Τετάρτη 17 Οκτωβρίου 2012

Ο Συμεών Κεδίκογλου θέτει στον Υπουργό Ανάπτυξης ζήτημα υψηλότερων ενισχύσεων στις επιχειρήσεις στην Σκύρο και αλλαγή πλαισίου για την Εύβοια


Αξιοποιώντας την συγκυρία του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου του Υπουργείου Ανάπτυξης για τη διαμόρφωση φιλικότερου επιχειρηματικού περιβάλλοντος, ο Συμεών Κεδίκογλου εξηγεί πώς η Σκύρος, η Εύβοια και η Περιφέρεια συνολικά της Στερεάς Ελλάδας λαμβάνουν μειωμένους πόρους από το ΕΣΠΑ, ως Περιφέρεια του Στόχου ΙΙ, και ζητά να επανεξεταστούν τα ποσοστά ενίσχυσης των επιχειρήσεων στις διατάξεις του νομοσχεδίου, ώστε να έρθουν πιο κοντά στις ανάγκες και στην πραγματικότητα.
 
Ο Βουλευτής Ευβοίας καταθέτει ερώτηση στον Υπουργό στην οποία περνάει από το ειδικό ζήτημα της Σκύρου, που αν και νησί δεν αντιμετωπίζεται ως τέτοιο ως προς τα ποσοστά ενισχύσεων, τα οποία, αντί να φτάνουν το 50%, κυμαίνονται από 15% ως 35%, σε αυτό της Εύβοιας γενικότερα και της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας.
 
Το κείμενο της ερώτησης του κ. Κεδίκογλου έχει ως έξης:
 
ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ: Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων 

Θέμα: Διαμόρφωση Φιλικότερου Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος στην Σκύρο και την Εύβοια   

 

Κύριε Υπουργέ,

Στο πλαίσιο της διαβούλευσης του Σχέδιο νόμου « Διαμόρφωση Φιλικού Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος για τις Στρατηγικές και Ιδιωτικές Επενδύσεις», η οποία λήγει στις 9 Νοεμβρίου, επιχειρείται αναμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου που διέπει τις στρατηγικές και ιδιωτικές επενδύσεις στην Ελλάδα, με στόχο να βελτιωθεί η υπάρχουσα κατάσταση.

Στην κατεύθυνση αυτή, το νομοσχέδιο μπορεί να αποτελέσει μια καλή ευκαιρία και το όχημα για να επανεξετάσουμε τα ποσοστά ενισχύσεων, όπως αυτά καθορίζονται ανά γεωγραφική περιοχή επένδυσης, και τις στρεβλώσεις που παρουσιάζονται, στην περίπτωση της Σκύρου και της Εύβοιας.

Ειδικότερα, στην παρ. 13 του άρθρου 5 του ν. 3908/2011 ορίζεται ότι στα επενδυτικά σχέδια που πραγματοποιούνται στα νησιά και στις περιφερειακές ενότητες νήσων που ανήκουν διοικητικά στις Περιφέρειες της Ηπειρωτικής Ελλάδας παρέχονται τα ανώτατα ποσοστά του Χάρτη Περιφερειακών Ενισχύσεων, κατά μέγεθος της επιχείρησης και μέχρι το ποσοστό 50% του ενισχυόμενου κόστους της επένδυσης.

Για την Σκύρο, παρά το γεγονός ότι είναι νησί και θα έπρεπε να υπάγεται στην ως άνω διάταξη, εντούτοις, επειδή ανήκει διοικητικά στον Νομό Εύβοιας, τα ποσοστά ενίσχυσης των επενδυτικών σχεδίων που πραγματοποιούνται στο νησί, κυμαίνονται από 15% έως 35%. Τα οριζόμενα από τον νόμο όμως ποσοστά ενίσχυσης για το νησί της Σκύρου ουδεμία σχέση έχουν με την πραγματικότητα, αφού είναι ισόποσα σχεδόν με αυτά που ισχύουν για τους νομούς Αττικής, Βοιωτίας και Φθιώτιδας και λιγότερα από τα προβλεπόμενα για τους λοιπούς νομούς της χώρας (!).

Είναι προφανές ότι πρόκειται για στρέβλωση το γεγονός ότι ένα νησί δεν χαρακτηρίζεται πλέον νησί και χάνει τα προνόμια που δίνει η παρ. 13 του άρθρου 5 του ν. 3908/2011 εκ της υπαγωγής του στον Νομό Ευβοίας, και θα πρέπει να την εξορθολογίσουμε.

Ωστόσο, το παράδοξο αυτό εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πρόβλημα στην περίπτωση της Εύβοιας, το οποίο έχει προκύψει, ως γνωστόν, γιατί το ΑΕΠ της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας το 2002 ξεπέρασε το 75% του ευρωπαϊκού μέσου όρου και έτσι βρέθηκε από τον στόχο Ι στον στόχο ΙΙ, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να χρηματοδοτηθεί για την κατασκευή κλασικών υποδομών. Αντίστοιχα, τα ποσοστά ενίσχυσης των επιχειρήσεων που καθορίζονται από τον Χάρτη των Περιφερειακών Ενισχύσεων 2007-2013 για την Εύβοια και την Σκύρο κυμαίνονται από 15% έως 35%, ποσοστά που δεδομένης της κατάστασης οδηγούν όχι απλώς σε αποτροπή οποιασδήποτε προσπάθειας επένδυσης αλλά ενδεχομένως και τον μαρασμό ήδη υφιστάμενων επιχειρήσεων.

Η παραπάνω εικόνα του υψηλού ΑΕΠ στην περιοχή είναι μια «μαγική» εικόνα που οφείλεται σε μεγάλο ποσοστό στη βιομηχανική δραστηριότητα της ζώνης Οινοφύτων-Σχηματαρίου, το οποίο όμως δεν διαχέεται στις περιοχές του νομού Ευβοίας, όπως εξάλλου καταδεικνύουν και τα υψηλά ποσοστά ανεργίας που εμφανίζει.

Με βάση τα παραπάνω, το νομοσχέδιο του Υπουργείου για την βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, που είναι στη φάση της διαβούλευσης, θεωρώ ότι θα πρέπει να συμπεριλάβει και τη λογική της αντιστάθμισης των μειωμένων πόρων για την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, οποία είναι Περιφέρεια Στόχου 2, 

και ερωτάσθε σχετικά:

  1. Είναι στις προθέσεις του Υπουργείου να επανεξετάσει το ως άνω ζήτημα της Σκύρου, ώστε στο εξής να αντιμετωπίζεται, ως προς τα ποσοστά ενίσχυσης, σαν νησί, όπως είναι, και άρα να υπαχθεί ξεκάθαρα στην παρ. 13 του άρθρου 5 του ν. 3908/2011;

  1. Είναι στις προθέσεις του Υπουργείου να υιοθετήσει στο περιεχόμενο του εν λόγω νομοσχεδίου τη λογική αντιστάθμισης των μειωμένων πόρων για τον νομό της Εύβοιας και της Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, ώστε τα ποσοστά ενίσχυσης να ανταποκρίνονται και να είναι πιο κοντά στην σημερινή πραγματικότητα;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε γράφετε τα σχόλια σας με ελληνικούς χαρακτήρες (κεφαλαία ή μικρά). Επίσης παρακαλούμε πολύ να μην γράφετε υβριστικά σχόλια. Πάντα υπάρχει τρόπος να περιγράψετε μία κακή κατάσταση χωρίς ύβρεις.

Σχόλια με λατινικούς ή άλλους χαρακτήρες, όπως επίσης σχόλια υβριστικά και συκοφαντικά στο εξής θα διαγράφονται.

Παρακαλούμε λοιπόν τους φίλους αναγνώστες:

ΟΧΙ SPAM,
ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

Παρακαλούμε επίσης τα σχόλιά σας να είναι σχετικά με την ανάρτηση.

ΣΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ ΑΡΘΡΑ, ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΠΩΝΥΜΑ ΣΧΟΛΙΑ.

______________________________________ Αρχειοθήκη αναρτήσεων ιστολογίου