έλεγχος έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί εγκαίρως. Το αργότερο έως τις 31 Δεκεμβρίου 2010, διότι διαφορετικά δεν έχει νόημα η ανακατανομή των ποσοτήτων βιοντίζελ, διότι στις 30-6-2011 λήγει η περίοδος κατανομής.



Συνεπώς οι ποσότητες έπρεπε ήδη να είχαν ανακατανεμηθεί ώστε η κάθε βιομηχανία να ξέρει τι δικαιούται να παράξει και να προλάβει να το παραδώσει στα διυλιστήρια.



Ο κίνδυνος είναι υπαρκτός με την καθυστέρηση του ελέγχου. Ορισμένες εταιρείες να έχουν παραδώσει περισσότερες ποσότητες από αυτές που δικαιούνται.



Ταυτόχρονα λόγω της καθυστέρησης του ελέγχου δεν προχωρά η αφαίρεση ποσοτήτων από ορισμένες εταιρείες και η προσκύρωση αυτών των ποσοτήτων σε άλλες, δηλαδή η αφαίρεση κάποιων εκατομμυρίων από βιομηχανίες που παρανόμησαν και η προσκύρωσή τους σε αυτές που λειτούργησαν νόμιμα.



Τέλος με την «τεχνητή» καθυστέρηση ακυρώνουμε στην πράξη την πρόθεση της Πολιτείας για επιβράβευση  όσων πληρώσουν εγκαίρως όπως οφείλουν και ευνοούμε τους κακοπληρωτές.



Κύριε Υπουργέ,

Σας ρωτώ:



Πότε επιτέλους θα ολοκληρωθεί ο περίφημος έλεγχος των τιμολογίων;



Πώς θα αντιμετωπίσετε εκ των υστέρων τα προβλήματα παραγωγής που δεν θα ανταποκρίνονται στις πραγματικές ποσότητες;



Πώς θα αποκλείετε φαινόμενα εξαγωγής ποσοτήτων ελληνικών σπόρων που ήταν αποκλειστικά για την παραγωγή βιοντίζελ;



Θα τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι για την καθυστέρηση των ελέγχων»;











ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ



ΠΡΟΣ

Την Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής





ΘΕΜΑ: Ανακατανομή   ποσοτήτων  Βιοντήζελ



Κυρία Υπουργέ,

Σύμφωνα   με το Νόμο   3769/2009  και   τις  ΚΥΑ/ΥΠΕΚΑ/Δ1/Α/15555 (σχετ.αρ.πρωτ.14325/14.07.10 , 15216/16.07.10 , 15217/26.7.10) όλες   οι εταιρείες  που  είχαν   καταθέσει   συμβάσεις   ελληνικών  ενεργειακών  καλλιεργειών   έπρεπε   έως  την 1-11-2010 να  προσκομίσουν   τα   εξοφλημένα   τιμολόγια  αγοράς  ελαιούχων   σπόρων που αγόρασαν από   συμβεβλημένους    αγρότες .



Με   βάση   τα   τιμολόγια   γίνεται  ο έλεγχος   για   πόσα  κιλά  παρήχθησαν  και πόσα   στρέμματα  καλλιεργήθηκαν . Μετά  τον έλεγχο   θα   γίνει   ανακατανομή  ποσοτήτων   δηλαδή  ανάλογα  θα  αφαιρείται  ή θα  αυξάνεται   ποσότητα   για  παραγωγή   βιοντήζελ .Δυστυχώς   μέχρι  σήμερα   ο έλεγχος  δεν  έχει   ολοκληρωθεί  για να   γνωρίζουν  εγκαίρως  οι εταιρείες   τις   οριστικές  ποσότητες  που δικαιούνται  για   προγραμματισμό   της  παραγωγής .





ΕΡΩΤΑΣΤΕ :


1. Πότε   θα  ολοκληρωθεί ο έλεγχος   των τιμολογίων ;


2. Πως θα αντιμετωπισθεί το ενδεχόμενο, εταιρείες βιοντήζελ να έχουν παραδώσει ποσότητες μεγαλύτερες, απ αυτές που θα τους προσκυρώνονται με την ανακατανομή.


3. Πως  θα  αποκλειστούν  φαινόμενα   εξαγωγής  ποσοτήτων ελληνικών  σπόρων   που ήταν   αποκλειστικά   για την παραγωγή   βιοντήζελ ;





Η ερωτούσα  Βουλευτής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε γράφετε τα σχόλια σας με ελληνικούς χαρακτήρες (κεφαλαία ή μικρά). Επίσης παρακαλούμε πολύ να μην γράφετε υβριστικά σχόλια. Πάντα υπάρχει τρόπος να περιγράψετε μία κακή κατάσταση χωρίς ύβρεις.

Σχόλια με λατινικούς ή άλλους χαρακτήρες, όπως επίσης σχόλια υβριστικά και συκοφαντικά στο εξής θα διαγράφονται.

Παρακαλούμε λοιπόν τους φίλους αναγνώστες:

ΟΧΙ SPAM,
ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

Παρακαλούμε επίσης τα σχόλιά σας να είναι σχετικά με την ανάρτηση.

ΣΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ ΑΡΘΡΑ, ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΠΩΝΥΜΑ ΣΧΟΛΙΑ.

______________________________________ Αρχειοθήκη αναρτήσεων ιστολογίου