Παρασκευή 5 Απριλίου 2013

Να προχωρήσει το Υπουργείο άμεσα με τη δημοπράτηση της Παράκαμψης Χαλκίδας ζητά ο Συμεών Κεδίκογλου


Οι μελέτες είναι ώριμες, το έργο είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ και μπορεί να χρηματοδοτηθεί από ευρωπαϊκούς πόρους, δεν υπάρχει καμία δικαιολογία το Υπουργείο να μην προχωρήσει με την παράκαμψη Χαλκίδας έως τις αρχές του καλοκαιριού επισημαίνει ο Συμεών Κεδίκογλου στην ερώτησή του προς το Υπουργείο.
 
Επίσης, επικαλείται τον υψηλό βαθμό επικινδυνότητας της οδού Γ. Παπανδρέου, που χρησιμοποιείται αναγκαστικά ελλείψει της παράκαμψης και έχει στοιχίσει τη ζωή 41 ανθρώπων μέσα σε μια δεκαετία με πολύ συχνά τροχαία και τραυματίες.
 
Ένα από τα μεγάλα στοιχήματα αυτής της κυβέρνησης είναι να αυξήσει την απορροφητικότατα των ευρωπαϊκών κονδυλίων-δεν μπορούμε να αφήνουμε σήμερα πόρους στα αζήτητα. Το Υπουργείο οφείλει να επιδείξει την πολιτική βούληση και να το συμπεριλάβει στις άμεσες προτεραιότητες για τη δημοπράτησή του.  
 
ΕΡΩΤΗΣΗ
 
ΠΡΟΣ :   Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων

Θέμα: Δημοπράτηση του έργου της Παράκαμψης Χαλκίδας στο πλαίσιο της τρέχουσας Προγραμματικής Περιόδου ΕΣΠΑ.

 

Κύριε Υπουργέ,

 

Η Παράκαμψη Χαλκίδας αποτελεί τμήμα του Ευβοϊκού οδικού δικτύου που είχε χαρακτηριστεί ως Διευρωπαϊκό και άρα μπορεί να χρηματοδοτηθεί από ευρωπαϊκούς πόρους. Εξάλλου, περιλαμβάνεται στα έργα του ΕΣΠΑ στο πρόγραμμα «Ενίσχυσης της Προσπελασιμότητας» και μάλιστα βρίσκεται σε ιδιαίτερα προωθημένο στάδιο. Ως εκ τούτου, δεν πρέπει να αφήσουμε ανεκμετάλλευτη την ευκαιρία να δημοπρατηθεί και να απορροφηθεί το σχετικό κονδύλι την τρέχουσα προγραμματική περίοδο, δεδομένου και ότι πολλά τέτοια έργα δεν προχωρούν όπως πρέπει από έλλειψη μελετών και άλλα προβλήματα με κίνδυνο να χάνονται σημαντικοί πόροι.

Συγκεκριμένα ως προς το συγκεκριμένο έργο, μετά την πολυετή εκπόνηση των απαραίτητων μελετών, οι οποίες έχουν στοιχήσει εκατομμύρια ευρώ, βρισκόμαστε στη φάση ολοκλήρωσης των οριστικών μελετών με τις απαραίτητες εγκρίσεις μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων και υπολείπονται πλέον μόνο η σύνταξη της κτηματολογίου της μελέτης και η εκπόνηση των τευχών δημοπράτησης. Εκκρεμότητες που βρίσκονται στις δυνατότητες του Υπουργείου με ένα ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης έως και τις αρχές του προσεχούς καλοκαιριού, όπως επιβεβαιώθηκε και κατά τη σύσκεψη του γενικού γραμματέα δημοσίων έργων, του διευθυντή μελετών έργων οδοποιίας παρουσία και του γενικού γραμματέα του υπουργείου οικονομικών και φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στις 28 Φεβρουαρίου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι εξαιτίας της μη κατασκευής της προβλεπόμενης από τον πολεοδομικό σχεδιασμό περιφερειακής οδού (παράκαμψης Χαλκίδας), η οδός Γ. Παπανδρέου (ε.ο. Χαλκίδας – Νέας Αρτάκης) υποδέχεται μεγάλος μέρος των οχημάτων που φθάνουν στην πόλη της Χαλκίδας από τον ΠΑΘΕ μέσω του κλειστού αυτοκινητόδρομου Σχηματαρίου-Χαλκίδας και διαχέονται στο εσωτερικό δίκτυο της πόλης καθώς και το σύνολο του υψηλού  κυκλοφοριακού φόρτου με πολλά βαρέα οχήματα προς την Κεντρική και Βόρεια Εύβοια. Καθώς η οδός αυτή δεν έχει τις προδιαγραφές να υποδέχεται την ως άνω κυκλοφορία, αποδεικνύεται στην πράξη ιδιαίτερα επικίνδυνη, αφού μέσα σε μια δεκαετία μετράμε 41 νεκρούς και πολύ συχνά τροχαία ατυχήματα με τραυματίες.

Η παράκαμψη Χαλκίδας, εφόσον κατασκευαστεί, είναι βέβαιο ότι θα μειώσει τον χρόνο προς Βόρεια Εύβοια κατά 20 και πλέον λεπτά, ενώ θα καταστήσει λειτουργικό τον αυτοκινητόδρομο Σχηματαρίου-Χαλκίδας παρέχοντας την απαραίτητη υποδομή για τη διάχυση της κυκλοφορίας προς και από τον ΠΑΘΕ. Η μη κατασκευή της από την άλλη αφήνει ως μόνη πρόβλεψη για την περιοχή την επιβολή διοδίων στον κλειστό αυτοκινητόδρομο Σχηματαρίου-Χαλκίδας υπέρ της υπό κατασκευή Ιονίας Οδού.

Κύριε Υπουργέ,
Λαμβάνοντας υπόψη την ωριμότητα των μελετών, τη δυνατότητα χρηματοδότησης από ευρωπαϊκούς πόρους, τη δυνατότητα δημοπράτησης και την προθεσμία για την απορρόφηση των κονδυλίων στο πλαίσιο της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου, ερωτάσθε:
-          Θα έχει ολοκληρωθεί η σύνταξη του κτηματολογίου της μελέτης και η εκπόνηση των τευχών δημοπράτησης του έργου, προκειμένου να δημοπρατηθεί και να χρηματοδοτηθεί από τους πόρους της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου ΕΣΠΑ;
-          Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα του Υπουργείου για την εξέλιξη του έργου της παράκαμψης Χαλκίδας;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε γράφετε τα σχόλια σας με ελληνικούς χαρακτήρες (κεφαλαία ή μικρά). Επίσης παρακαλούμε πολύ να μην γράφετε υβριστικά σχόλια. Πάντα υπάρχει τρόπος να περιγράψετε μία κακή κατάσταση χωρίς ύβρεις.

Σχόλια με λατινικούς ή άλλους χαρακτήρες, όπως επίσης σχόλια υβριστικά και συκοφαντικά στο εξής θα διαγράφονται.

Παρακαλούμε λοιπόν τους φίλους αναγνώστες:

ΟΧΙ SPAM,
ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

Παρακαλούμε επίσης τα σχόλιά σας να είναι σχετικά με την ανάρτηση.

ΣΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ ΑΡΘΡΑ, ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΠΩΝΥΜΑ ΣΧΟΛΙΑ.

______________________________________ Αρχειοθήκη αναρτήσεων ιστολογίου