Δευτέρα, 29 Μαΐου 2017

Uber - Airbnb ...με... κυβέρνηση της «Αριστεράς»


Του ΓΙΑΝΝΗ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗ


Κε αρχισυντάκτη

Uber-Airbnb Το νέο είναι ζωή με δικαιώματα και όχι σαν είλωτες.

Παίρνω αφορμή από την περιγραφή του συναδέλφου μου ταξιτζή Γιώργου, στην τελευταία γενική συνέλευση του ραδιοταξί όπου είμαι συνέταιρος. Για το πώς γνώρισε έναν οδηγό της Uber, την συνομιλία τους, την περιγραφή ενός ανέργου για δυο χρόνια που επιτέλους βρήκε απασχόληση για να θρέψει τα παιδιά του, με το αυτοκινητάκι του και ερασιτεχνικό δίπλωμα, με 30 μέρες δουλειά το μήνα, από το χάραμα ως την νύχτα. Είναι δηλαδή, ένα από τα 1200 αυτοκίνητα της Uber στην Αθήνα που για την κυβέρνηση της «Αριστεράς» δεν υπάρχουν. Ίσως δεν έχει τόσο σημασία, αλλά και μετρητά εισπράττουν και όχι πληρωμή μέσω καρτών, όπως ισχυρίζεται η Uber.

Τα παραπάνω είναι σε άμεση συσχέτιση με την εταιρεία Airbnb που παρέχει φιλοξενία επ’ αμοιβή σε οποίο σπίτι είναι άδειο. Με τουρίστες που τους τούς βλέπουμε σε γειτονιές που τον προηγούμενο καιρό έδρασαν τα φασιστοειδή της ΧΑ, για να τις «καθαρίσουν» από τους μετανάστες. Όπως στην Κυψέλη και μάλιστα πολλοί ευρωπαίοι έχουν κάνει «πολύ επικερδείς επενδύσεις» σε πολλές χώρες της Ευρώπης. Αγοράζοντας και στην χώρα μας τα ακατοίκητα και υπερφορολογημένα σπίτια σε τιμές τρεις φορές περίπου χαμηλότερες από την προ της κρίσης αξίες. Και όλα αυτά με μαύρα χρήματα και εργαζόμενους που δεν φαίνονται πουθενά.

Την ενημέρωση που είχαμε από την Πανελλήνια ομοσπονδία ταξί, για το νέο νόμο των ΣΥΡΙΖΑ -ΑΝΕΛ που δήθεν θα βάλει φρένο στην Uber νομιμοποιώντας τη!!!!!! Ενώ στην ουσία βάζει κανόνες που ευνοούν μονό τα μονοπώλια, νομιμοποιώντας μαζί με τους ενδιάμεσους και την Ubber. Η ομοσπονδία και ο ΣΑΤΑ έχει «ξεχάσει» πλέον να μας μιλάει για τις υπάρχουσες ηλεκτρονικές εφαρμογές και με την σιωπή της στήριξε όλο το προηγούμενο διάστημα τις ηλεκτρονικές εφαρμογές BΕΑT,PLON PLUS κ.λπ. Ουδεμία κουβέντα για την πώληση της ΒΕΑΤ για 40 εκατομμύρια.

Αυτό που συμβαίνει σε όλα τα παραπάνω είναι συγκέντρωση οικονομίας και δημιουργία επενδυτικών ευκαιριών για τα μονοπώλια και μοίρασμα της μεταφοράς σε δύο μεγάλες εταιρείες, εξολόθρευση ταξιτζήδων, ενοικιαζομένων δωματίων, μικρών ξενοδοχείων κ.α.. Όλα αυτά βέβαια με μοναδικό στόχο τους αυτοαπασχολούμενους και τους εργαζόμενους που δεν θα έχουν πλέον κανένα δικαίωμα γιατί θα θεωρούνται εργολάβοι, με κατάργηση μισθού, ασφάλισης, υπερωριών, εργασιακή καπιταλιστική ζούγκλα. Τα παραπάνω για τους καπιταλιστές είναι «αλλαγή υποδείγματος» όπως ισχυρίζονται, η λεγόμενη «gig economy», δηλαδή οικονομία κατά παραγγελία.

Το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, η ΝΔ με τον Χατζιδάκη και τον Μητσοτάκη και μία πλειάδα στελεχών, στηρίζουν τον εργασιακό μεσαίωνα, «γιατί να το κρύψουν άλλωστε». Όλα τα προηγούμενα χρόνια μαζί με το ΠΑΣΟΚ έβγαζαν νόμους που σαλαμοποιούσαν τα μέτρα της συγκέντρωσης, όπως ο νομός του Ραγκούση, που κατάργησε τα επαγγελματικά διπλώματα, την ψυχιατρική εξέταση για το διπλωμα κ.λπ. Τώρα καταλαβαίνουμε που στόχευαν, στην εξόντωση των αυταπασχολούμενων.

Η καπιταλιστική ανάπτυξη είναι σε όφελος των καπιταλιστών και κανενός αλλουνού. Το πραγματικά νέο είναι η ζωή με δικαιώματα και όχι σαν είλωτες. Μόνος δρόμος η ανάσχεση των μέτρων με αγώνα και η αλλαγή της κοινωνίας.

Γιάννης Φραγκούλης
Αυτοκινητιστής
Καμένα Βούρλα
  

2 σχόλια:

  1. Έφτασε η ώρα του λογαριασμού για Airbnb και Uber;

    Η ανερχόμενη «οικονομία του διαμοιρασμού» αρχίζει να αισθάνεται την καυτή ανάσα των ελεγκτικών αρχών.

    Εξαρχής, η υπόσχεση της Airbnb, της Uber και της υπόλοιπης «οικονομίας του διαμοιρασμού» ήταν ότι χρησιμοποιώντας τα κοινωνικά μέσα και την ψηφιακή τεχνολογία, οι αγορές για αγαθά και υπηρεσίες όπως τα ταξί και τα ξενοδοχεία μπορούσαν να γίνουν πιο αποτελεσματικές και άρα να προσφέρουν περισσότερα οφέλη για την κοινωνία και τους επενδυτές.

    Όμως, αυτό το «χρυσό» όραμα για το μέλλον αρχίζει να φαντάζει κάπως …σκουριασμένο τώρα τελευταία.

    Πάρτε την Airbnb: αυξήθηκε με καταιγιστικούς ρυθμούς τα τελευταία οχτώ χρόνια επιτρέποντας στους ιδιοκτήτες σπιτιών και διαμερισμάτων να ενοικιάζουν τις κατοικίες τους σε ταξιδιώτες, γρήγορα και εύκολα. Εκατομμύρια άνθρωποι έχουν εκμεταλλευθεί τις υπηρεσίες αυτές, και πλέον η Airbnb έχει αγοραία αξία κοντά στα 30 δισεκατομμύρια δολάρια – σχεδόν ίδια με την αλυσίδα ξενοδοχείων Marriott International.

    Κάποιες εποπτικές αρχές, όμως, δεν είναι τόσο ενθουσιασμένες με την εταιρεία. Ένας αριθμός πόλεων και περιφερειών, από το Βερολίνο μέχρι το Σαν Φρανσίσκο, έχουν εφαρμόσει περιορισμούς στις ενοικιάσεις μέσω Airbnb, ισχυριζόμενες ότι η εταιρεία παραβιάζει μια σειρά νόμων και κανόνων. Η εταιρεία προσπαθεί να διαπραγματευτεί μια «ανακωχή» κάποιου είδους, λέγοντας ότι είναι διατεθειμένη να συλλέγει και να παραδίδει στο κράτος φορολογικά έσοδα, καθώς και να προβεί σε άλλες παραχωρήσεις.

    Διαβάστε ακόμη: Τα τεράστια κέρδη που μπορεί να φτάσει η Airbnb σε τρία χρόνια

    Το πρόβλημα είναι ότι αυτές οι παραχωρήσεις και οι περιορισμοί είναι πιθανό να μειώσουν σημαντικά το περιθώριο κερδοφορίας και, άρα, να περιορίσουν τα οφέλη που υποτίθεται ότι θα προέκυπταν από την οικονομία του διαμοιρασμού. Και η Airbnb δεν είναι ο μόνος πάροχος υπηρεσιών που βρίσκεται αντιμέτωπος με αυτά τα προβλήματα.

    Η Uber εμπλέκεται σε παρεμφερείς διαμάχες με τις ελεγκτικές αρχές από τότε που ξεκίνησε να παρέχει την εναλλακτική προς τα ταξί υπηρεσία της το 2009. Σε κάποιες πόλεις έχει απαγορευτεί εντελώς. Σε πολλές περιπτώσεις, οι αρμόδιες αρχές (και οι ανταγωνιστές) επισημαίνουν ότι η εξοικονόμηση κόστους που προσφέρει προκύπτει επειδή η εταιρεία αποφεύγει πολλές από τις υποχρεώσεις στις οποίες υπάγονται τα ταξί.

    Μεταξύ άλλων, οι οδηγοί της Uber δεν είναι ασφαλισμένοι και δεν έχουν καμία εργατική παροχή από την εταιρεία επειδή θεωρούνται ελεύθεροι επαγγελματίες. Όμως, αυτό το εργασιακό καθεστώς έχει αμφισβητηθεί στα δικαστήρια σε μέρη όπως η Καλιφόρνια και το Ηνωμένο Βασίλειο. Εάν η Uber κληθεί να αντιμετωπίζει τους εργαζομένους της σαν εργοδότης, τότε τα κόστη της θα αυξηθούν κατακόρυφα.

    Το συμπέρασμα είναι ότι εάν η διαδικασία επιβολής ρυθμίσεων στις εταιρείες της «οικονομίας του διαμοιρασμού» συνεχιστεί, ένα μεγάλο μέρος της δημοφιλίας αυτών των εταιρειών μεταξύ των επενδυτών θα εξαλειφθεί.

    Πηγή: fortune.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. τα είπατε όλα ευχαριστώ για την εξειδίκευση ΓΦ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε γράφετε τα σχόλια σας με ελληνικούς χαρακτήρες (κεφαλαία ή μικρά). Επίσης παρακαλούμε πολύ να μην γράφετε υβριστικά σχόλια. Πάντα υπάρχει τρόπος να περιγράψετε μία κακή κατάσταση χωρίς ύβρεις.

Σχόλια με λατινικούς ή άλλους χαρακτήρες, όπως επίσης σχόλια υβριστικά και συκοφαντικά στο εξής θα διαγράφονται.

Παρακαλούμε λοιπόν τους φίλους αναγνώστες:

ΟΧΙ SPAM,
ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

Παρακαλούμε επίσης τα σχόλιά σας να είναι σχετικά με την ανάρτηση.

ΣΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ ΑΡΘΡΑ, ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΠΩΝΥΜΑ ΣΧΟΛΙΑ.

______________________________________ Αρχειοθήκη αναρτήσεων ιστολογίου