Η αφορμή γι αυτό το σχόλιο μου είναι η εμφανής αδυναμία ελάχιστης συνεννόησης των δημοτικών παρατάξεων που απαρτίζουν το δημοτικό συμβούλιο.
* Του Πάνου Νιαβή
Σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς που η χώρα βρίσκεται σε «εμπόλεμη» κατάσταση θεωρώ ότι οι πολίτες οι δημοτικές παρατάξεις τα κόμματα οφείλουν να βρίσκουν τρόπο συνεννόησης .
Στην προκειμένη περίπτωση η πρόνοια του νομοθέτη ήταν η εκλογή του Συμπαραστάτη του Δημότη να γίνεται με πλειοψηφία των 2/3 . Γεγονός που από μόνο του προϋποθέτει συνεννόηση τουλάχιστον συμπολίτευσης και μείζονος αντιπολίτευσης σε κοινό πρόσωπο εγνωσμένου κύρους.
Σε δήμους της Αττικής όπου αυτό κατέστη εφικτό ο συμπαραστάτης /τρια προέρχεται από την μείζονα αντιπολίτευση.
Είναι αυτονόητο ότι η θέση του Συμπαραστάτη δεν είναι θέση διορισμού και βολέματος.
Θυμίζω συνοπτικά στη συνέχεια τις σχετικές πρόνοιες του νομοθέτη :
Η θέση Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης που δημιουργήθηκε πρόσφατα, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 77 και 14 του Ν. 3852/2010 (ΦΕΚ 87/7.6.2010 τ.Α) και αφορούν τη «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης – Πρόγραμμα Καλλικράτης».
Συνοπτικά οι αρμοδιότητες του Συμπαραστάτη που είναι:
- Δέχεται καταγγελίες άμεσα θιγόμενων πολιτών και επιχειρήσεων για κακοδιοίκηση των υπηρεσιών του δήμου, των νομικών του προσώπων και των επιχειρήσεων του και διαμεσολαβεί προκειμένου να επιλυθούν τα σχετικά προβλήματα, ενώ είναι υποχρεωμένος να απαντά εγγράφως ή ηλεκτρονικά εντός τριάντα ημερών στους ενδιαφερόμενους .
- Ο συμπαραστάτης του δημότη και της επιχείρησης συντάσσει ετήσια έκθεση. Η ετήσια έκθεση παρουσιάζεται από τον ίδιο και συζητείται στην ειδική δημόσια συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου για τον απολογισμό της δημοτικής αρχής κατά τις διατάξεις του άρθρου 217 του ΚΔΚ, εντός τριάντα ημερών από την υποβολή της.
Ο συμπαραστάτης μπορεί επίσης να προβαίνει στη διατύπωση προτάσεων βελτίωσης της δημοτικής διοίκησης και των σχέσεων της με το κοινό, τόσο στο πλαίσιο της ετήσιας έκθεσής του, όσο και επ’ ευκαιρία σημαντικών προβλημάτων κακοδιοίκησης που ο ίδιος εντοπίζει. Στην τελευταία αυτή περίπτωση, οι ειδικές προτάσεις του συμπαραστάτη υποβάλλονται στον δήμαρχο και κοινοποιούνται στο δημοτικό συμβούλιο και στον γενικό γραμματέα του δήμου. Τόσο η ετήσια έκθεση όσο και οι ειδικές προτάσεις του συμπαραστάτη αναρτώνται υποχρεωτικά στην ιστοσελίδα του δήμου με φροντίδα των δημοτικών υπαλλήλων.
Σχετικά με το ποιος /α πρέπει να είναι όποιος/α δηλώσει υποψήφιος/α για τη θέση Συμπαραστάτη:
- Πρέπει να είναι Πρόσωπο Εγνωσμένου Κύρους και ισχύουν τα κωλύματα και τα ασυμβίβαστα που προβλέπονται στο άρθρο 14 του Ν. 3852/2010.
- Θα λαμβάνει αντιμισθία ισόποση με την αντιμισθία του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου. Ως προς την καταστατική θέση και τις ευθύνες του Συμπαραστάτη ισχύουν οι σχετικές διατάξεις για τους δημοτικούς συμβούλους .
ΥΓ Ας μην θυμώσουν γνωστοί μου υποψήφιοι αλλά οι θέσεις μου αυτές είναι απλά σε μια άλλη κατεύθυνση. Αναφέρω πχ ότι στο Ηράκλειο Αττικής που ζω τις 4 μέρες της βδομάδας ( τις άλλες 3 ζω στην Αταλάντη - το αναφέρω γι αυτούς που ίσως αναρωτηθούν τι θέλω και ανακατεύομαι ) με πολιτική συνεννόησης συμπολίτευση και αντιπολίτευση οδηγηθήκαν στην εκλογή προσώπου κοινής αποδοχής προερχόμενο από το χώρο της αντιπολίτευσης κατόπιν πρότασης του Δημάρχου .
Μια δεύτερη και συνάμα εναλλακτική πρόταση για τον Συμπαραστάτη του δημότη θα ήταν η ακόλουθη αν η αδυναμία συνεννόησης και εκλογής παγιωθεί:
Όλοι οι υποψήφιοι /ες συμπαραστάτες του δημότη με δεδομένη τη βεβαιότητα ότι ενδιαφέρεστε για το καλό των δημοτών και μάλιστα πολύ περισσότερο από τον μέσο δημότη ,με ακλόνητη την πεποίθηση πως όλοι σας είστε ενεργοί πολίτες. Μπορείτε να συνασπισθήτε από μόνοι σας, δημιουργώντας ένα εξωθεσμικό άτυπο όργανο χωρίς μισθούς και αξιώματα που θα αναλάβει άτυπα το έργο του «Συμπαραστάτη».
Ως άτυπο, και μη διορισμένο, κανείς δεν θα μπορεί να σας εμποδίσει. Θα είστε τα μάτια και τα αυτιά των δημοτών. Με ένα κοινό e-mail, θα δέχεστε τις καταγγελίες των δημοτών και εθελοντικά θα τις μεταβιβάζετε στην διοίκηση του δήμου, ώστε αυτή να επιλαμβάνεται. Και αν αυτή αδιαφορεί, 13 εθελοντές «Συμπαραστάτες» είναι σε θέση να κινήσουν γη και ουρανό ώστε ο πολίτης να βρει το δίκιο του.
Βέβαια θεωρώ ότι δεν είναι αρκετά δύσκολη η σύσταση αυτού του άτυπου οργάνου. Όμως πιστεύω ότι αν οι υποψήφιοι αρθούν στο ύψος των περιστάσεων τίποτε δεν είναι αδύνατο. Αυτή η πρόταση απαιτεί προσωπική ευθύνη.
Η προσωπική μου εκτίμηση λέει ότι, αν ένας απλός ενεργός πολίτης μπορεί και υποχρεώνει τον δήμο να επισκευάζει λακκούβες ,τις πυροσβεστικές φωλιές , να υποχρεώνει το ΙΚΑ να εμβολιάζει τα παιδιά των τσιγγάνων μαζεύοντας υπογραφές, , φανταστείτε τι μπορεί να πετύχουν 13 «Συμπαραστάτες του Δημότη».
Βέβαια σε αυτή την πρόταση μισθός δεν θα υπάρχει. Αυτό όμως θα είναι και το μεγάλο πλεονέκτημα του άτυπου αυτού οργάνου, καθώς κανείς δεν θα μπορεί να πει ότι συστάθηκε για λόγους αργομισθίας.
Ελπίζω οι υποψήφιοι συμπαραστάτες /τριες να διαβάζουν το Lokris news και η πρόταση μου αυτή να βρει ευήκοα ώτα .
Πάνος Νιαβής
Ενεργός Πολίτης
Ενεργός Πολίτης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε γράφετε τα σχόλια σας με ελληνικούς χαρακτήρες (κεφαλαία ή μικρά). Επίσης παρακαλούμε πολύ να μην γράφετε υβριστικά σχόλια. Πάντα υπάρχει τρόπος να περιγράψετε μία κακή κατάσταση χωρίς ύβρεις.
Σχόλια με λατινικούς ή άλλους χαρακτήρες, όπως επίσης σχόλια υβριστικά και συκοφαντικά στο εξής θα διαγράφονται.
Παρακαλούμε λοιπόν τους φίλους αναγνώστες:
ΟΧΙ SPAM,
ΟΧΙ GREEKLISH,
ΟΧΙ ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ
Παρακαλούμε επίσης τα σχόλιά σας να είναι σχετικά με την ανάρτηση.
ΣΤΑ ΕΠΩΝΥΜΑ ΑΡΘΡΑ, ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΠΩΝΥΜΑ ΣΧΟΛΙΑ.