Αυξάνονται μέχρι και 66% τα διόδια στην Αθηνών -Λαμίας, σε τμήματα του εθνικού -πάλαι ποτέ- οδικού δικτύου που κατασκευάστηκαν με δημόσια χρηματοδότηση και παραχωρήθηκαν σε μεγαλοεργολάβους για να επιβάλλουν πανάκριβα διόδια.
Η Περιφέρεια δεν αντέδρασε ποτέ και το κίνημα "δεν πληρώνω στα διόδια" έμεινε χωρίς υποστήριξη να αντιμετωπίσει τους πανίσχυρους νέους "ιδιοκτήτες" της ΠΑΘΕ.
Και ενώ εδώ και τρία χρόνια, τα έργα έχουν σταματήσει και οι εργολάβοι εξακολουθούν να εισπράττουν, οι συμβάσεις ΄παραχώρησης τροποποιούνται ώστε να εισπράξουν ένα νέο πακτωλό δις ευρώ, που θα καταβάλει το δημόσιο και οι οδηγοί.
Όπως αναφέρουν δημοσιεύματα, σύμφωνα με την εισήγηση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, η απώλεια εσόδων του κράτους μπορεί να φτάσει ακόμη και τα 9 δισ. ευρώ. Επιπλέον το Δημόσιο θα καλύψει χρηματοδοτικό κενό των έργων ύψους 1,14 δισ. ευρώ αυξάνοντας τη χρηματοδοτική του συμβολή, ενώ από τις συμβάσεις αφαιρούνται από τα έργα 280 χιλιόμετρα οδοστρώματος.
Για τους οδηγούς, η διαδρομή Αθήνα - Λαμία - Αθήνα της Νέας Οδού, θα έχει συνολικά αύξηση 48,5%! Στον οδικό άξονα Αιγαίου Α.Ε., στους σταθμούς διοδίων Πελασγίας και Μοσχοχωρίου, το αντίτιμο του διοδίου αυξάνεται έως και 33%. Τέλος στον οδικό άξονα – παρωδία Κεντρικής Ελλάδας, για τον οποίο προβλέπεται να κατασκευαστεί τμήμα 90 χλμ., από την Ξυνιάδα, στον Δομοκό, έως τα Τρίκαλα, θα συνεχίσει η είσπραξη του διοδίου 1,65 ευρώ για τα Ι.Χ. στον σταθμό διοδίων της Αγίας Τριάδας, στο ύψος των Θερμοπυλών.
Αποτέλεσμα; Με τα διόδια να έχουν φθάσει σε απαγορευτικό ύψος, την τιμή των καυσίμων και την κρίση, η κίνηση των οχημάτων θα μειωθεί ακόμη περισσότερο. Τα έσοδα θα μειωθούν, το δημόσιο θα κληθεί να καλύψει την απώλεια, οι πολίτες που πληρώνουν θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν επικίνδυνους παράδρομους. Τι στοίχημα ότι στις ερχόμενες εκλογές, θα μας μιλάνε πάλι για ανάπτυξη;
Δέσποινα Σπανούδη
π.περιφερειακή σύμβουλος Στερεάς Ελλάδας
(ο τίτλος της ανάρτησης είναι από το ιστολόγιο του Χάρυ Κλυνν,
o ο χάρτης είναι από την Κυριακάτικη Αυγή, η φωτογραφία από το zoogla.gr)
ΑπάντησηΔιαγραφή60% ΑΥΞΗΣΗ ΔΙΟΔΙΩΝ ΖΗΤΟΥΝ? ΜΗΝ ΠΛΗΡΩΝΕΤΕ! ΜΗΝ ΠΛΗΡΩΝΕΤΕ ΟΣΟΙ ΦΟΒΑΣΤΕ τουλαχιστον στα ορια του νομου σας οπου υπαρχουν διοδια.Εσεις που καθημερινα χρειαζεται για 20-30 χιλιομετρα να μεταβειτε στην εργασια σας ,στην πρωτευουσα του νομου σας Η αντισταση σε τετοια μικρα πραγματα αλλα σημαντικα για την καθημερινοτητα μας ,οπως η ΜΗ ΠΛΗΡΩΜΗ διοδιων, 5 ευρω στα ΚΥΑ πολλες φορες γινεται η αρχη για να αντισταθουμε και σε μεγαλυτερα προβληματα.ΜΗΝ ΠΛΗΡΩΝΕΤΕ ΔΙΟΔΙΑ , οταν δεν ειναι εκει η τροχαια και αν ειναι ζητειστε πιστωτικο "αδυναμια πληρωμης " λεγεται - οπως και εμεις απο ΤΡΑΓΑΝΑ ΔΕΝ πληρωνουμε 4 χρονια τωρα ΚΑΙ ΣΠΡΩΧΝΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΜΠΡΙΖ ΤΗΝ ΜΠΑΡΑ, χωρις να εχει γινει κατι , γιατι απλα εχουμε το δικαιο με το μερος μας ! Α).Οι δρομοι εχουν γινει απο μας και συμφωνουμε να πληρωνουμε 50-100 τον χρονο για ολη την Ελλαδα για την συντηρηση τους( πιο πολλα πληρωνουμε με τα τελη κυκλοφοριας) Β.) Η οδηγια 62/1999 της ΕΕ λεει οτι θα πρεπει να υπαρχουν διοδια σε ολοκληρωμενους αυτοκινητοδρομους (πχ Π.Α.ΘΕ. Πατρα-Αθηνα -ΘΕσσαλονικη-μη ολοκληρωμενος ) και στην περιπτωση που δεν εχουν ολοκληρωθει ,διοδια μονο στα τουνελ (πχ μονο Αγ.Κων/νο και Καμ. Βουρλα) Γ.) Η συμβαση παραχωρησης προβλεπει να πληρωνεις ανα χιλιομετρο 0,05 Ευρω ...πχ για 10 χιλ 50 λεπτα και οχι 2,50 που ζητουν στα διοδια ΤΡΑΓΑΝΑΣ Δ.) Τα διοδια στον κομβο ΤΡΑΓΑΝΑΣ ειναι παρανομα γιατι δεν υπαρχει μελετη , μπορειτε να περασετε απλα σπρωχνοντας με το παμπριζ την μπαρα χωρις κανεις να σας ενοχλησει μιας και δεν υπαρχει ουτε καμερα,αλλα και να σας ενοχλησει ο υπαλληλος του λετε οτι ειναι παρανομα και θα τον μηνυσετε!ΑΝΤΙΣΤΑΘΕΙΤΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ!ΜΟΝΟ ΕΤΣΙ ΘΑ ΚΕΡΔΙΣΟΥΜΕ!ΑΣ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΑΣ ,ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΜΑΣ,το νομό μας,την περιφέρειά μας ,το κράτος μας!