Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2014

Ξανά στη Βουλή φέρνει το θέμα της πρώην Μεραρχίας Υποστηρίξεως Λαμίας ο Δημήτρης Μπριάνης

  
Ερώτηση προς τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας, με θέμα την πρώην Μεραρχία Υποστηρίξεως Λαμίας, κατέθεσε στη Βουλή, ο Βουλευτής Φθιώτιδας της Νέας Δημοκρατίας κ. Δημήτρης Μπριάνης.
   
Ο κ. Μπριάνης ζητά από τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας πλήρη ενημέρωση για τους λόγους που συντέλεσαν στη μεταφορά της ΜΕΡ.ΥΠ στη Θεσσαλονίκη καθώς και για τις σημερινές -μετά τη μεταφορά- επιχειρησιακές δυνατότητες της ΜΕΡ.ΥΠ. Επιπλέον ζητά από τον Υπουργό να μη δοθούν οι κτιριακές εγκαταστάσεις της ΜΕΡΥΠ σε άλλους, μη στρατιωτικούς φορείς. Αντίθετα ζητά οι εγκαταστάσεις της προς χρήση σε άλλες στρατιωτικές μονάδες, όπω είναι η Δ.Υ.Β (Διοίκηση Υποστήριξης Βάσεως), που τώρα εδρεύει με την Α.Σ.Δ.Υ.Σ στο Γουδί.
Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης του Βουλευτή:


ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας

Θέμα: Πρώην Μεραρχία Υποστηρίξεως Λαμίας

Kύριε Υπουργέ,

           Όπως γνωρίζετε, προ ενός έτους περίπου ελήφθη η απόφαση μετασταθμεύσεως της Μεραρχίας Υποστηρίξεως (ΜΕΡ.ΥΠ) από την πόλη της Λαμίας στην πόλη της Θεσσαλονίκης.
        Η ΜΕΡ.ΥΠ, εδρεύουσα στην πόλη της Λαμίας επί πολλές δεκαετίες, αρχικά ως Στρατηγείο Κεντρικής Ελλάδας (Σ.Κ.Ε) έχει ως αποστολή την υποστήριξη της 1ης Στρατιάς (και αν απαιτείτο από τις περιστάσεις, και των νησιών), και ειδικότερα την υποστήριξη των Μονάδων αυτής σε τρόφιμα, καύσιμα, πυρομαχικά, υγειονομική και τεχνική υποστήριξη , κάλυπτε δε επιχειρησιακά (και σε ειρηνική περίοδο ) όλο τον γεωγραφικό χώρο από Αττική και πάνω, ως την Θεσσαλονίκη, δηλαδή τον κεντρικό κορμό της χώρας ελέγχοντας πλέον των άλλων, τον κεντρικό οδικό και σιδηροδρομικό άξονα, είχε δε στην οργανική της δομή αλλά και υπό τον επιχειρησιακό της έλεγχο, μεγάλο αριθμό  Σχηματισμών Διοικητικής Μερίμνης και ζωτικών Μονάδων και Υπομονάδων, όπως την 874 Α.Κ (αποθήκη καυσίμων), η οποία καταργήθηκε ‘’ εν μία νυκτί ‘’ το 2006, και άλλες Μονάδες πυρομαχικών και υποστηρίξεως γενικότερα, στην Κεντρική Ελλάδα.
  
       Κύριε Υπουργέ, με τη μεταστάθμευση της ΜΕΡ.ΥΠ από τη Λαμία στη Θεσσαλονίκη, βορείως και εμπρός του Στρατηγείου και Μονάδων της Ιης Στρατιάς (τις Μονάδες της οποίας την ευθύνη υποστηρίξεως από πλευράς Διοικητικής Μέριμνας ,όπως προείπα, είχε και έχει η ΜΕΡ.ΥΠ ), δημιουργούνται εύλογα ερωτηματικά ως προς την ικανότητά της να ανταποκριθεί στην αποστολή της, και εν καιρώ πολέμου και εν καιρώ ειρήνης, και τούτο διότι έχουμε το επιχειρησιακό άτοπο, αντί η ΜΕΡ.ΥΠ να βρίσκεται στα μετόπισθεν της 1ηςΣτρατιάς για να την επικουρεί, όπως είναι η αποστολή της, να βρίσκεται έμπροσθεν αυτής,  και όπως λέει ο θυμόσοφος λαός μας, «το κάρο βρέθηκε μπροστά από το άλογο». Πέραν δε αυτού, δημιουργήθηκε αυτομάτως ένα επιχειρησιακό κενό διεξαγωγής και ελέγχου επιχειρήσεων πολεμικής και ειρηνικής περιόδου στην κεντρική Ελλάδα, στο χώρο που κάλυπτε νωρίτερα η ΜΕΡ.ΥΠ εδρεύουσα στην πόλη της Λαμίας.
     
        Ειδικότερα, μπορεί η ΜΕΡ.ΥΠ από την Θεσσαλονίκη να διοικεί επί παραδείγματι τις μεγαλύτερες Μονάδες πυρομαχικών ευρισκόμενες δεκάδες χιλιόμετρα μακράν της Θεσσαλονίκης και να ελέγχει την ασφάλειά τους; Μπορεί να ελέγχει και να διασφαλίζει τον κεντρικό οδικό και σιδηροδρομικό άξονα Κεντρικής Ελλάδος, που διασχίζουν τη χώρα από  Νότο προς Βορρά, όντως ευρισκόμενη στη Θεσσαλονίκη; Μπορεί να ασκεί επαρκώς επιχειρησιακή δράση και έλεγχο εξ αποστάσεως; Μπορεί να συντονίζει τις επιχειρήσεις μεταφορών και συντηρήσεως του Στρατού μας από Νότια προς Κεντρική και Βόρεια Ελλάδα και ποιός διασφαλίζει τους ζωτικούς χώρους της Κεντρικής Ελλάδος (λιμάνια, αεροδρόμια, δορυφορικούς σταθμούς του ΟΤΕ , υποσταθμούς της ΔΕΗ, οδικούς άξονες, σιδηροδρομικές γραμμές, οδικές και σιδηροδρομικές γέφυρες, αγωγό καυσίμων κλπ); Μπορεί από τη Θεσσαλονίκη να επιτάσσει ιδιωτικές κλινικές, νοσοκομειακές κλίνες και οχήματα υγειονομικά, ιδιωτικά συνεργεία, βιομηχανίες, βιοτεχνίες, μεταφορικά οχήματα, βαρέα χωματουργικά μηχανήματα κατασκευής έργων και αποκαταστάσεως ζημιών, επιχειρήσεις καυσίμων και τροφίμων της Κεντρικής Ελλάδος; Μπορεί να εφαρμόσει βιομηχανική κινητοποίηση στην Κεντρική Ελλάδα; Ποιος καλύπτει τεχνικά, υγειονομικά και με καύσιμα τις διερχόμενες φάλαγγες οχημάτων από και προς το Θέατρο Επιχειρήσεων της Βόρειας Ελλάδας; Ποιος εξασφαλίζει και ποιος συντονίζει την εξασφάλιση των περιουσιών των πολιτών της περιοχής σε περίοδο επιχειρήσεων; Ποιος αντιμετωπίζει τις ασύμμετρες απειλές; Και ποιος συντονίζει και ελέγχει όλα τα παραπάνω στην Κεντρική Ελλάδα; Η ΜΕΡΥΠ από τη Θεσσαλονίκη;
      Περαιτέρω, εν καιρώ ειρήνης, έκτακτα γεγονότα και καταστροφές, όπως σεισμοί, επιδημίες, πυρκαγιές κλπ που επιτάσσουν την εφαρμογή του σχεδίου «Ξενοκράτης», απαιτούν δράσεις και  συντονισμό, με τη συμμετοχή στρατού, και με τί μέσα θα αντιμετωπισθούν όλα αυτά όταν δεν υπάρχει στρατός πλέον στην Κεντρική Ελλάδα, και δεν υπάρχουν πλέον από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη στρατιωτικές μονάδες για όλα αυτά;
     Είναι επίσης γνωστό ότι το ΚΕΥΠ (Κέντρο Εκπαίδευσης Υλικού Πολέμου), η μόνη εναπομένουσα στην περιοχή δύναμη, έχει άλλη αποστολή, άσχετη με τα παραπάνω.
       Κύριε Υπουργέ, με τη μεταστάθμευση της ΜΕΡ.ΥΠ έμειναν και παραμένουν έως σήμερα αναξιοποίητα και παραδομένα στη φθοροποιό επενέργεια του χρόνου, (κοινώς ρημάζουν) τα κτίρια (κύρια και υποστηρικτική υποδομή) στα οποία στεγάζονταν όλες οι Υπηρεσίες της Μεραρχίας.
       Τα κτίρια αυτά, καθόσον γνωρίζω, αποτελούν περιουσία του Ταμείου Εθνικής Άμυνας (ΤΕΘΑ) , επ’ ωφελεία του ελληνικού Στρατού, το οποίο σύμφωνα  με το Άρθρο 2,  του ιδρυτικού Νόμου 4407/1929, περί  “ Σκοπού του Ταμείου Εθνικής Αμύνης ”, « Η περιουσία του Ταμείου Εθνικής Αμύνης διατίθεται αποκλειστικώς και μόνον προς τον σκοπόν της συμπληρώσεως των μέσων της κατά  ξηράν αμύνης της χώρας,ήτοι:
 
α/ Δια την προμήθειαν υλικού επιστρατεύσεως  πάσης αρμοδιότητος 
 
β/ Δια την κατασκευήν και ανακαίνιση στρατιωτικών κτιρίων εν γένει 
 
γ/ Δια την κατασκευή οχυρών
Το ΤΕΘΑ  λειτουργεί βάσει του εν λόγω Νόμου και των συναφών με αυτόν Διαταγμάτων, με γνώμονα το προαναφερθέν Άρθρο 2 και βασική αποστολή την συνδρομή του στην συμπλήρωση και επαύξηση της κατά ξηρά αμύνης  της χώρας, μέσω της ορθής διαχείρισης και αξιοποίησης της ακινήτου περιουσίας που διαθέτει   [είναι κάτοχος του 0,19% (251.536.177  μ2 ) της συνολικής Ελληνικής Επικράτειας και 1477 ακινήτων.]
   
       Τί θα γίνει λοιπόν με τα κτίρια αυτά; Θα παραμένουν αναξιοποίητα; Ή θα δοθούν κατά παρέκκλιση σε άλλους, μη στρατιωτικούς φορείς; Υπάρχει η δυνατότητα ανταλλαγής με άλλα δημόσια κτίρια ανήκοντα στο Δημόσιο;
       Αν θεωρήσουμε ότι η ΜΕΡ.ΥΠ δεν πρόκειται να επανέλθει, για ποιό λόγο δεν δίδονται οι εγκαταστάσεις της προς χρήση σε άλλες στρατιωτικές μονάδες,- όπως είναι φυσικό και εύλογο-,  και μία  τέτοια θα μπορούσε να είναι η Δ.Υ.Β (Διοίκηση Υποστήριξης Βάσεως), που τώρα εδρεύει με την Α.Σ.Δ.Υ.Σ στο Γουδί, και έχει παρόμοια με τη ΜΕΡ.ΥΠ επιχειρησιακή αποστολή, και η οποία στεγάζεται σε ανεπαρκείς χώρους ενώ παράλληλα αποτελεί επιχειρησιακό  στρατιωτικό λάθος να βρίσκονται μαζί στον ίδιο χώρο δύο μονάδες σε περίπτωση εχθρικής προσβολής;
       Επίσης, τί γίνεται με τις εγκαταστάσεις της πρώην Π.Α.Β.Υ.Π ( Προκεχωρημένη Αποθήκη Βάσεως Υλικού Πολέμου); Υπάρχει κάποιο σχέδιο αξιοποίησης τους στρατιωτικής ή μη; Γνωρίζετε ότι απ’ αυτές μόνο κάποιοι στάβλοι του πάλαι ποτέ 5/42 Συντάγματος Ευζώνων Λαμίας, είναι διασκευασμένοι σε ετοιμόρροπες αποθήκες;
       Κύριε Υπουργέ, η αποχώρηση της ΜΕΡ.ΥΠ από τη Λαμία, (και η συνεπαγόμενη μ αυτή αποχώρηση ολόκληρων οικογενειών στρατιωτικών, αξιωματικών και υπαξιωματικών, οικονομικά ενεργών), εκτός των άλλων, ήταν για την πόλη της Λαμίας και το Νομό Φθιώτιδας το τελευταίο και μεγαλύτερο πλήγμα στην αναπτυξιακή προοπτική και οικονομική ζωή της περιοχής, ως επακόλουθο της επί δεκαετίες «αποψίλωσής» της από νευραλγικές  Δημόσιες Υπηρεσίες, αρχής γενομένης από τη δεκαετία του 1980 με την Ακαδημία, Στρατιωτικές μονάδες, ΤΕΙ, Πανεπιστήμιο κλπ, και τελικά απότοκος της ολοένα και διαρκώς αυξανόμενης οικονομικής και κοινωνικής  συρρίκνωσής της.
  
     Είναι δεδομένο ότι η κατάργηση στρατιωτικών Μονάδων όπως της 874 Α.Κ και προεξάρχουσας της μεταστάθμευσης της ΜΕΡ.ΥΠ στη Θεσσαλονίκη, δημιουργούνται μείζονα προβλήματα, όχι μόνο και κυρίως ως προς το επιχειρησιακό σκέλος, αλλά και νομικά προβλήματα που άγονται ως προς την αξιοποίηση των κενών και εγκαταλελειμμένων κτιριακών υποδομών, και οικονομικά προβλήματα με την αποχώρηση στελεχών οικονομικά ενεργών για την τοπική κοινωνία αλλά ακόμη και  κοινωνικά προβλήματα, αφού ολόκληρες οικογένειες υποχρεώθηκαν να αλλάξουν μετά από πολλά χρόνια τον επαγγελματικό και οικογενειακό τους προσανατολισμό.
       Με την κατάργηση ή μεταστάθμευση των Στρατιωτικών Μονάδων από την περιοχή μας και εν γένει την Κεντρική Ελλάδα, παραμένει ουσιαστικά μόνο το ΚΕΥΠ και η λέσχη Αξιωματικών στη Λαμία, και γεννάται πλέον το ερώτημα ποιό θα είναι το επόμενο βήμα, και αν οι νέες διαμορφωθείσες συνθήκες διασφαλίζουν πλέον την ύπαρξη και αυτών των στρατιωτικών φορέων, ή το μέλλον αυτών, εκτός από άδηλο προβάλλει και δυσοίωνο για την ύπαρξή τους με τον κίνδυνο ολοκληρωτικής «αποστρατικοποίησης» της πόλης μας από το 1833!
       Μετά ταύτα , έχοντας υπόψιν όλα τα ανωτέρω ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1.Τη μεταστάθμευση της ΜΕΡ.ΥΠ από τη Λαμία στη Θεσσαλονίκη ποιοί λόγοι επέβαλλαν;
2.Μετά τη μεταστάθμευση της στη Θεσσαλονίκη άλλαξε κάτι προς όφελος της επιχειρησιακής της δράσης, κάνει δηλαδή κάτι περισσότερο απ ό,τι έκανε ευρισκόμενη στη Λαμία;
3.Στην Κεντρική Ελλάδα: Ποιός διασφαλίζει τους οδικούς άξονες και τον σιδηροδρομικό άξονα της χώρας  Αθήνα - Θεσσαλονίκη; Ποιος διασφαλίζει ζωτικούς χώρους; (λιμάνια, δορυφορικούς σταθμούς, υποσταθμούς ΔΕΗ, σταθμούς και κυκλώματα ΟΤΕ κλπ) και ιδιαίτερα κρίσιμες Μονάδες;  Ποιός συντονίζει τις επιχειρήσεις επιστρατεύσεως, ασφαλείας της και ειδικά από ασύμμετρες απειλές, εφοδιασμού-μεταφορών και συντηρήσεως του Θεάτρου Επιχειρήσεων Βόρειας αλλά και Νησιωτικής Ελλάδας από τη Νότια και Κεντρική Ελλάδα;
4.Ελλείποντος ανώτατου στρατιωτικού Διοικητού στη Κεντρική Ελλάδα είναι δυνατές όλες αυτές οι ενέργειες;
5.Χωρίς ουσιαστικά στρατιωτικές Μονάδες από Αθήνα έως Θεσσαλονίκη με τί μέσα, τόσο εν καιρώ πολέμου όσο και εν καιρώ ειρήνης,  μπορούν να γίνουν όλες οι παραπάνω επιχειρησιακές ενέργειες και να τεθεί σε εφαρμογή το σχέδιο ξενοκράτης; Είναι δυνατή η εξ αποστάσεως διοίκηση των επιχειρήσεων, έλεγχοι, συντονισμοί και εποπτεία;
6.Υπάρχει η δυνατότης ή η βούληση της Πολιτικής και Στρατιωτικής ηγεσίας για την επαναφορά της ΜΕΡ.ΥΠ στις εγκαταστάσεις της στη Λαμία με γνώμονα καθαρά το επιχειρησιακό όφελος και την αποτελεσματικότερη εκτέλεση της αποστολής της, δεδομένου ότι μόνο το προσωπικό του επιτελείου μετακινήθηκε, τα αρχεία και η υλική υποδομή της, και το κόστος μεταφοράς της είναι μηδαμινό;
7.Αν για οποιουσδήποτε λόγους δεν είναι δυνατή η επαναφορά της ΜΕΡΥΠ στη Λαμία, εξετάζει το Υπουργείο τη μεταστάθμευση άλλων στρατιωτικών μονάδων  για την πλήρωση των κενών κτιρίων και προπαντός την κάλυψη των επιχειρησιακών κενών που δημιουργήθηκαν με την λαθεμένη επιχειρησιακά μεταστάθμευση της ΜΕΡ.ΥΠ, και ως μία τέτοια θα μπορούσε να είναι  η ΔΥΒ, Μεραρχία της Διοίκησης Υποστήριξης Βάσεως, (ή οποιαδήποτε άλλη) η οποία έχει παρόμοιο επιχειρησιακό αντικείμενο με την ΜΕΡ.ΥΠ, και η οποία τώρα σταθμεύει μαζί με την ΑΣΔΥΣ (Ανώτατη Στρατιωτική Διοίκηση Υποστήριξης Στρατού) στο Γουδί, σε χωροταξική στενότητα, ενώ ταυτόχρονα είναι επιχειρησιακά και στρατηγικά  λάθος να βρίσκονται μαζί ;
8.Σε κάθε περίπτωση, τι γίνεται με τα αναξιοποίητα κτίρια της ΜΕΡ.ΥΠ αλλά και τους χώρους της πρώην ΠΑΒΥΠ; Μπορούν νομικά, περιουσιακά στοιχεία του Ελληνικού Στρατού, που ανήκουν στο Τ.Ε.Θ.Α επ’ ωφελεία  του στρατού ξηράς, και προορίζονται αποκλειστικά για χρήση από στρατιωτικές μονάδες,  να δοθούν προς χρήση σ άλλους φορείς του ευρύτερου ή στενότερου δημόσιου τομέα; Μπορούν  να ανταλλάσσονται  με άλλα συναφή κτίρια του Δημοσίου; Είναι αυτό προς το συμφέρον του ΤΕΘΑ;
9.Διασφαλίζεται η παρουσία του ΚΕΥΠ στη Λαμία, της Στρατιωτικής Λέσχης, των άλλων συγκείμενων στην περιοχή μας Μονάδων, Υπομονάδων κλπ;          

2 σχόλια:

  1. Στην ουσία ο κύριος Μπριάνης (συγγενής και στενός φίλος και συνεργάτης του κυρίου Γιαννόπουλου, να μη το ξεχνάμε) ζητάει από το υπουργείο να μη δοθεί το κτίριο της ΜΕΡΥΠ στη Περιφέρεια Στερεάς (δηλαδή στον Μπακογιάννη, ο οποίος το ζήτησε).

    Είναι φανερή και ξεκάθαρη η προσπάθεια να σαμποταριστεί η πρωτοβουλία Μπακογιάννη για παραχώρηση του κτιρίου της ΜΕΡΥΠ στη Περιφέρεια Στερεάς.

    Η ερώτηση άραγε έγινε με πρωτοβουλία του βουλευτή ή με εντολή κάποιου άλλου; Και αν έγινε κατόπιν εντολής άλλου... τότε ποιου;

    Κύριε Μπριάνη δεν αρχίσατε καλά. Ως βουλευτής θα έπρεπε να συνεργάζεστε με τον περιφερειάρχη (και όλη την αυτοδιοίκηση) κι όχι να να σαμποτάρετε ότι θετικό πάει να γίνει...

    Συνεχίζω να απορώ για τη χρονική στιγμή αυτής της ερώτησης... Γιατί τώρα; Γιατί μετά την πρωτοβουλία Μπακογιάννη;

    Ο χρόνος θα δώσει τις απαντήσεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Υπήρξε δημόσια ανακοίνωση από τον πρόεδρο των Απόστρατων Αξιωματικών πανω στην οποία πάτησε ο συγκεκριμένος βουλευτής. Τα ίδια ακριβώς ερωτήματα θετει η ανακοίνωση. Τα ερωτήματα είναι απλά για να απαντηθούν. Χρειαζόταν επιχειρησιακά η μετακίνηση της ΜΕΡΥΠ στη Θεσαλλονίκη. Αν ναι τοτε ας δωθούν όπου ειναι χρήσιμα τα κτηρια. Αν όχι και επιβλήθηκε ως λογιστικό μέτρο αν υποτεθεί ότι κάποια στιγμή θα πρέπει να επιστρέψει στη Λαμία τα κτήρια θα πρέπει να διασφαλιστούν .

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Παρακαλούμε γράφετε τα σχόλια σας με ελληνικούς χαρακτήρες (κεφαλαία ή μικρά). Επίσης παρακαλούμε πολύ να μην γράφετε υβριστικά σχόλια. Πάντα υπάρχει τρόπος να περιγράψετε μία κακή κατάσταση χωρίς ύβρεις.

Σχόλια με λατινικούς ή άλλους χαρακτήρες, όπως επίσης σχόλια υβριστικά και συκοφαντικά στο εξής θα διαγράφονται.

Παρακαλούμε λοιπόν τους φίλους αναγνώστες:

ΟΧΙ SPAM,
ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

Παρακαλούμε επίσης τα σχόλιά σας να είναι σχετικά με την ανάρτηση.

ΣΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ ΑΡΘΡΑ, ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΠΩΝΥΜΑ ΣΧΟΛΙΑ.

______________________________________ Αρχειοθήκη αναρτήσεων ιστολογίου