Δευτέρα 22 Ιουλίου 2013

Η Επιχειρηματικότητα ως Μοχλός Ανάπτυξης μέσα από την Εκπαίδευση

Η επιχειρηματικότητα είναι μια διαδικασία σύνθετη που εμπεριέχει τις έννοιες της εφευρετικότητας, της καινοτομίας, του σχεδιασμού, της οργάνωσης, της ανάληψης ρίσκου, της προώθησης των παραγομένων προϊόντων και υπηρεσιών και του συλλογικού έργου. 


Στην Ελλάδα για πολλά χρόνια η έννοια της επιχειρηματικότητας στην εκπαίδευση θεωρούνταν κάτι αρνητικό και έπρεπε να παραμένει "εκτός των τειχών" των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Μόλις τα τελευταία χρόνια παρουσιάζεται μία μεγάλη στροφή στην εκπαιδευτική κοινότητα σε όλες σχεδόν τις βαθμίδες της αφού πλέον μέσω των δομών απασχόλησης και σταδιοδρομίας (ΔΑΣΤΑ) βραβεύονται εργασίες μαθητών για την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα που παρουσιάζουν. 

Η εκπαίδευση για την επιχειρηματικότητα αποτελεί μοχλό της μελλοντικής ανάπτυξης και μας βοηθά στο να εμπνεύσουμε τους επιχειρηματίες του αύριο. 
Εφόσον η Ελλάδα επιθυμεί να είναι ανταγωνιστική, πρέπει να επενδύσει στο ανθρώπινο δυναμικό της, στις δεξιότητές του, στην ικανότητά του να προσαρμόζεται και να καινοτομεί. (Aυτό που όλοι διακηρύττουν αλλαγή μοντέλου ανάπτυξης). 

Αυτό σημαίνει οτι σε φορείς όπως τα Επιμελητήρια που προάγουν την επιχειρηματικότητα, αποτελεί καθήκον στο να ενθαρρύνουν μια πραγματική αλλαγή νοοτροπίας υπέρ της επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα. 
Μιά αλλαγή που μπορεί να ξεκινά με τις προσπάθειες προώθησης του επιχειρηματικού πνεύματος από τις πρώτες κιόλας βαθμίδες της εκπαίδευσης. 

Τα Επιμελητήρια της Στερεάς Ελλάδας, αναγνωρίζοντας ότι στο σύγχρονο οικονομικό περιβάλλον, όπως αυτό έχει διαμορφωθεί σε εθνικό, ευρωπαϊκό αλλά και παγκόσμιο επίπεδο, θεώρησαν ότι η νεολαία μας έπρεπε να αναζητήσει νέους δρόμους απασχόλησης. 

Για αυτό το σκοπό διοργανώθηκε με πρωτοβουλία του Επιμελητηρίου Φθιώτιδας τον Απρίλιο του 2013 ο 1ος Μαθητικός Διαγωνισμός Στερεάς Ελλάδας για την Επιχειρηματικότητα και την Καινοτομία. 
Σκοπός αυτής της προσπάθειας ήταν η διασύνδεση της εκπαίδευσης με την επιχειρηματικότητα, δεδομένου ότι καμία δραστηριότητα δεν μπορεί να έχει επιτυχία και διάρκεια χωρίς το απαραίτητο εκπαιδευτικό υπόβαθρο. 
Αξίζει να σημειωθεί οτι προσπάθεια αυτή αγκαλιάστηκε και υποστηρίχθηκε με ιδιαίτερη θέρμη από την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας


Ο σκοπός του διαγωνισμού , ήταν οι μαθητές να μπορέσουν να αναπτύξουν καινοτόμες και πρωτότυπες ιδέες μέσα από ένα επιχειρηματικό σχέδιο ώστε να δημιουργήσουν σύγχρονες επιχειρήσεις που θα είναι επικερδείς και βιώσιμες. 

Αποδείχθηκε οτι οι νέοι του τόπου μας έχουν εξαιρετικές και καινοτόμες ιδέες που κάτω απο προϋποθέσεις μπορούν να αποτελέσουν εφαλτήριο για επιτυχή επιχειρηματική δραστηριότητα. 


Είναι σημαντικό οι νέοι μας σήμερα, να έρθουν σε επαφή με την έννοια του επιχειρείν, να ενδιαφερθούν, να ρωτήσουν, να μάθουν. 

Στο σύγχρονο οικονομικό περιβάλλον, ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος και σύντομα οι νέοι θα πρέπει να αναζητήσουν νέους δρόμους απασχόλησης και επαγγελματικής δραστηριοποίησης. 
Είναι λοιπόν αναγκαίο να μάθουν να αυτενεργούν, να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες και να ωθούνται σε καινοτόμες ιδέες και δραστηριότητες. 
Θα πρέπει η νεανική επιχειρηματικότητα να υποστηριχθεί αφού δυνητικά μπορεί να αποτελέσει την "Επιχειρηματική Άνοιξη" που επιζητά η οικονομική και επιχειρηματική δραστηριότητα της χώρας μας σήμερα. 

Α. Διαμαντάρας
Πρόεδρος Επιμελητηρίου Φθιώτιδας
erkan.gr
Ηλεκτρονικό Περιοδικό
"Έρευνα-Καινοτομία-Ανάπτυξη"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε γράφετε τα σχόλια σας με ελληνικούς χαρακτήρες (κεφαλαία ή μικρά). Επίσης παρακαλούμε πολύ να μην γράφετε υβριστικά σχόλια. Πάντα υπάρχει τρόπος να περιγράψετε μία κακή κατάσταση χωρίς ύβρεις.

Σχόλια με λατινικούς ή άλλους χαρακτήρες, όπως επίσης σχόλια υβριστικά και συκοφαντικά στο εξής θα διαγράφονται.

Παρακαλούμε λοιπόν τους φίλους αναγνώστες:

ΟΧΙ SPAM,
ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

Παρακαλούμε επίσης τα σχόλιά σας να είναι σχετικά με την ανάρτηση.

ΣΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ ΑΡΘΡΑ, ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΠΩΝΥΜΑ ΣΧΟΛΙΑ.

______________________________________ Αρχειοθήκη αναρτήσεων ιστολογίου