Ο βουλευτής Εύβοιας του
ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ και υπεύθυνος ΕΕΚΕ Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων,
Βαγγέλης Αποστόλου στην παρέμβασή του στην ολομέλεια της βουλής κατά τη
συζήτηση του σχεδίου νόμου του
Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και
Δικτύων «Διαμόρφωση φιλικού
αναπτυξιακού περιβάλλοντος για τις στρατηγικές και ιδιωτικές επενδύσεις και
άλλες διατάξεις»:
«Κύριε
Υπουργέ, κύριοι συνάδελφοι, με το νομοσχέδιο που συζητάμε εισάγετε την
παράκαμψη κάθε θεσμικής διαδικασίας στην αναζήτηση της ανάπτυξης. Δηλαδή, με
άλλα λόγια, έχετε ανακηρύξει ως τοτέμ την οποιαδήποτε επένδυση θέλει να πατήσει
το πόδι της στη χώρα μας.
Μεθοδεύετε,
κύριε Υπουργέ, ακόμη και το ξήλωμα της προστασίας των προστατευόμενων περιοχών
για τη διαμόρφωση, όπως λέτε, φιλικού περιβάλλοντος για τις στρατηγικές
επενδύσεις και αυτό όταν έχει περάσει μόνο ένας χρόνος από την ψήφιση ανάλογου
νόμου, του 3908/2012 και βέβαια, δυο χρόνια από το ν. 3894, που εισήγαγε τις
διαδικασίες fast track στις επενδύσεις.
Δημιουργείτε
ταυτόχρονα ένα νομικό πλαίσιο για την παραχώρηση γης και ακίνητης περιουσίας
του δημοσίου σε επενδυτές προς εκμετάλλευση, όταν δεν γνωρίζετε πόση και πού
είναι η δημόσια γη, όταν στη χώρα μας η διαδικασία κατάρτισης του Εθνικού
Κτηματολογίου έχει αναδείξει εκατοντάδες χιλιάδες καταπατημένα στρέμματα και
άλλα τόσα ως αγνώστου ιδιοκτησίας.
Αλήθεια,
πώς δίνετε τη δυνατότητα στην Εκκλησία να αξιοποιήσει τη γη που κατέχει, όταν
ακόμη βρίσκεται σε εκκρεμότητα η σχετική διαδικασία; Αναγνωρίζετε, δηλαδή,
εσείς σήμερα τα χρυσόβουλα, τα τάπια, όλα αυτά στα οποία στηρίζεται η Εκκλησία
για την κατοχή της συγκεκριμένης περιουσίας; Ποιες θεσμοθετημένες μορφές και
χρήσεις γης έχουν αυτές οι εκτάσεις που θέλετε εσείς να περάσουν στις ανώνυμες
εταιρίες που δημιουργείτε, με στόχο να βγάλουν όλες αυτές τις εκτάσεις στο
σφυρί;
Αλήθεια,
θυσιάζετε γη υψηλής παραγωγικότητας σήμερα, όταν όλοι συμφωνούμε ότι υπάρχει
αναγκαιότητα στήριξης του αγροτικού χώρου; Ποιες είναι αυτές οι στρατηγικές
επενδύσεις, όπως τις λέτε, που θέλετε να τους ανοίξετε τις πόρτες υποδοχής; Δεν
έπρεπε να έχετε καταθέσει συγκεκριμένα κριτήρια και προϋποθέσεις που να τις
προσδιορίζουν;
Εντάσσετε
στις μεγάλες τουριστικές επιχειρήσεις και τις επενδύσεις πολιτιστικού
περιεχομένου στο θεσμικό πλαίσιο του fast track και τους δίνετε τη δυνατότητα
αποκλειστικής χρήσης αιγιαλού και αρχαιολογικών χώρων μέσω των ειδικών όρων που
θα προβλεφθούν από τα σχέδια χωρικής ανάπτυξης, στρατηγικών επενδύσεων στους
συγκεκριμένους χώρους.
Δηλαδή
ουσιαστικά καταργείτε κάθε δέσμευση για την προστασία του αιγιαλού και των
αρχαιολογικών χώρων.
Καθιερώνετε,
κύριε Υπουργέ, μία μόνο άδεια –μάλιστα τη λέτε και «πολυάδεια»- με βάση την
οποία υλοποιούνται επενδύσεις. Προβλέπονται και ρυθμίσεις που δίνουν τη
δυνατότητα στους υποψήφιους επενδυτές να αρχίζουν το έργο με μία απλή υπεύθυνη
δήλωση που λέει ότι θα συμμορφωθούν εκ των υστέρων κατά τη διαδρομή εκτέλεσης του
έργου με τις συγκεκριμένες δεσμεύσεις.
Ουσιαστικά
όλα τα ζητήματα που έχουν σχέση με άδειες, με περιβαλλοντικές εγκρίσεις κ.λπ.
τα αφήνετε στη διαδρομή. Όπως, επίσης, προβλέπετε και την εφαρμογή αρμοδιοτήτων
περιβαλλοντικών και αρχαιολογικών αντίστοιχων Υπουργείων από τον Υπουργό
Ανάπτυξης, όταν –λέει- η εξέταση δεν ολοκληρωθεί σε δύο μήνες.
Αγαπητοί
συνάδελφοι, όλοι γνωρίζουμε τι πραγματικότητα βιώνουμε στη χώρα μας. Άρα,
ουσιαστικά καταργείτε κάθε δέσμευση που αφορά τις προστατευόμενες περιοχές.
Επιτρέψτε
μου να σταθώ και στη δική μας προσέγγιση του μεγαλύτερου προβλήματος που
υπάρχει σήμερα για τη χώρα μας που είναι η ανάπτυξη. Εμείς όταν αναφερόμαστε σε
επενδύσεις, εννοούμε κατά προτεραιότητα αυτές που θα δώσουν το στίγμα των
εξελίξεων και θα αποτελέσουν την ατμομηχανή της ανάπτυξης, δημόσιες ή και
ιδιωτικές, που θα επικεντρώνονται σε κρίσιμα θέματα και θα κινητοποιούν
πολλαπλάσια άλλα κεφάλαια.
Κανείς
δε μπορεί να έχει αντίρρηση για την αναγκαιότητα να μπει η χώρα μας σε
αναπτυξιακή τροχιά. Όμως, γι’ αυτό απαιτείται ένας μακροχρόνιος και
επιστημονικός σχεδιασμός, που θα λάβει κυρίως υπ’ όψιν του όλες τις
αναπτυξιακές δυνατότητες της χώρας και θα στηριχθεί σε συγκεκριμένα εργαλεία
και πόρους.
Η
διοικητική διαίρεση της χώρας σε Περιφέρειες μπορεί να αποτελέσει μία τέτοια
οντότητα και με βάση αυτή την οντότητα πρέπει να καταρτιστούν αναπτυξιακές
προτάσεις τόσο σε επίπεδο υπηρεσιών όσο και παραγωγής. Αυτό σημαίνει, ιδιαίτερα
με βάση τα δικά μας συγκριτικά πλεονεκτήματα, ότι οι επενδύσεις μας πρέπει να
κατευθυνθούν κυρίως στις δυνατότητες που έχουμε. Και δυνατότητες έχουμε στον
τουρισμό και ιδιαίτερα στον αγροτοδιατροφικό τομέα.
Βέβαια,
όλες αυτές οι προτάσεις πρέπει να υπηρετούν έναν ευρύτερο αναπτυξιακό
σχεδιασμό, ο οποίος θα προέλθει μέσα από το χωροταξικό σχεδιασμό –γιατί
προηγούμενα σας ανέφερα ότι αυτό που γίνεται σχετικά με τις χρήσεις γης είναι
απαράδεκτο- και βέβαια μέσα από την ενοποίηση όλων των χρηματοδοτικών πηγών για
τη διασφάλιση της συμπληρωματικότητας και συνέργειας μεταξύ τους.
Κριτήρια
για την αναγκαιότητα των επενδύσεων δεν μπορεί να είναι το μέγεθος, αλλά η
βιωσιμότητά τους, η συμβολή τους στην επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας και
βέβαια ο σεβασμός τους στο περιβάλλον. Τα κίνητρα για τις ενισχύσεις τους
πρέπει να έρχονται σε δεύτερη μοίρα και να συνδεθούν, όντως, με συγκεκριμένες
ρήτρες, όπως είναι της απασχόλησης, της συνδρομής τους στις τοπικές κοινωνίες.
Ας
πάρουμε για παράδειγμα την υλοποίηση των επενδύσεων του Προγράμματος Αγροτικής
Ανάπτυξης, που θα μπορούσατε και εσείς να τη στηρίξετε ως προοπτική. Σήμερα
είναι αντιμέτωπη με μια –θα έλεγα- σειρά προβλημάτων και δυσκολιών που δεν
μπορούν να περπατήσουν, όπως είναι επί παραδείγματι η μη κάλυψη από το
τραπεζικό σύστημα των δανείων για επενδύσεις. Εκατοντάδες σχέδια βελτίωσης αυτή
την ώρα βρίσκονται σε εκκρεμότητα εξαιτίας της κατάργησης της αγροτικής πίστης
και εξαιτίας της χαριστικής μεταφοράς της Αγροτικής Τράπεζας στην Τράπεζα Πειραιώς.
Έχει εγκαταλειφθεί αυτό το κομμάτι.
Επίσης,
έχουμε ένα δεύτερο ζήτημα που είναι η καθυστέρηση λειτουργίας του Ταμείου
Αγροτικής Επιχειρηματικότητας. Εδώ και χρόνια το φωνάζαμε και τώρα ψελλίζετε
για το συγκεκριμένο χωρίς να έχει μέχρι τώρα τουλάχιστον κάνει μία ουσιαστική
παρέμβαση.
Ένα
τρίτο ζήτημα είναι η αδυναμία κάλυψης του ΦΠΑ και της εθνικής συμμετοχής.
Και,
βεβαίως, το τέταρτο και σημαντικότερο είναι η διάλυση των θεσμών ευρύτερα του
αγροτικού χώρου, όπως είναι οι συνεταιρισμοί, οι συμπράξεις κ.λπ.
Άρα,
λοιπόν, αυτά δεν επιλύονται με το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου το οποίο –όπως
συμβαίνει μέχρι σήμερα με όλους τους αναπτυξιακούς νόμους- έχει μία
συγκεκριμένη στόχευση, να υπηρετούν δηλαδή επενδύσεις «ημετέρων», αρκεί να
απορροφούν κρατικούς και κοινοτικούς πόρους, βάζοντας σε δεύτερη μοίρα τη
βιωσιμότητά τους.
Αυτό
ξέρετε ότι το έχει βιώσει η ελληνική επικράτεια. Γνωρίζετε ήδη από το ν. 1262
μέχρι και σήμερα όλους τους αναπτυξιακούς νόμους που έχουν γεμίσει κουφάρια
ιδιαίτερα την επαρχία. Δυστυχώς, φαίνεται ότι και η σημερινή πρωτοβουλία σας θα
υπηρετήσει τουλάχιστον αυτή τη δύσκολη προοπτική.
Βέβαια,
για να υπηρετήσετε και τις πολιτικές σας, εσείς έχετε στη φαρέτρα σας και ένα
άλλο δίκαιο, το δίκαιο της πυγμής. Επιτρέψτε μου να το αναφέρω, διότι όλα αυτά
τα οποία συνέβησαν στη Χαλκιδική την τελευταία περίοδο δείχνουν ότι οι
επενδύσεις σας θέλετε να στηριχθούν όχι μόνο στο θεσμικό πλαίσιο που
επιχειρείτε να φτιάξετε, αλλά κυρίως στην τρομοκρατία, στο δίκαιο της πυγμής.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε γράφετε τα σχόλια σας με ελληνικούς χαρακτήρες (κεφαλαία ή μικρά). Επίσης παρακαλούμε πολύ να μην γράφετε υβριστικά σχόλια. Πάντα υπάρχει τρόπος να περιγράψετε μία κακή κατάσταση χωρίς ύβρεις.
Σχόλια με λατινικούς ή άλλους χαρακτήρες, όπως επίσης σχόλια υβριστικά και συκοφαντικά στο εξής θα διαγράφονται.
Παρακαλούμε λοιπόν τους φίλους αναγνώστες:
ΟΧΙ SPAM,
ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ
Παρακαλούμε επίσης τα σχόλιά σας να είναι σχετικά με την ανάρτηση.
ΣΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ ΑΡΘΡΑ, ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΠΩΝΥΜΑ ΣΧΟΛΙΑ.