Τρίμηνη φυλάκιση και χρηματική ποινή για την μη πληρωμή εισιτηρίου στα μέσα μεταφοράς και πρόστιμο 200 ευρώ με δυνητική αφαίρεση του διπλώματος, της άδειας κυκλοφορίας και των πινακίδων για 20 ημέρες για τους παραβάτες των διοδίων προβλέπει τελικά η τροπολογία που κατέθεσε στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών, κ. Δημ. Ρέππας.
Η τροπολογία, η οποία προστίθεται στο νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες μετατρέπει την μη πληρωμή κομίστρου στις αστικές συγκοινωνίες σε πλημμέλημα και την άρνηση καταβολής διοδίου σε παράβαση του ΚΟΚ.
Αποφυγή πληρωμής εισιτηρίου
«Όποιος, χωρίς την καταβολή αντιτίμου υπό τη μορφή εισιτηρίου ή οποιαδήποτε άλλη προβλεπόμενη μορφή, χρησιμοποιεί μέσο δημόσιας συγκοινωνίας που προορίζεται για κοινή χρήση ή εισέρχεται με τον σκοπό αυτό σε χώρο όπου ασκείται έλεγχος για την καταβολή του ανωτέρω αντιτίμου με φυλάκιση μέχρι τριών μηνών και με χρηματική ποινή. Η ποινική δίωξη ασκείται ύστερα από έγκληση» αναφέρεται στην τροπολογία.
Στην αιτιολογική έκθεση σημειώνεται ότι «η λαθρεπιβίβαση στα μέσα μαζικής μεταφοράς θέτει υπό σοβαρή διακινδύνευση την οικονομική και λειτουργική βιωσιμότητα του συστήματος των δημοσίων συγκοινωνιών της χώρας».
«Η ηθική απαξία της συμπεριφοράς αυτής είναι ιδιαίτερα μεγάλη, δεδομένου ότι η εν λόγω παραβατικότητα επηρεάζει εν τέλει και έχει αρνητικό αντίκτυπο στο σύνολο των πολιτών και της κοινωνίας. Για τους παραπάνω λόγους κρίνεται απαραίτητη η ποινική πρόληψη, και προτείνεται η θέσπιση ρυθμίσεων αντίστοιχων με εκείνες του ..άρθρου 391 του Ποινικού Κώδικα, το οποίο είχε καταργηθεί με το άρθρο 1 παρ. 12β΄ του ν. 2207/1994, όταν οι εν γένει συνθήκες ήταν διαφορετικές και είχε θεωρηθεί ότι επαρκούσαν οι διοικητικές κυρώσεις για να αποτρέψουν την παραβατική συμπεριφορά» επισημαίνεται.
Παράβαση του ΚΟΚ η παράβαση στα διόδια
Στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (άρθρο 29 του ν. 2696/1999) προστίθεται η εξής παράγραφος:
«Απαγορεύεται η κυκλοφορία οχημάτων σε αυτοκινητόδρομους, οδούς ταχείας κυκλοφορίας, σήραγγες και γέφυρες που διακρίνονται με ειδικές πινακίδες σήμανσης χωρίς την καταβολή διοδίου τέλους, όταν και όπου προβλέπεται η καταβολή αυτή. Για την καταβολή του διοδίου τέλους είναι υπόχρεοι εις ολόκληρον ο κύριος και ο οδηγός του οχήματος. Η βεβαίωση της παράβασης γίνεται από τα αρμόδια αστυνομικά όργανα που τη διαπιστώνουν είτε αυτοπροσώπως». Στην αιτιολόγηση της απόφασης τονίζεται ότι «η με οποιοδήποτε τρόπο άρνηση ή αποφυγή πληρωμής διοδίων τελών σε αυτοκινητόδρομους, οδούς ταχείας κυκλοφορίας, σήραγγες και γέφυρες συνιστά αποκλίνουσα συμπεριφορά που προκαλεί κωλυσιεργία, επηρεάζει αρνητικά την κυκλοφορία αλλά και την ασφάλεια και λειτουργία της συγκοινωνιακής εγκατάστασης».
«Προς τούτο συνιστάται η θέσπιση ρητής απαγόρευσης και εντεύθεν η απειλή των προβλεπόμενων κυρώσεων. Η προτεινόμενη διάταξη εντάσσεται συστηματικά στο άρθρο 29 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όπου και ρυθμίζεται η εν γένει κίνηση οχημάτων σε αυτοκινητόδρομους, οδούς ταχείας κυκλοφορίας και σήραγγες», αναφέρεται. «Η παράβαση μπορεί να διαπιστώνεται από τα αρμόδια αστυνομικά όργανα με αυτοπρόσωπη παρουσία κατά τη διάπραξή της ή κατόπιν ελέγχου του οχήματος. Σε κάθε περίπτωση η παράβαση βεβαιώνεται από την αρμόδια αστυνομική υπηρεσία και συνεπάγεται για τον παραβάτη την επιβολή του διοικητικού προστίμου που προβλέπεται στο τέλος της παραγράφου 11 του άρθρου (200 ευρώ) και τη δυνητική επιβολή των διοικητικών μέτρων του άρθρου 103 παρ. 2 του Κώδικα (αφαίρεση άδειας ικανότητας οδηγού, άδεια κυκλοφορίας και κρατικών πινακίδων οχήματος για 20 ημέρες)» καταλήγει.
Έρχεται έκπτωση στα μέσα μεταφοράς για ανέργους
Το υπουργείο Υποδομών βρίσκεται σε συνεννόηση με το Υπουργείο Εργασίας, προκειμένου να συναφθούν προγραμματικές προγραμματικές συμβάσεις ανάμεσα στους συγκοινωνιακούς φορείς και τα κατά περίπτωση υπουργεία και οργανισμούς, «ώστε να διατίθεται αισθητά μειωμένο εισιτήριο σε κατηγορίες πολιτών που εμπίπτουν στην άσκηση στοχευμένης κοινωνικής πολιτικής», όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών.
ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΠΟΥ ΔΙΑΝΥΟΥΜΕ,
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΦΑΝΕΡΑ ΚΑΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΜΑΣ, ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΠΡΟΣΧΗΜΑ, ΝΟΜΟΘΕΤΕΙ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΑΔΙΚΩΝ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ ΕΤΑΙΡΙΩΝ!!!
Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΠΟΥ ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ ΠΩΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ, ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ ΚΑΙ ΦΡΟΝΤΙΖΕΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΤΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΙΩΝ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ..
ΑπάντησηΔιαγραφή